Alles over vakanties op én met de fiets

Solo op stap met anderen.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 31 jul 2025 08:55

Wat wel kan is jezelf een vraag stellen. “Wat zou ik kwijt zijn als ik dit allemaal zelf zou regelen voor een fietsreis van zeven etappes van A naar B naar G?”
hun fietsen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 jul 2025 09:52

Dan weet ik het antwoord al: een bedrag ruim boven wat je betaald voor zo’n georganiseerde reis…..
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 31 jul 2025 09:55

En reken dan ook de organisatie tijd mee.
Als ik zelf een dergelijke reis uitzoek, dan ben ik daar echt wel een paar avonden mee bezig. Daarna moet ik ter plaatse ook nog de juiste wegen weten te bewandelen.
Hoe heerlijk is het als je op de site van een van de aanbieders een mooie reis ziet, dat je dan verder niet veel hoef te regelen.
Heen rijden en daar wordt alles in overleg geregeld door een reisleider die de buurt kent.
Daar betaal ik graag een paar euro voor.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 jul 2025 12:28

Je kan goedkoper naar het zuiden dan met een organisatie
Je kan goedkoper op hotel dan met een organisatie
Je kan goedkoper ritten rijden dan met een organisatie

Waar mij de meerwaarde in zou zitten is vooral mocht het onderweg op de fiets erg misgaan dat je je zelf totaal niet meer kan helpen er "mensen van de organisatie" het op zich nemen om je te helpen.
- Verwittigen hulpdiensten
- Verwittigen familie
- Begeleiden in de kliniek
- Repatriëring naar huis
Want als het serieus mis gaat in het buitenland lig je daar op de weg/greppel in je eentje.

En als het gewoon goed gaat ben je iets (veel :) )meer kwijt maar heb je mogelijk naast veel fietsen ook goede gesprekken en een toffe ervaring gehad en wat zijn dan die paar (of veel) Euro's extra op de bank.
I know myself like no one else
Nothing to defend

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 31 jul 2025 14:43

Lcsmet schreef: 31 jul 2025 12:28 Waar mij de meerwaarde in zou zitten is vooral mocht het onderweg op de fiets erg misgaan dat je je zelf totaal niet meer kan helpen er "mensen van de organisatie" het op zich nemen om je te helpen.
- Verwittigen familie
- Repatriëring naar huis
Ik heb ze allemaal afgevinkt in de afgelopen 20 jaar. Het gebeurt niet vaak, maar het komt wel voor dat je deze diensten of zorgen moet verlenen.
hun fietsen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 31 jul 2025 15:06

@Lcsmet, je bedoelt dat je zelf goedkoper een hotel kunt boeken dan met een organisatie? Wij hebben verschillende keren in Spanje vertoeft met een organisatie, maar voor het bedrag dat we daar kwijt waren, kun je vaak niet zelf boeken. Je moet met die organisaties wel meestal zelf op de plek van bestemming komen.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 jul 2025 17:24

BertL schreef: 31 jul 2025 14:43
Lcsmet schreef: 31 jul 2025 12:28 Waar mij de meerwaarde in zou zitten is vooral mocht het onderweg op de fiets erg misgaan dat je je zelf totaal niet meer kan helpen er "mensen van de organisatie" het op zich nemen om je te helpen.
- Verwittigen familie
- Repatriëring naar huis
Ik heb ze allemaal afgevinkt in de afgelopen 20 jaar. Het gebeurt niet vaak, maar het komt wel voor dat je deze diensten of zorgen moet verlenen.
We hebben het ooit meegemaakt toen iemand van onze fietsclub een heel zwaar ongeval, dikke tak in het voorwiel bij een trage afdaling, is overkomen in Italië.
Wij kenden elkaar allemaal en de reis was in eigen beheer georganiseerd, er was niemand extern aanwezig.
Toen het ongeluk gebeurde, oproepen Italiaanse hulpdiensten door iemand van ons die een mondje Italiaans spreekt, helicopter met dokter, slachtoffer meerdere dagen in een Italiaanse kliniek, contact opgenomen met de verzekering wat kon en niet kon, elke dag met enkele clubleden naar de kliniek tot zijn echtgenote ter plaatse was.

Het slachtoffer en zijn echtgenote zijn ons nog altijd dankbaar voor wat we daar allemaal voor elkaar gedaan hebben.

Terwijl ik dit typ krijg ik terug koude rillingen want het ongeluk had helemaal anders kunnen aflopen.
Je mag er niet aan denken dat je dit in je eentje overkomt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

RonV66
Forum-lid

Gebruikersavatar RonV66 31 jul 2025 18:17

Is deze al genoemd? rompelberg

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 31 jul 2025 19:29

Zo lezende is het enorm belangrijk dat je goed verzekerd op reis gaat, en daar haperd het nog wel eens aan helaas.

Veel met ongemakken, ongevallen, etc 25 jaar mee te maken gehad als touringcarchauffeur/reisleider.

Ga met een goede reisorganisatie maar vooral goed verzekerd op reis.
Ik zelf heb een doorlopende reis-annuleringsverzekering van Univé en daar is iedereen op jou adres verzekerd kosten rond de €350,- per jaar.
Dit jaar helaas gebruik van moeten maken en binnen 1 dag geld terug gestort.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 31 jul 2025 20:26

RonV66 schreef: 31 jul 2025 18:17 Is deze al genoemd? rompelberg
Al ervaring mee. 1 keer is voldoende.
Bovendien, de ligging in de omgeving van ėėn van de drukste uitgangsbuurten van Mallorca, is een garantie voor verstoorde nachtrust.

panningen
Forum-lid

panningen 02 aug 2025 09:48

Rudi rides

Met een kleine, bij jouw passende groep fietsen.
zie hun site...

Aanrader

joris3p
Forum-lid

joris3p 02 aug 2025 20:13

Hier ben ik 2x mee op pad geweest, goed bevallen.
https://www.tourdevacance.com/

Plaats reactie