2 van de 5, waarvan 2x Fignon, maar het was al wat langer een Franse berg dus die kan je er niet van maken, al winnen ze er 100x.
Tour de France 2025
Visma kampt met een populariteitsprobleem. Dan kan een kadootje links of rechts juist waardevol zijn. Had hij met Pogacar in zijn wiel Arensman bijgehaald, dan had hij verloren en dom gekoerst. Wat dat betreft had hij het nooit goed gedaan.
Campagnolo Ultra Dork
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
- Berichten: 1425
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Roglic laat zien wat "alles of niets" betekent. Daar kan Vingegaard nog wat van leren. Die stond van lafheid stijf aan het wiel geplakt van Pogacar. Pogacar op zijn beurt was door vermoeidheid, regen en kou geen schim van de voorgaande ritten. Met pijn, moeite en veel tegenzin kon hij Arensman op schootsafstand houden. Loerend op een counter om Vingegaard de genadeklap nogmaals toe te dienen. Vingegaard leek in slaap gesukkeld in het wiel, pas bij het 300m bord durfde hij zijn kont van het zadel te lichten, te laat voor de overwinning, maar voor het eerst genoeg om Pogacar te verslaan.
Nee, dan Arensman. Die heldhaftig 4 keer demarreerde, maar nooit meer dan 30 tellen vooruit bleef. Toen Lipowitz in de laatste km's Onley van zich afschudde en in het kielzog mee glipte, schroomde hij niet om de kar (tweespan) naar de meet te trekken. Iedereen dacht dat het gedaan was met de voorsprong van Arensman. Maar de vliegende Hollander ging nog een keer op de pedalen staan en bleef net buiten bereik. De laatste 300m lag hij nog altijd 8 tellen voor. Net genoeg om zijn mooiste overwinning binnen te slepen.
Hier nog wat cijferwerk:
Nee, dan Arensman. Die heldhaftig 4 keer demarreerde, maar nooit meer dan 30 tellen vooruit bleef. Toen Lipowitz in de laatste km's Onley van zich afschudde en in het kielzog mee glipte, schroomde hij niet om de kar (tweespan) naar de meet te trekken. Iedereen dacht dat het gedaan was met de voorsprong van Arensman. Maar de vliegende Hollander ging nog een keer op de pedalen staan en bleef net buiten bereik. De laatste 300m lag hij nog altijd 8 tellen voor. Net genoeg om zijn mooiste overwinning binnen te slepen.
Hier nog wat cijferwerk:
P(23km/u 65kg)=430,9w P=6,63w/kg t(23km/u)=39:30 PP(39:30)=6,59w/kg PPP~100%@ammattipyoraily
Tour de France 1995, Stage 9 | #TDF2025
LA PLAGNE (15.13 km, 7.79 %, 1178 m)
Miguel Indurain
40:50 22.23 Kph VAM 1731 m/h
6.31 W/kg (est.) | "65kg+8kg"
6.21 W/kg (est.) | "80kg+9.5kg+higher CdA"
("13 % drafting")
V(42:00)=21,61km/u P(65kg)=401,44w P=6,18w/kg PP(42:00)=6,56w/kg PPP=94%@ammattipyoraily
Lowest number of cyclists within 1 hour in Final GC at Tour de France
Post-WW2 era (1947→)
7 — 1947
9 — 1948, 1949
10 — 1952, 1958
12 — 1950, 1951, 1954, 1969, (2025 after Stage 19/21)
@ammattipyoraily
#TDF2025, Stage 19
LA PLAGNE (15.13 km*, 7.79 %, 1178 m)
* end 45.507341, 6.676729
42:00 | Arensman
42:15 | Lipowitz, Pogacar, Vingegaard
42:25 | Onley
43:25 | Gall, T.Johannessen
43:34 | Healy
45:17 | Jegat
45:18 | S.Yates, VPP
45:29 | Lenny
—
46:00 | Vauquelin
-
ottorongo2
- Forum-lid
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29
De intervieuws van renners of stafleden voor de koers zijn waardeloos en misleidend. de reacties na de koers van de ploegkeiders evenzo vooral wanneer hun kopman of ploeg niet gebracht heeft wat ze vooraf hebben aangekondigd dan wordt er veel vergoelijkt en verwezen naar de volgende rit(ten) waar je weer niets kunt van geloven.Ik luister daar niet meer naar.Enkel het verhaal dat de renners zelf te vertellen hebben, na de koers, heeft enige vorm van waarheid.
-
ottorongo2
- Forum-lid
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29
Wie zegt dat hij het alleen zou hebben moeten doen, ieder zijn beurt en dan was het makkelijk zat geweest. Mijn sympathie is hij vooralsnog kwijt.
Je stelt het zwart-wit voor en dat is het niet. Nu sprint ei zo na Vingegaard nog tot op het wiel van Arensman, ze kwamen dus enkele seconden te kort. De hele beklimming zat de voorsprong tussen 25 en 30 sec.Ernie C. schreef: ↑25 jul 2025 21:44 De enige manier om Pogacar van winst af te houden is het hem allemaal zelf op te laten lossen. Voor hem op kop gaan rijden helpt in ieder geval niet. Het is een beetje een anticlimax voor het klassement (maar niet voor Nederland). Als je de benen niet hebt om de rit te winnen laat staan ruim 4 minuten weg te rijden, dan houdt het gewoon op.
"Stoere praatjes" mogen gewoon. Als dat al niet meer mag, heb je wel een erg Hollandse "je mag je kop niet boven het maaiveld uitsteken mentaliteit".
Wat moet hij dan zeggen: "Ik ga mijn best doen om weer niet meer dan een paar seconden te verliezen morgen"?
Het ging dus niet over 'voor hem op kop gaan rijden' maar gewoon enkele malen een overname van Vinge (op halve kracht) had ervoor gezorgd dat hij en Pogi nog een kans hadden op zege en dat had bovendien zijn imago van passiviteit niet bevestigd.
De dag voordien had hij in plaats van stoere praatjes te verkopen ook gewoon iets kunnen zeggen in de trant van: Voor het klassement wordt het moeilijk om nog 4 minuten goed te maken, Pogi is erg sterk dit jaar maar ik zal morgen er wel nog voor gaan om de rit te winnen. En als dat niet lukt dan heb ik er tenminste voor gestreden (sluit aan bij zijn alles of niks verhaal waarbij hij zijn tweede plaats zelfs zou opgeofferd hebben om aan te vallen).
Dat hij stoere praatjes vertelt en daarna niks doet maar een hele klim in de wielen blijft vergroot alleen maar het contrast tussen woord en daad en benadrukt zijn imago van passiviteit. In het verleden is gebleken dat hij het niet fijn vindt om met dat imago geconfronteerd te worden (komt vaak naar voren in interviews), maar blijkbaar snapt hij niet dat hij dat niet alleen door zijn koersgedrag veroorzaakt maar ook door zo'n verklaringen.
De perceptie bij de kijker is wel dat Arensman voorop blijft omdat Pogi het gat niet dicht rijdt. De perceptie is ook dat Visma/Vinge gisteren zo passief gereden heeft dat er commentaar op komt (alle sportpagina's van internationale kranten hebben het erover). Er is niemand die denkt dat Visma hier een cadeautje uitgedeeld heeft.
Mee eens hoor, maar er zijn gradaties van onzin verkopen. Dit interview was echt wel het meest contrasterend met de daden van deze Tour.ottorongo2 schreef: ↑26 jul 2025 00:38
De intervieuws van renners of stafleden voor de koers zijn waardeloos en misleidend. de reacties na de koers van de ploegkeiders evenzo vooral wanneer hun kopman of ploeg niet gebracht heeft wat ze vooraf hebben aangekondigd dan wordt er veel vergoelijkt en verwezen naar de volgende rit(ten) waar je weer niets kunt van geloven.Ik luister daar niet meer naar.Enkel het verhaal dat de renners zelf te vertellen hebben, na de koers, heeft enige vorm van waarheid.
Hij had het anders kunnen zeggen, maar gelukkig is hij niet altijd saai.
Pogacar en Vingegaard samenwerken? Dat gaat niet zomaar gebeuren. De kans is zeer groot dat Pogacar niet meer over gaat nemen zodra Vingegaard stevig op kop gaat rijden en dat zou dan ook zeker niet de eerste keer zijn. Wat dat betreft zijn wielrenners gelukkig niet zo sympathiek.
Ging het om de winst, dan had Pogacar echt nog wel een sprintje in de benen om Vingegaard op de ultieme vernedering te trakteren, zeker als hij net wat minder had moeten werken.
Wat de internationale pers zegt, boeit niet. Die papegaaien elkaar een beetje na. In principe zou niemand met Pogacar mee moeten rijden. Doe je dat wel, dan deel je altijd kadootjes uit. Niet omdat het een onsympathieke gast is, maar gewoon om jezelf en je ploeg onder de streep vaker te laten winnen.
We hebben het hier niet over een normale koerssituatie, maar om het grootste talent ooit in de rijkste en beste ploeg ooit. Dat bestrijd je niet met traditionele methoden.
Pogacar en Vingegaard samenwerken? Dat gaat niet zomaar gebeuren. De kans is zeer groot dat Pogacar niet meer over gaat nemen zodra Vingegaard stevig op kop gaat rijden en dat zou dan ook zeker niet de eerste keer zijn. Wat dat betreft zijn wielrenners gelukkig niet zo sympathiek.
Ging het om de winst, dan had Pogacar echt nog wel een sprintje in de benen om Vingegaard op de ultieme vernedering te trakteren, zeker als hij net wat minder had moeten werken.
Wat de internationale pers zegt, boeit niet. Die papegaaien elkaar een beetje na. In principe zou niemand met Pogacar mee moeten rijden. Doe je dat wel, dan deel je altijd kadootjes uit. Niet omdat het een onsympathieke gast is, maar gewoon om jezelf en je ploeg onder de streep vaker te laten winnen.
We hebben het hier niet over een normale koerssituatie, maar om het grootste talent ooit in de rijkste en beste ploeg ooit. Dat bestrijd je niet met traditionele methoden.
Campagnolo Ultra Dork
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Dit is wel een heel straffe bewering!
Groter talent als Mercx? als Anquetil? als Hinault? en zo nog wel een aantal wielrenners uit het verleden.
Hoe sterk is de eenzame fietser...