Is niet de eerste keer dat een renner kiest om geen BK te moeten rijden en zonder risico naar de Tour te kunnen. Een doktersbriefje is dan de beste keuze.
Wielerseizoen 2025
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Is het niet zo dat, anders dan in Nederland, het BK een verplichting is voor de renners?
Dus dan heb je inderdaad een attest nodig om af te zeggen.
Dus dan heb je inderdaad een attest nodig om af te zeggen.
Adversity is the Catalyst of Change
Bwoah.....mentale tik ? Verliezen heeft meer met een gedeukt ego te maken, maar zeker niet
door wie, want dat maakt geen barst uit.
Zou je dan ook kunnen stellen toen Almeida in het voorjaar, tijdens 2 kleine rondes,
Vingegaard een dreuntje verkocht toen deze laatste compleet uit het wiel gekletst werd
door Almeida, de helper van je concurrent die beide etappe's won.
Wat een geluk voor ons Belgjes dat niet alle renners die ook de Tour zullen rijden, zoals onder
andere Nys jr., Evenepoel, Philipsen, Merlier, De Lie......met een drogreden hun ziektebriefje
opstuurden.
Wout is trouwens niet aan zijn proefstuk toe, want voor het BK 2022, cancelde
hij door zogezegde 'kniepijn', om vervolgens 3 ritten en de groene trui te winnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind een verplicht kampioenschap ook onzinnig.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat was niet een week voor de Tour, anders had dat wel gewogen bij Vinge.CALPE schreef: ↑29 jun 2025 18:27Bwoah.....mentale tik ? Verliezen heeft meer met een gedeukt ego te maken, maar zeker niet
door wie, want dat maakt geen barst uit.
Zou je dan ook kunnen stellen toen Almeida in het voorjaar, tijdens 2 kleine rondes,
Vingegaard een dreuntje verkocht toen deze laatste compleet uit het wiel gekletst werd
door Almeida, de helper van je concurrent die beide etappe's won.
Ik wil daar niet te veel van maken, maar ik denk dat dit (bij mentaal zwakkere) renners een tikje is, het is een waardemeter. Als je bij de eerstvolgende rit de puntjes op de i zet hoef je daar natuurlijk niet wakker van te liggen. Anderzijds, Philipse kreeg hij er ook niet af, ook niet op de oplopende stukken.
Tja voor sommige renners zou dat betekenen dat ze buiten de Tour nog 1 dag extra moeten koersen....
De belangrijkste wedstrijd wil je optimaal voorbereiden en dat het gedoe rond een kampioenschap daar niet in past is volkomen logisch. Zelfs een bezoek aan de schoonfamilie is beter.
Niet zijken maar reiden !