Tour de France 2025
Kampioenen en tijdperken vergelijken is lastig. Toch mogen we wat genuanceerd kijken. De eerste Tour die Merckx won deden maar 13 teams mee en slechts 130 renners.
Dus veel minder concurrenten en veel meer helpers.
Wielrennen was in die jaren een kleine sport in vergelijk met nu.
Tegenwoordig is wielrennen een mondiale sport en in de tijd van Merckx waren het eigenlijk maar een paar landen die de dienst uitmaakte.
Die Tour had ook nog een GEEN rustdag! Totaal 23 koersdagen en 3(!!) dagen met twee etappes!
Ik heb wel heel bewust de Merckx tijd meegemaakt en vanaf 1970 jaren lang een plakboek gemaakt van de Tour. Met Pogi heb ik inmiddels wel hetzelfde ongemakkelijke gevoel als bij Merckx.
Als iemand heel goed is kan in van genieten. Een grote dominantie zorgt bij mij voor een afnemende interesse.
Ik ga vanmiddag ook geen Tour kijken maar lekker buitenspelen.
-
ottorongo2
- Forum-lid
Visma heeft vooral zichzelf gesloopt, iets waar ik stiekem wel rekening had mee gehouden .Zij moeten het beulenwerk doen en Pogi volgt in de slipstream.
De tijdrit is vanaf het begin (licht) bergop metna 1 km een dalend stuk van ook een km. Dan gaat het de volgende km aan 2 a 4% bergop om dan een echte klim te worden maar wisselen van fiets? Niet opportuun vind ik. Met een wegfiets rijden vanaf het begin lijkt mij logisch.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrenn ... se-krijgen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Tja wat hadden ze dan moeten doen, het laten begaan en de overwinning vanaf dag één uit handen geven? Ze proberen in ieder geval iets.
Ik heb gister weer genoten van de etappe, jammer dat het verschil tussen Pogi en Jonas groter blijkt dan velen dachten. Lijkt wel alsof Pogi helemaal geen enkele zwakte meer heeft en op alle vlakken nog iets beter is geworden terwijl Vingegaard iets minder lijkt. Maar er is gelukkig nog genoeg leuks om voor te blijven kijken.
Ik heb gister weer genoten van de etappe, jammer dat het verschil tussen Pogi en Jonas groter blijkt dan velen dachten. Lijkt wel alsof Pogi helemaal geen enkele zwakte meer heeft en op alle vlakken nog iets beter is geworden terwijl Vingegaard iets minder lijkt. Maar er is gelukkig nog genoeg leuks om voor te blijven kijken.
Ik vind het in elk geval een geweldige Tour om te kijken, ondanks dat het geel vergeven is (en dat was het IMHO al na de eerste tijdrit). Ik denk dat Visma maar 1 ding resteert, en dat is de 2e plek veiligstellen. Ik ben er nog niet zo zeker van voor Vingegaard. Evenepoel zie ik ook nog wel van het podium kukelen. Lopowitz en Vauquelin lijken sterker en kunnen echt naar het podium kijken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Blij dat je tot dit inzicht bent gekomen Danieldaniel1975 schreef: ↑18 jul 2025 15:41Dat wil ik ondanks de teleurstelling over koersen voor het geel wel onderstrepen: we hebben al meerdere prachtige etappes gehad.
Bovendien is dit pas de eerste strijd in het hooggebergte hé, er komt nog meer van dit.
Sep Vanmarcke weet het slechte presteren aan een fout in het voedingsschema. Vooral omdat vrijwel elke ploeg vroeg moest lossen. Zijn visie was dat de etappe na de rustdag werd ingeschat als een soort wandeletappe. Dus weinig inname want je wilt de dag erna niet met extra kilo’s omhoog rijden.
Plots werd het toch weer een uitputtingsslag en hebben veel ploegen dus niet genoeg ingenomen maar wel veel verbruikt. En dat vul je (blijkbaar) niet zomaar even aan in één nachtje.
Zou kunnen…
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Evenepoel laat het lopen.
En wat een zicht, vingegaard lijkt wel een ufo op zijn hoofd te hebben.
En wat een zicht, vingegaard lijkt wel een ufo op zijn hoofd te hebben.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 18 jul 2025 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend