Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Lak afwerking frame en voorvork

PieterI
Forum-lid

PieterI 22 jun 2025 15:40

Ik lees al enige tijd op dit forum voor inspiratie en ervaringen, waarvoor dank!

Nu wil ik graag jullie mening weten over het volgende:

Vorig jaar heb ik een nieuwe racefiets gekocht. Na een jaar ontdekte ik een scheur in mijn carbonframe. Na contact met de fabrikant werd er kosteloos een nieuw frame geleverd. Prima service alleen zie ik bij het nieuwe frame lakschade bij het balhoofd en voorvork.

https://photos.app.goo.gl/TYRtSunAYBWzT2CQ6

Volgens de fabrikant is dit normaal ivm het plaatsen van de lagers in het balhoofd. Ik heb dit nooit eerder gezien. Wat is jullie ervaring?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jun 2025 16:36

PieterI schreef: 22 jun 2025 15:40 .......;

Volgens de fabrikant is dit normaal ivm het plaatsen van de lagers in het balhoofd. Ik heb dit nooit eerder gezien. Wat is jullie ervaring?
Is een heel klein, klein schoonheidsfoutje.
Tip, niet met een microscoop naar je fiets kijken maar gewoon gaan fietsen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 22 jun 2025 19:32

Is dit plekje je serieus een hoop rompslomp waard? Mijn advies, geen witte lak nemen op carbon fietsen. De laklaag moet altijd vrij dik worden om het mooit wit te krijgen en daardoor chipt het heel makkelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 jun 2025 08:14

Ik sluit me aan bij de eerste twee reacties.
Dat is ook de reden dat je relatief veel donker/ zwarte frames ziet, dan zie je dit niet eens, ook niet de scheurtjes in je vorige frame.

Plaats reactie