+1daniel1975 schreef: ↑17 jun 2025 19:54 Gravel en kasseien zou een verbod op moeten komen in GT’s. Dan liever de ploegentijdrit terug, machtige discipline.
Ook liever ploegentijdrit op WK en geen mixed dinges.
Fiets Magazine nr. 6-2025 (incl. de Grand Depart special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
+1daniel1975 schreef: ↑17 jun 2025 19:54 Gravel en kasseien zou een verbod op moeten komen in GT’s. Dan liever de ploegentijdrit terug, machtige discipline.
Vlakke ritten zijn nog meer doodsaai. Ik vind dat mits goed in beeld gebracht en de tussentijden regelmatig ook bekend best leuk. Een klimmetje van een paar ( 2 a 3) kms aan het eind kan de spanning nog wat verhogen.daniel1975 schreef: ↑17 jun 2025 19:08 Lange tijdritten zijn voor het gemiddelde publiek doodsaai en zelden echt fraaie beelden.
Bergetappes zijn vaak stuk interessanter in beeld te brengen.
Voor Indurain waren er ook lange tijdritten.... zeker toen Anquetil nog reed en als Fransman dé tijdrijder bij uitstek was.... niet voor niets Monsieur Chrono genoemd.Dubbeldekker schreef: ↑17 jun 2025 19:51 Dat is natuurlijk, naast het destijds faciliteren van Indurain en dergelijke, een belangrijke hedendaagse reden om lange tijdritten uit koers te nemen.
Ook de ploegentijdrit is vrijwel verdwenen in de Tour.
...........
Ik geloof niet dat dat dé reden is. Als er morgen een Frans renner opstaat die podiumkandidaat is en goed kan tijdrijden, dan zal je zien dat het zeer snel kan keren.daniel1975 schreef: ↑17 jun 2025 19:08 Lange tijdritten zijn voor het gemiddelde publiek doodsaai en zelden echt fraaie beelden.
Dat hangt er wat van af, op een volledige vlakke tijdrit over meer dan 40 km zie ik Pogi wel nog wat meer verliezen. Volledig vlakke lange tijdritten komen niet meer vaak voor maar een van de laatste confrontaties waar zowel Remco als Pogi aan de start stonden was het wk in 23. Daar verloor Pogi meer dan 3min. Hij reed 'slechts' 49 gem. Remco bijna 52 gem.gede schreef: ↑17 jun 2025 17:50 Eens. Het tijdrijden is gewoon een belangrijke en zeer eerlijke tak van het wegwielrennen, heeft altijd een nadrukkelijke rol in grote rondes gehad, maar werd door de Tour vakkundig weggemoffeld toen Bardet hun plots wat tourhoop gaf. Ik denk dat met een paar lange tijdritten en 'normale' verhoudingen Evenepoel mag rekenen op 1 tot 2 minuten op Pogi...
Waren er in de eertse Giro van Evenepoel ook niet een paar langere tijdritten? Ik dacht van wel maar Remco heeft de giro niet kunnen uitrijden toen.lugosi schreef: ↑17 jun 2025 20:40Ik geloof niet dat dat dé reden is. Als er morgen een Frans renner opstaat die podiumkandidaat is en goed kan tijdrijden, dan zal je zien dat het zeer snel kan keren.daniel1975 schreef: ↑17 jun 2025 19:08 Lange tijdritten zijn voor het gemiddelde publiek doodsaai en zelden echt fraaie beelden.
Vooraleer Pogi er was waren over het algemeen bergetappes ook oersaai. Je kon wel mooie beelden van het landschap laten zien, maar dat kan bij een tt ook.
Tijdritten in een grote ronde geven wel andere uitslagen meestal. De verschillen zullen waarschijnlijk kleiner zijn. Ik veronderstel eens Pogi 2 minuten verliest in een kampioenschap hij niet meer er alles zal uit halen.lugosi schreef: ↑17 jun 2025 20:50Dat hangt er wat van af, op een volledige vlakke tijdrit over meer dan 40 km zie ik Pogi wel nog wat meer verliezen. Volledig vlakke lange tijdritten komen niet meer vaak voor maar een van de laatste confrontaties waar zowel Remco als Pogi aan de start stonden was het wk in 23. Daar verloor Pogi meer dan 3min. Hij reed 'slechts' 49 gem. Remco bijna 52 gem.gede schreef: ↑17 jun 2025 17:50 Eens. Het tijdrijden is gewoon een belangrijke en zeer eerlijke tak van het wegwielrennen, heeft altijd een nadrukkelijke rol in grote rondes gehad, maar werd door de Tour vakkundig weggemoffeld toen Bardet hun plots wat tourhoop gaf. Ik denk dat met een paar lange tijdritten en 'normale' verhoudingen Evenepoel mag rekenen op 1 tot 2 minuten op Pogi...
Veel hangt af van Pogi zijn positie, zie het artikel dat ik hier eerder poste.
Het probleem is duidelijk niet zijn vermogen, maar wel zijn positie.
Iets recenter, ene Tom D in Italie