ik zal jullie up to date houden
Titanium fietsen
Informatie gezocht over Van Tuyl titanium racefiets (VT950?)
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar meer informatie over een titanium racefiets van het merk Van Tuyl die ik onlangs heb aangeschaft. Op het frame zat een sticker met de tekst "Titanio", en ik vermoed dat het model een VT950 is, maar ik ben daar niet helemaal zeker van.
Ik zou graag willen weten:
Hoe kun je een Van Tuyl titanium frame dateren?
Herkent iemand dit type/model?
Zijn er misschien nog mensen die oude folders, catalogi of prijslijsten van Van Tuyl uit de jaren ’90 of 2000 hebben?
Of weet iemand hoe je aan deze documentatie kunt komen?
Alle informatie over deze fiets (of het merk in het algemeen) is welkom. Foto’s van vergelijkbare modellen of andere herkenningspunten zou ook al helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar meer informatie over een titanium racefiets van het merk Van Tuyl die ik onlangs heb aangeschaft. Op het frame zat een sticker met de tekst "Titanio", en ik vermoed dat het model een VT950 is, maar ik ben daar niet helemaal zeker van.
Zijn er misschien nog mensen die oude folders, catalogi of prijslijsten van Van Tuyl uit de jaren ’90 of 2000 hebben?
Alle informatie over deze fiets (of het merk in het algemeen) is welkom. Foto’s van vergelijkbare modellen of andere herkenningspunten zou ook al helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,

hallo apexrider, dankjewel voor je reactie. De mijne is een ouder model. Ik heb er even wat foto's bijgeplaast. Dat maakt alles wat duidelijker.
Alvast bedankt!
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Ik zou dat zadel even wat naar voren kantelen als ik jouw was en je remgrepen staan ook veel te hoog, voor de rest een knappe fiets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dank voor je reactie, colnagofreak. Ik ben nog aan het puzzelen met de juiste positie van m’n remgrepen. In het verleden had ik ze lager staan, maar daardoor kreeg ik steeds last van nek en schouders. Volgens kenners komt dat vaker voor als de grepen te laag staan. Nu probeer ik de ideale positie te vinden die zowel comfortabel is als klachten voorkomt.