Hallo,
Ik heb een 11 speed ultegra Shimano cassette voor op een 11 speed body. Nu is mij niet helemaal duidelijk waar ik eventuele opvulringen moet plaatsen? Bij het demonteren zijn nl. de kransjes en de opvulringen door elkaar heen gekomen.
Ik hoor graag jullie reacties of doorverwijzingen naar duidelijke websites omtrent dit onderwerp.
Grt. Bert.
Opvulring cassette. Hoe zit dit nu?
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Bij 11 op een 11 body zou je normaalgesproken geen opvulring nodig moeten hebben. De ringen die je nu hebt zouden logischerwijs moeten corresponderen met de kransjes. Even terug puzzelen dus.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Tussendoor
- Forum-lid
Is dit de puzzel die je op je tafeltje hebt liggen?

Dat zou zo maar kunnen. Waar heb je deze info vandaan? Ik heb me rot gezocht. Alvast bedankt. Ik ga deze volgorde gebruiken.
ja, want de grootste 3 kransjes (die aan elkaar vast zitten) is anders ontworpen waardoor de binnenkant dieper valt, vandaar de spacer.
-
scottpch64
- Forum-lid
Bij Ultegra zitten de laatste 5 kransjes verdeelt over twee spiders, 1x3 en 1x2, daarna ga je de spacertjes gebruiken.
De spacer waar Gerwin89 het over heeft, is een hele dunne die alleen nodig is wanneer je een 11/34 cassette gebruikt en ziet er geheel anders uit dan de spacertjes tussen de kransjes.
De spacer waar Gerwin89 het over heeft, is een hele dunne die alleen nodig is wanneer je een 11/34 cassette gebruikt en ziet er geheel anders uit dan de spacertjes tussen de kransjes.