Poh, dankjewel! Dat wordt op tijd weg dus!daniel1975 schreef: ↑23 jul 2025 21:44Nee, verschilt per weg als ik de borden zo zie. Maar reken maar op een uur of 2-3 voor de reclamestoet.tommeke14 schreef: ↑23 jul 2025 07:11Leuk! Weet je ook hoeveel uren?daniel1975 schreef: ↑22 jul 2025 09:30 Wij gaan donderdag bij stuwdam Allemond kijken. Fiets gehuurd in Bourg voor de jongedame, dan moeten we er redelijk probleemloos kunnen komen via het fietspad langs de rivier. De wegen gaan hier ook al uren eerder dicht.
Veel plezier op de Ventoux!!
Touretappe bezoeken
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Bedankt voor het verslag en de foto’s.Kluus schreef: ↑22 jul 2025 21:33 Klopt ik begrijp de adviezen nu wel, het was veel drukker dan gedacht! Uiteindelijk een 10km van Bedoin nabij het parcours de auto neer gezet, vanaf daar begon het wat drukker te worden. Daarna met de fiets samen het parcours afgereden, wat wel mooi was, El Diablo nog zien zitten, Bedoin was druk maar te doen en uiteindelijk stopte het het bij de S bocht de echte klim op volkomen.
Ik wilde niet in die drukte met de kleine dus omgedraaid en een stukje terug in de berm gaan zitten waar we zicht hielden op de opstopping. Uiteindelijk bleek daar een complete vrachtwagen naar beneden te komen, tegen de meute in, toen die voorbij was leek het wat op te lossen dus zijn we nog wat verder gegaan, daar bleek ook dat Orengina zich ook nog in die s bocht had ingebarricadeerd dus dat verklaarde mede de chaos.
Hierns zijn we nog een paar honderd meter door gegaan tot net na de 15km boog waar we ons hebben ingenesteld omdat het daar even iets rustiger was, we stonden uiteindelijk op km 14,7.
De sfeer was gelukkig goed waar we stonden en mooi dagje gehad! Totaal geen bereik dus achteraf alsnog alles terug moeten zoeken. Achteraf ook blij dat we niet veel verder de klim op waren gekomen want terug moesten we grote stukken wandelen, dus dan stonden we daar denk ik nu nog…
Geen foto’s van de renners helaas want ik was gewoon lekker aan het aanmoedigen zoals het hoort.
Je krijgt alleen maar weinig van de koers, op een gegeven moment kregen we wat info van een soigneur van picnic postnl wiens koelbox we even in de gaten hielden terwijl hij ging zoeken naar een plekje met ontvangst, dat was wel fijn.![]()
Ben jij nog geweest Rikkert? En Jans, jouw kennissen al terug?
Morgen gaan we waarschijnlijk ook even, maar dan proberen we gewoon een rustig willekeurig plekje op te zoeken.
Jullie zullen je ongetwijfeld vermaakt hebben
Adversity is the Catalyst of Change
Was meer een verwijzing naar dit incident, dan dat ik dacht dat je zulke plannen hebt.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/drama ... t-hard-in/
Haha, die had ik nog gemist. Nee, die sla ik over.EmPeHa schreef: ↑24 jul 2025 06:32Was meer een verwijzing naar dit incident, dan dat ik dacht dat je zulke plannen hebt.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/drama ... t-hard-in/
Ik heb gisteren op de Madeleine gestaan, vlak onder de top en vandaag op La Plagne. Madeleine was wel ff een beetje spannend, omdat we tegen het parcours in de berg over gingen. Maar we waren net op tijd en toen we een plekje hadden gevonden kwam de reclamekaravaan ook al langs. Lekker de hele middag in de zon gezeten daar, echt een welkome verrassing.
Vandaag op La Plagne was het minder mooi weer. Zo’n 5 km omhoog gefietst, regenjassen aangetrokken en onder een boom gaan staan op de momenten dat het hard regende. Vooral het uur voordat de renners kwamen viel er heel veel regen. Tijdens het terugfietsen was het gelukkig grotendeels droog.
Ik sta op een camping tegenover La Plagne met mooi zicht op de klim en er rijdt nu nog steeds een constante stroom auto’s naar beneden!
Vandaag op La Plagne was het minder mooi weer. Zo’n 5 km omhoog gefietst, regenjassen aangetrokken en onder een boom gaan staan op de momenten dat het hard regende. Vooral het uur voordat de renners kwamen viel er heel veel regen. Tijdens het terugfietsen was het gelukkig grotendeels droog.
Ik sta op een camping tegenover La Plagne met mooi zicht op de klim en er rijdt nu nog steeds een constante stroom auto’s naar beneden!