Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ethische commissie en de UCI, sorry hoor maar die combinatie geeft me echt de kriebels
Ik vind dit verhaal echt een lachertje in het licht van wat er in het verleden allemaal bekokstoofd is onder het “wakende oog” van diezelfde UCI.
Ik vind dit verhaal echt een lachertje in het licht van wat er in het verleden allemaal bekokstoofd is onder het “wakende oog” van diezelfde UCI.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Patrick VB
- Forum-lid
+1Ernie C. schreef: ↑20 jun 2025 21:00 Ik vond het wel bijzonder onsportief en van mij mag de ethische commissie daar wel even naar kijken.
Het lijkt wat pietluttig, maar stel dat UAE of Visma in de Tour na anderhalve week bijna geen knechten meer over heeft vanwege een virusje? Dan zetten ze even een vacature uit en iedere renner die een aflopend contract heeft is ineens een potentiële knecht.
Het hoort ook een beetje bij wielrennen, maar deze was wel erg opzichtig.
Dries zou moeten weten dat dit iets té opzichtig was.
Ach, ze hebben tegenwoordig overal een ethische commissie, daar ontkom je niet aan. Laat die mensen ook wat te doen hebben.Dubbeldekker schreef: ↑20 jun 2025 21:15 Ethische commissie en de UCI, sorry hoor maar die combinatie geeft me echt de kriebels
Mijn innerlijke ethische commissie is er nog niet uit of het wel of niet kan (dat is iets anders dan het onsportief vinden). Het lijkt mij wel interessant waar ze een oordeel op gaan baseren.
Uiteindelijk benadeeld hij niemand omdat del Toro en Carapaz het professioneel wilden verkloten, maar wat als Yates hem op een paar seconden na niet gepakt had?
Campagnolo Ultra Dork
-
michiel831
- Forum-lid
Dumperdashcam comilaties. Altijd mooi.
Nu zat er in deze een fragment waar een auto een peloton inhaalt.
Allemaal snelle gasten met rugnummers. Dus het lijkt alsof er een auto per abuis in koers is geraakt?
https://www.dumpert.nl/tag/dumpertdashc ... 5_7d833ad2
EDIT! vanaf 1.18 dus.
Allemaal snelle gasten met rugnummers. Dus het lijkt alsof er een auto per abuis in koers is geraakt?
EDIT! vanaf 1.18 dus.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Dat met die rugnummers is gewoon een test van gemeente Amsterdam. Die moeten uitzoeken hoe ze kunnen handhaven dat je op de fiets maar 20 km/ h mag rijden
Volgens mij is dit gewoon een ploegleidersauto.michiel831 schreef: ↑07 jul 2025 20:56 Dumperdashcam comilaties. Altijd mooi.
EDIT! vanaf 1.18 dus.
https://www.ad.nl/binnenland/kabinet-on ... ~a336d6ed/
De oplossing voor minder verkeersdoden. Maximum snelheid verlagen… handhaven zal wel n probleempje worden…nutteloze maatregel die miljoenen kost.
De oplossing voor minder verkeersdoden. Maximum snelheid verlagen… handhaven zal wel n probleempje worden…nutteloze maatregel die miljoenen kost.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Het is een begin. En er zal echt iets moeten gebeuren aan de wildgroei van verschillende voertuigen met verschillende snelheden.
Op sommige plekken in steden is een ritje naar het station of naar je werk echt een stressvolle onderneming.
Iets meer regulering zou welkom zijn.
Op sommige plekken in steden is een ritje naar het station of naar je werk echt een stressvolle onderneming.
Adversity is the Catalyst of Change
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En wat doe je dan met wielertoeristen, want "snelheid" is niet minder gevaarlijk voor de anderen omdat het zonder motor is.Dubbeldekker schreef: ↑10 jul 2025 18:58 Het is een begin. En er zal echt iets moeten gebeuren aan de wildgroei van verschillende voertuigen met verschillende snelheden.
Alhoewel de verkoop van E-racefietsen ook erg hoge toppen scheert.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Maximum snelheid zal voor elk soort fiets gaan gelden, dus ook voor de racefiets.
Alleen zal de handhaving totaal niet lukken, dus wordt de snelheid gedoogd.
Alleen met een ongeluk zal gekeken worden hoe snel je ongeveer hebt gereden voor de schuld vraag.
Alleen zal de handhaving totaal niet lukken, dus wordt de snelheid gedoogd.
Alleen met een ongeluk zal gekeken worden hoe snel je ongeveer hebt gereden voor de schuld vraag.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Misschien moeten politici/experten zich bezighouden met het creëren van een veilige straatinrichting zodat alle verkeersdeelnemers zich veilig kunnen voortbewegen in plaats van iedereen nog meer aan banden te leggen.
Want gaan ze dan iedereen, pak hem beet, 10 km/u trager laten rijden dan ze nu doen.
Want de realiteit is dat het niet persé de motoraangedreven vervoersmiddelen zijn die zich het snelst verplaatsen in de stad.
Want gaan ze dan iedereen, pak hem beet, 10 km/u trager laten rijden dan ze nu doen.
Want de realiteit is dat het niet persé de motoraangedreven vervoersmiddelen zijn die zich het snelst verplaatsen in de stad.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend