Alles over vakanties op én met de fiets

Gravelroutes rondom de Posbank

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jun 2025 08:21

Top Tommeke, dank alvast.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 18 jun 2025 11:43

Hier is 'ie dan: https://drive.google.com/file/d/1LgDRL7 ... sp=sharing

Ik heb 'm gemaakt op basis van m'n eigen Strava heatmap en het zijn dus voornamelijk brede gravelpaden. Het eerste deel is wel grappig, over en door het knooppunt Waterberg heen. Op de Loenermark is het wat draaien en keren en je doet uiteindelijk sommige stukjes twee keer, maar mijn ervaring met mensen die ik voor het eerst meeneem in dit gebied is dat ze dat niet eens doorhebben. Er zitten hier en daar een paar stukjes mtb-route in, maar dit zijn geen technische stukken, dus echt prima te doen op de gravelbike. Op 31km heb je nog wat mul zand, maar ook daar kom je makkelijk doorheen.

Ik heb nog een zuidelijke lus langs Paviljoen de Posbank gelegd. Een prima plekje voor koffie, maar je kunt ook eventjes iets verder van de route af naar de Carolinahoeve. Je daalt na de Posbank over het asfalt af en komt dan bij een erg mooi gravelpad, wat door het bos loopt. Dat pad is wel aardig wat klimmen. Mocht je geen zin hebben in die hoogtemeters, dan kun je op de Burgemeester Bloemersweg linksaf slaan en die hele lus overslaan (zou ik niet doen ;) ). Vervolgens slinger je nog een lusje over de Loenermark om alle mooie paden daar af te vinken en ga je weer terug naar de start.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jun 2025 12:08

Tommeke14 for president !!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 18 jun 2025 12:15

De Forum gravelrit is 96km vanaf station oosterbeek kan ook vanaf Postaljon.
https://www.judise.nl?opdracht=toongpx& ... nafstand=j
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 18 jun 2025 13:06

havana schreef: 18 jun 2025 12:08 Tommeke14 for president !!
Graag gedaan, ben benieuwd wat je er van vindt!

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 18 jun 2025 15:36

tommeke14 schreef: 18 jun 2025 11:43 Hier is 'ie dan: https://drive.google.com/file/d/1LgDRL7 ... sp=sharing

Ik heb 'm gemaakt op basis van m'n eigen Strava heatmap en het zijn dus voornamelijk brede gravelpaden. Het eerste deel is wel grappig, over en door het knooppunt Waterberg heen. Op de Loenermark is het wat draaien en keren en je doet uiteindelijk sommige stukjes twee keer, maar mijn ervaring met mensen die ik voor het eerst meeneem in dit gebied is dat ze dat niet eens doorhebben. Er zitten hier en daar een paar stukjes mtb-route in, maar dit zijn geen technische stukken, dus echt prima te doen op de gravelbike. Op 31km heb je nog wat mul zand, maar ook daar kom je makkelijk doorheen.

Ik heb nog een zuidelijke lus langs Paviljoen de Posbank gelegd. Een prima plekje voor koffie, maar je kunt ook eventjes iets verder van de route af naar de Carolinahoeve. Je daalt na de Posbank over het asfalt af en komt dan bij een erg mooi gravelpad, wat door het bos loopt. Dat pad is wel aardig wat klimmen. Mocht je geen zin hebben in die hoogtemeters, dan kun je op de Burgemeester Bloemersweg linksaf slaan en die hele lus overslaan (zou ik niet doen ;) ). Vervolgens slinger je nog een lusje over de Loenermark om alle mooie paden daar af te vinken en ga je weer terug naar de start.
Zitten hier niet een paar stukken in waar je een vignet voor moet hebben?

Verder altijd grappig om te zien hoe anderen bekende stukken aan elkaar knopen. Dat had ik ook met de forumrit van Nijkie indertijd. Zo ongeveer geen meter onbekend maar op een heel andere manier aan elkaar geknoopt.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 18 jun 2025 16:47

Ja, daar heb je een goed punt. Voor sommige stukjes heb je idd een vignet nodig. Ik stond daar niet bij stil, want ik heb er eentje. De kans dat je gecontroleerd wordt is niet zo groot, maar van de opbrengsten worden die routes wel prachtig onderhouden…

En idd, mooi hoe iedereen op zijn/haar manier een beetje dezelfde paden pakt.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Gebruikersavatar Mehekachtohapi 18 jun 2025 16:58

Mooi route! Wat voor vignet heb je nodig om daar te mogen rijden? Is dat die van Natuurmonumenten voor de Veluwezoom?

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 18 jun 2025 18:38

Dank, en ja: die van Natuurmonumenten. Daarmee kun je alle routes op, niet alleen de Veluwezoom.

Wat trouwens ook wel goed is om te weten: op de Loenermark mag je op alle paden fietsen. Er zijn wel een paar wegen van particulieren, dat staat ook aangeven (en dat je daar als onbevoegde ook niet mag fietsen). Die mensen kunnen het ook niet echt waarderen wanneer je dat wel doet.

Rondom de Posbank ben je echt gebonden aan de fietspaden en mtb-route. Op wandelpaden mag je daar niet fietsen.

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 18 jun 2025 18:53

Die vignetplicht is voor mij reden om het Veluwezoom deel te mijden als ik met 'buitenlanders' ga gravelen. Er is zoveel moois in de regio waar je geen vignet voor nodig hebt. Je knoopt zo 200km aan elkaar met een keer 10-20% verhard. We zijn verwend 😉

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 18 jun 2025 20:25

Wat was de datum voor de forum gravelride 2025 ?? Niet specifiek bedoeld voor dit topic maar alez.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 18 jun 2025 23:14

klaastuin schreef: 18 jun 2025 18:53 Die vignetplicht is voor mij reden om het Veluwezoom deel te mijden als ik met 'buitenlanders' ga gravelen. Er is zoveel moois in de regio waar je geen vignet voor nodig hebt. Je knoopt zo 200km aan elkaar met een keer 10-20% verhard. We zijn verwend 😉
Een beetje off-topic, maar welke kant ga je dan op?

Plaats reactie