Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Dames racefiets - budget 1000 euro

swingray
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 apr 2009 01:45

swingray 22 dec 2009 17:12

Heb dit voorjaar voor mijn vrouw een nieuwe (overjarige 2008) Gazelle V4 gekocht voor 800 euro.
Zij is 1.75 mtr lang en we kozen voor een 55 cm frame.
Bovenbuis was ook 55 cm.
Achteraf een goede keuze geweest qua maat, afmontage (mix 105/Ultegra) en WH 5600 Shimano wielen.
Voor haar alleen de stuurpen laten omdraaien, zodat ze wat rechterop
kwam te zitten.
Echt een prima fietsje voor nog geen 800 euro.
En ik denk dat er met 1.69 lengte ook goed op gefietst kan worden.
Gazelle zelf geeft aan 1.60-1.70 mtr in de brochure.

http://www.use.com/media/2009/1222/351493/p_001.jpg

motorbiker
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15

motorbiker 22 dec 2009 17:30

Bedankt voor de reactie's.
Voor het opmeten zijn we zo precies mogelijk tewerk gegaan. Koersbroek aan, met waterpas, ... 3 x gecheckt. Het gewicht klopt redelijk (want ze wil niet op de weegschaal met mij erbij = net haar ma).

We hebben zondag de Roadlite 7.0 online besteld.
Model: Roadlite 7.0 2010.
Maat 52: Fuji wit, Triple, bergcassette = online levertijd week 53 = volgende week!!!!! + 8 dagen levertijd voor verzending naar het buitenland.
Accessoire: 1 derailleurpad voor mijn mtb.

Gisteren maandag ontvingen we een orderbevestiging en een voorafbetaling factuur.
Beide met voorziene levertijd :
22 KW 2010 = begin juni 2010 ?!?!?!. 6 maand, of een half fietsseizoen later.

Ik nam direct telefonisch contact met Canyon.
Binnen de 10 seconden kreeg ik een medewerker aan de lijn, die me beloofde terug te bellen.

Van 1 week levertijd bij de online bestelling van een online handelaar, tot 6 maand levertijd bij de bevestiging de volgende dag, waarschijnlijk een drukfout.
motorbiker

motorbiker
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15

motorbiker 23 dec 2009 13:01

De levertijd blijkt geen vergissing te zijn. De witte Roadlite maat 52, triple is er pas eind mei.
De fiets is enkel vlot beschikbaar met compact. Of in kleur zwart zowel in compact of triple.

Waarschijnlijk wordt dit een annulatie want mijn dochter wil geen zwart (ik heb zelf een witte Canyon GC en die vindt ze prachtig). Jammer.
motorbiker

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 23 dec 2009 16:21

Dat is wel heel erg spijtig voor jullie. En ook wel een zwakte in het orderproces van Canyon dat je dat niet gelijk bij de online bestelling te zien krijgt.

Tja, en wat nu? Hebben jullie al oog op een alternatief? Kijk, als jullie perse die witte Canyon willen, dan is er misschien een mouw aan te passen:

(1) Een fiets met een compacte aandrijving is ook nog een optie, alleen naar mijn idee niet de ideale in de situatie van jouw dochter. Je zou dan moeten sleutelen aan je kettingbladen en cassette om ervoor te zorgen dat je steeds het juiste bereik hebt. Als je in de regel steeds op dezelfde soorten wegen fiets, dan hoef je niet vaak te sleutelen. Is dat wel het geval, dan moet je dat uiteraard vaker doen. Veel mensen die met een compact rijden nemen een extra kettingblad van 39 tanden die ze gebruiken ipv de 34 die standaard geleverd wordt. Voor Nederland schijnt dat over het algemeen voldoende te zijn. Gaan ze de heuvels in, dan zetten zij de 34 erop ipv de 39.

(2) Of moeten jullie kijken naar de goedkopere Roadlite met 105 of die wel sneller leverbaar is in de kleur van je keuze en met een triple aandrijving.

Maar goed, als je hier niet aan wilt beginnen en het gewoon op een fiets wilt houden met een triple aandrijving EN je wilt niet wachten tot eind mei, dan wordt het een ander merk. Red Bull fietsen spreken jullie niet aan, maar hebben julllie bijvoorbeeld al gekeken naar Cube? Of misschien kunnen jullie ons een indicatie geven van wat jullie belangrijk vinden in de fiets en kunnen we dan met nog een aantal suggesties komen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
mima
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2009 19:53

Gebruikersavatar mima 23 dec 2009 20:46

kijk anders eens bij presto.nl als je in de buurt van Noord Holland woont. Prima stevens fietsen model 2009. Grote voordeel van de stevens fietsen is dat ze compleet met dezelfde groep worden afgemonteerd.....
Marcel

Stevens SCF. Cannondale Topstone.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 dec 2009 21:45

Bij Kaptein staat er ook een rijtje dames fietsen, klaar om mee te nemen.
Ik geloof inderdaad wel dat het het beste is om naar een winkel te gaan. Ook wat service betreft, in mijn geval ik moet heel veel nog leren en heb daardooor vaker hulp of advies nodig. De meerprijs bij een winkel is ook omdat er een stukje service bij zit.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

motorbiker
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15

motorbiker 23 dec 2009 21:51

We houden voorlopig de optie Canyon open.
Ik stoef er nu al een jaar mee bij de mtb clubs waar ik lid van ben (twee vrienden bestelden inmiddels ook al een Canyon) na de mijne te hebben getest. Dus een beetje genant voor mij mocht mijn dochter nu een ander merk kopen.

Na telefonisch contact met Canyon Benelux blijkt dat we de eerste zijn die buiten de boot vallen. Mogelijk komt er nog een fiets vrij door een bestelling die veranderd word (andere maat, kleur, afmontage, ....). Of dat de Canyon fabrieksstructuur er toch in slaagt een zwarte triple minder, en een witte triple meer te maken.

Waar een wil is is een weg. En dat gevoel had ik bij Canyon Benelux.
En we hebben nog even tijd. De fiets wordt pas onmisbaar in maart.

Wordt vervolgd.

Ps. We wonen in West-Vlaanderen, België.
motorbiker

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 dec 2009 21:52

spannend, ik ben benieuwd
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 23 dec 2009 22:37

Nou, in dat geval zal ik duimen voor jullie dat je alsnog en op tijd de witte Racelite triple kunt krijgen. In de tussentijd blijven jullie nog wel rondkijken naar andere merken? Het is namelijk zoiezo een gunstig moment om rond te kijken, bijvoorbeeld bij de diverse kerstshows, overjarige modellen e.d. Houden jullie ons nog op hoogte?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

ben.l
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2005 00:12

ben.l 26 dec 2009 13:02

wel eens bij Stevens gekeken

Mantel tweewielers in Arnhem

motorbiker
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15

motorbiker 05 jan 2010 21:01

De Canyon Roadlite 7.0 triple bleef onveranderd op 22 weken levertijd ipv de vooropgestelde 1 week op de Canyon online bestelpagina.
Zoals de Amerikaan zegt "take it or leave it" is het motto van Canyon.

De verantwoordelijke bij Canyon Benelux heeft echter weinig woorden nodig om een klant te overhalen. Zodoende bestelden we de Roadlite 7.0 met compact.
Daar zal dochterlief binnen de veertien dagen hopelijk heel tevreden mee zijn.

Nogmaals dank voor jullie tips.
motorbiker

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 05 jan 2010 22:58

Proficiat met jullie keuze. En ik ben benieuwd naar welke weinig woorden de vertegenwoordiger van Canyon Benelux heeft gebruikt om jullie over te halen de compact uitvoering aan te schaffen? Geen schande, hoor. Ook daarmee zal je dochter zich prima redden op het parcous. Jullie zullen hooguit een enkele keer je kleinste voorblad en/of cassette moeten verwisselen afhankelijk van het parcours. En in welke week hebben jullie deze nu binnen?
Als laatste: zoals jullie weten het is forum etiquette om foto's te plaatsen als je je nieuwe tweewieler binnen hebt :-).
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie