Het grote domme vragen topic
rikkert schreef: ↑10 jul 2025 07:57 Kappadastertje, ook een mooie, kan in het rijtje van de plintenladder, vierkantegatenboor, en mijn persoonlijke favoriet: de poeremetator.
Ooit een beginnende collega een hele middag kwijt geweest bij het ophalen van de map met zoekgeraakte stukken...
De klassieker is natuurlijk epibreren (Simon Carmiggelt)
https://onzetaal.nl/taalloket/epibreren
Courir c'est mourir un peu
Ik heb ze bij de fietsen gevraagd en gekregen. De FM heeft er altijd zat liggen. Maar iets anders ertussen kan ook.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Je vergeet ook 'olifantskuitenvet', daar stuurden ze mij tijdens mijn stage voor op pad, ben de gehele dag weg gebleven, haha.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Die ken ik als ooievaarskuitenvet (die heeft geen vet op de kuiten).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Een capodaster (kabadaster, kappodaster) is feitelijk een klem die je op een traditionele Spaanse gitaar klemt om de toonhoogte aan te passen.
Urbanus heeft hem beroemd gemaakt;
(Even doorschuiven naar minuut 7 in het filmpje)
Adversity is the Catalyst of Change
-
ottorongo2
- Forum-lid
Ik wilde dit al eerder melden; die gitaarklem (kapodaster) heb in de jaren 50/60 ook gebruikt bij deelnames op wedstrijden.Om de toonhoogte te verlagen (in mijn geval)Dubbeldekker schreef: ↑10 jul 2025 16:34 Een capodaster (kabadaster, kappodaster) is feitelijk een klem die je op een traditionele Spaanse gitaar klemt om de toonhoogte aan te passen.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Die had ik ook al ja. Scheelt volgens mij een hoop gebroken ribben
Adversity is the Catalyst of Change
Fiets terug gehaald van de LBS. Aansluiting op de accu zat los en beetje vuil erin. Schoon gemaakt en kabel goed aangesloten, werkt weer.borgmonster schreef: ↑07 jul 2025 23:31Zit er niet ook nog een knoopcelbatterij in je remgrepen? Kan die leeg zijn?Ramon73 schreef: ↑05 jul 2025 16:41 Ritje vandaag....
Vooraf Di2 accu gecontroleerd, lampje op derailleur brandt continu dus laden nog niet nodig.
Onderweg stopt de voorderailleur ermee??? Accu niveau op de Edge staat nog op 60% ongeveer. Lampje op achterderailleur blijft uit. Lang indrukken geeft rood knipperend lampje en kan nog met e-tube verbinden. Geen probleem gevonden, accu zou nog minstens 50% moeten zijn (2 streepjes).
Verder gereden, toch vlakke route en voorderrie niet perse nodig. Onderweg gestopt bij een fm om te laden, gaat geen lampje branden op de derailleur. Dan maar door naar huis, even later stopt ook de achterderailleur ermee.....
Fiets maar ineens naar de lbs gebracht, de aanstaande week ben ik de hele week van huis en het weekend wil ik graag weer fietsen.
Wat zou er stuk kunnen zijn? Het is de accu of de achterderailleur (of beide). De versnellings informatie werd op een gegeven moment niet meer getoond op de Garmin terwijl ik wel nog kon schakelen met de achterderailleur. Dat werkte eerst wel gewoon, ook toen de voorderailleur ermee stopte.
Ik ben ivm sluitingstijd ineens door naar de lbs gegaan, niet meer proberen te laden.
Dogma F