Ik heb een shimano br-M8120 remklauw. Nu was ik naar de winkel voor een remleiding. De verkoper gaf me de bh-90-sb kit en zei dat dit de goede was. Nu zie ik thuis hele andere nummers op de doos. Ben even gaan zoeken en volgens Shimano zou ik de bh-90-sbm moeten hebben.
Ik kom er alleen niet echt achter wat nu het verschil is. Heeft de verkoper gelijk en past het gewoon of moet ik toch een andere remleiding hebben?
juiste remleiding of toch niet?
-
rroijackers
- Forum-lid
De 8120 is de 4 pots caliper.
Shimano adviseert daarvoor de SBM. Die heeft een iets langere / betere banjo en zou daardoor de warmte beter afvoeren die vrij komt bij de 4 pots caliper. De SB past ook en werkt ook, met mogelijk in extreme omstandigheden dus een iets hogere temperatuur opbouw. Wil je het origineel houden zou je dus voor de sbm moeten gaan.
Shimano adviseert daarvoor de SBM. Die heeft een iets langere / betere banjo en zou daardoor de warmte beter afvoeren die vrij komt bij de 4 pots caliper. De SB past ook en werkt ook, met mogelijk in extreme omstandigheden dus een iets hogere temperatuur opbouw. Wil je het origineel houden zou je dus voor de sbm moeten gaan.
-
rroijackers
- Forum-lid
Bedankt dan ga ik hem toch omruilen. Liever toh de betere remleiding erop.