Ik lees al enige tijd op dit forum voor inspiratie en ervaringen, waarvoor dank!
Nu wil ik graag jullie mening weten over het volgende:
Vorig jaar heb ik een nieuwe racefiets gekocht. Na een jaar ontdekte ik een scheur in mijn carbonframe. Na contact met de fabrikant werd er kosteloos een nieuw frame geleverd. Prima service alleen zie ik bij het nieuwe frame lakschade bij het balhoofd en voorvork.
https://photos.app.goo.gl/TYRtSunAYBWzT2CQ6
Volgens de fabrikant is dit normaal ivm het plaatsen van de lagers in het balhoofd. Ik heb dit nooit eerder gezien. Wat is jullie ervaring?
Lak afwerking frame en voorvork
- thestudent
- Forum-lid HC
Is dit plekje je serieus een hoop rompslomp waard? Mijn advies, geen witte lak nemen op carbon fietsen. De laklaag moet altijd vrij dik worden om het mooit wit te krijgen en daardoor chipt het heel makkelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik sluit me aan bij de eerste twee reacties.
Dat is ook de reden dat je relatief veel donker/ zwarte frames ziet, dan zie je dit niet eens, ook niet de scheurtjes in je vorige frame.
Dat is ook de reden dat je relatief veel donker/ zwarte frames ziet, dan zie je dit niet eens, ook niet de scheurtjes in je vorige frame.