Alles over vakanties op én met de fiets

Touretappe bezoeken

Kluus
Forum-lid

Gebruikersavatar Kluus 21 jul 2025 19:44

Thanks, gaan we doen :like:

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2025 08:09

Ik ben benieuwd naar het verslag van Kluus. Bij Malaucene kun je met de auto al niet meer komen sinds gisteravond.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2025 09:30

Wij gaan donderdag bij stuwdam Allemond kijken. Fiets gehuurd in Bourg voor de jongedame, dan moeten we er redelijk probleemloos kunnen komen via het fietspad langs de rivier. De wegen gaan hier ook al uren eerder dicht.

Veel plezier op de Ventoux!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2025 13:01

Een kennis heeft de auto bij ons gezet, benieuwd wanneer hij terug is. Ik heb er heel veel op de fiets onderweg gezien naar de Ventoux.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 22 jul 2025 13:34

Ze beklimmen hem vanuit Bédoin deze keer toch? De lastige kant dus.
Ben ook heel benieuwd naar het verslag en de foto’s.
Heel veel plezier vandaag!
Adversity is the Catalyst of Change

Kluus
Forum-lid

Gebruikersavatar Kluus 22 jul 2025 21:33

Klopt ik begrijp de adviezen nu wel, het was veel drukker dan gedacht! Uiteindelijk een 10km van Bedoin nabij het parcours de auto neer gezet, vanaf daar begon het wat drukker te worden. Daarna met de fiets samen het parcours afgereden, wat wel mooi was, El Diablo nog zien zitten, Bedoin was druk maar te doen en uiteindelijk stopte het het bij de S bocht de echte klim op volkomen.

Ik wilde niet in die drukte met de kleine dus omgedraaid en een stukje terug in de berm gaan zitten waar we zicht hielden op de opstopping. Uiteindelijk bleek daar een complete vrachtwagen naar beneden te komen, tegen de meute in, toen die voorbij was leek het wat op te lossen dus zijn we nog wat verder gegaan, daar bleek ook dat Orengina zich ook nog in die s bocht had ingebarricadeerd dus dat verklaarde mede de chaos.

Hierns zijn we nog een paar honderd meter door gegaan tot net na de 15km boog waar we ons hebben ingenesteld omdat het daar even iets rustiger was, we stonden uiteindelijk op km 14,7.

De sfeer was gelukkig goed waar we stonden en mooi dagje gehad! Totaal geen bereik dus achteraf alsnog alles terug moeten zoeken. Achteraf ook blij dat we niet veel verder de klim op waren gekomen want terug moesten we grote stukken wandelen, dus dan stonden we daar denk ik nu nog…

Geen foto’s van de renners helaas want ik was gewoon lekker aan het aanmoedigen zoals het hoort ;).

Je krijgt alleen maar weinig van de koers, op een gegeven moment kregen we wat info van een soigneur van picnic postnl wiens koelbox we even in de gaten hielden terwijl hij ging zoeken naar een plekje met ontvangst, dat was wel fijn. 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben jij nog geweest Rikkert? En Jans, jouw kennissen al terug? ;)

Morgen gaan we waarschijnlijk ook even, maar dan proberen we gewoon een rustig willekeurig plekje op te zoeken.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2025 22:16

Ja hoor, de kennissen zijn terug. Eén van het stel vond het maar zo, zo, de ander was enthousiast. Ik denk dat de eerste liever gisteren, met mijn man, naar boven was gegaan. Maar goed, voor misschien een volgende keer.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 23 jul 2025 07:11

daniel1975 schreef: 22 jul 2025 09:30 Wij gaan donderdag bij stuwdam Allemond kijken. Fiets gehuurd in Bourg voor de jongedame, dan moeten we er redelijk probleemloos kunnen komen via het fietspad langs de rivier. De wegen gaan hier ook al uren eerder dicht.

Leuk! Weet je ook hoeveel uren?

Ik ga die etappe denk ik op de Madeleine kijken en een dag later La Plagne. Lekker op het fietsje omhoog, wat eten en drinken mee en een dagje lol hebben.

Tomver
Forum-lid

Tomver 23 jul 2025 21:27

Ik ga morgen vanuit Bourg ook even kijken ergens tussen Allemond en de Glandon. Ik vind het zonde om er te lang te zitten dus denk in de ochtend een lokaal rondje te maken en dan te zien waar ik uit kom. En anders snel terug naar de camping en de etappe kijken met een biertje. :D

Kun je meestal na de caravaan tijd nog over het parcours fietsen of alleen ervoor?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2025 21:44

tommeke14 schreef: 23 jul 2025 07:11
daniel1975 schreef: 22 jul 2025 09:30 Wij gaan donderdag bij stuwdam Allemond kijken. Fiets gehuurd in Bourg voor de jongedame, dan moeten we er redelijk probleemloos kunnen komen via het fietspad langs de rivier. De wegen gaan hier ook al uren eerder dicht.

Leuk! Weet je ook hoeveel uren?

Nee, verschilt per weg als ik de borden zo zie. Maar reken maar op een uur of 2-3 voor de reclamestoet.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 23 jul 2025 21:53

Een minuut voordat de renners finishen zelf over de streep willen fietsen, is in ieder geval géén goed idee.

Tomver
Forum-lid

Tomver 23 jul 2025 22:37

EmPeHa schreef: 23 jul 2025 21:53 Een minuut voordat de renners finishen zelf over de streep willen fietsen, is in ieder geval géén goed idee.
Lijkt me ook niet. Ik vraag het omdat de stoet langs komt om 11:15 en een uur of twee later pas de renners. Redelijk vroeg in de etappe dus, dan zijn die verschillen groter natuurlijk.

Plaats reactie