Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Opzoek naar een 2dehands starter

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jun 2025 22:58

Klinkt goed. Wit stuurlint wil je eigenlijk toch niet. Geeft wit niet, dan wordt het wel vuil en krijg je het niet meer schoon.

Een nieuwe, zwarte kost niet veel en dan kun je meteen een lekker dik lint nemen voor wat extra demping. Youtube staat vol met filmpje hoe je het netjes moet wikkelen (en toch ben je de eerste keer nooit 100% tevreden)
Campagnolo Ultra Dork

Geoff.S-86
Forum-lid

Geoff.S-86 23 jun 2025 23:43

Dat zeker! Nu nog een paar ritjes maken om te kijken of dit model iets voor mij is. Over dat witte zat ik ookal te twijfelen idd en is dan meer persoonlijke keus + uiterlijk.

Ben al aan het rondkijken voor gewoon een zwarte of zwart met rode accenten der in. Of moet ff langs 2 fietsenmakers gaan die wel wat hebben liggen hoogstwaarschijnlijk. Voor welke dikte zou ik dan moeten kijken? De video's op YouTube heb ik al een paar bekeken. De ene doet half overlappen en sommige andere 1/3. Dus dat wordt ook even kijken wat beter zou zijn. Denk dat ik ook nog even handschoenen moet bestellen voor de zekerheid.

Chefske
Forum-lid

Chefske 25 jun 2025 03:46

Proficiat met je aankoop! Zelf ook een Impulso gehad en daar heb ik vele fijne kilometers mee gemaakt. :like:

Volgens mij had Bianchi het model Impulso na ca. 2014 gediscontinueerd, om het model na een paar jaar weer terug op de markt te brengen als "all-road"-versie met schijfremmen.

Ik kan de advertentie op Marktplaats niet meer zien om de foto's te bekijken, maar als er een triple groepset opzit met velgremmen dan doet mij dat toch sterk vermoeden dat de fiets (of het frame) uit ~2013 komt. Zolang de fiets goed is onderhouden, maakt dat natuurlijk weinig uit!
Factor O2 / Surly Cross Check

Geoff.S-86
Forum-lid

Geoff.S-86 25 jun 2025 08:41

Dankjewel en hoop die snel der op te gaan maken als test ritjes!

Ow dat zou best kunnen, kon bij Geometry geeks van 2013 tot 2017 sowieso vinden en daarna dan de all road model.
Op de advertentie van marktplaats stond alleen 1 foto op. Toen ik om wat meer foto's vroeg zag ik 3 bladen voor derop en heeft idd velgremmen. Geluk is nu wel dat het een nieuwere 105 set is dan, in vergelijking met 2013 gok ik zo. Dan zou het frame ergens nieuw rond hebben gezwerft of liggen stof te verzamelen denk ik dan wachtend op een eigenaar.

Ga zo eerst even kijken bij wat fietsenmakers voor stuurlint + handschoenen en anders online bestellen als de prijzen beter zijn. Dan hoop ik morgen mijn eerste rit te maken van 30/40 minuten om te wennen. Zou gelukkig ook bij een lokale wieler club, op de buiten baan rondjes kunnen rijden zonder afleidingen. Is iets van 10 min bij vandaan en vaak gewoon open voor het publiek.

Plaats reactie