Band valt niet goed om velg bij vervangen onderweg.
Gisteren een lekke band onderweg.
Nieuwe binnenband gemonteerd.
En ja hoor, een hoogte slag.
Thuis gekomen de binnenband vervangen voor een latex binnenband.
Ik moest de band tot 8 bar oppompen voordat de band goeds schoot en weer mooi om de vel lag.
Met verdund vaatwasmiddel.
Onderweg krijg ik 8 bar niet voor elkaar met mijn fietspompje dat ik bij mij heb.
En vaatwasmiddel heb ik niet bij mij onderweg. Heeft iemand een tip over hoe ik de band er wel goed om krijg.
Ik rijd met Pro one tle 25 x 622
Ik moest de band tot 8 bar oppompen voordat de band goeds schoot en weer mooi om de vel lag.
Onderweg krijg ik 8 bar niet voor elkaar met mijn fietspompje dat ik bij mij heb.
En vaatwasmiddel heb ik niet bij mij onderweg. Heeft iemand een tip over hoe ik de band er wel goed om krijg.
Zie opmerkingen in dit topic: viewtopic.php?t=102218Ghoogen schreef: ↑02 jul 2025 17:51 Gisteren een lekke band onderweg.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Patrick VB
- Forum-lid
+1 en gebruik maken van tussenstukje met 'kraantje'. Kan je moeiteloos doseren, en wat in het patroon rest eventueel nog gebruiken.
Zoals bv dit:
https://ride.lezyne.com/collections/co2 ... e-inflator
Bekend probleem (bij mij althans). Onderweg maar even voor lief nemen dat de band niet goed zit. If anything dan schiet hij door het rijden nog op zijn plek. En anders kom je in ieder geval thuis.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Op zoek naar een band met iets grotere passing. Dat kan net dat beetje schelen.
Ik heb bijvoorbeeld het idee dat mijn Michelin banden net iets makkelijker om te leggen zijn en ploppen, dan mijn Vittorio.
Ik heb bijvoorbeeld het idee dat mijn Michelin banden net iets makkelijker om te leggen zijn en ploppen, dan mijn Vittorio.