Alles over vakanties op én met de fiets

vlakke fietsvakantie in de buurt

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 17 jun 2025 08:44

Er zijn wel wat ravel (vennbahn) mogelijkheden daar in de Hoge Venen waarbij je amper moet klimmen. Je kan zo zelfs tot op het parcours van LBL geraken en terug, zonder op je kleine blad te moeten schakelen.
Afbeelding

Tomasz007
Forum-lid

Tomasz007 17 jun 2025 10:38

Dag Raven, klopt, het waren vooral die dingen die we in gedachten hadden, komt goed, we hebben al wat routes, ik zoek er nog enkele bij. @Raven, welke ravel moet je dan precies nemen en waar kom je dan ergens uit?

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 17 jun 2025 11:37

Ik heb de Vennbahn een keer gereden van Troisvierges naar Aken (is volgens mij ook maar 1 route) en vond het niets. Je rijdt op een oude spoorlijn, dus je hebt vaak aan de zijkanten hoge wallen waardoor je eigenlijk heel weinig vergezichten hebt.

https://www.vennbahn.eu/nl/de-route/

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 17 jun 2025 12:51

Tomasz007 schreef: 17 jun 2025 10:38 Dag Raven, klopt, het waren vooral die dingen die we in gedachten hadden, komt goed, we hebben al wat routes, ik zoek er nog enkele bij. @Raven, welke ravel moet je dan precies nemen en waar kom je dan ergens uit?
Ik ken de nummertjes niet maar je kan van Butgenbach over de ravel via Waimes en Malmedy richting Francorchamps rijden, en bvb nog door naar Spa via de ravel of naar Hockai, dan via de gewone weg door naar Mont (en daar via de lichtelijk fantastische afdaling van Tros Marets langs Malmédy, of via Ovifat, doosteken om zo terug op een ravel richting Butgenbach terecht te komen).

In Francorchamps zou je een heen-en-weertje richting Trois Ponts kunnen doen (bvb heen via de gewone weg langs Ruy, terug via de ravel), en bvb een drankje nuttigen op een paar km van Trois Ponts in Le Coffee Ride...

Mogelijkheden te over, maar 100% Vennbahn zou ik het toch ook niet maken. Er zijn in de buurt ook genoeg lopers van 4-5% gemiddeld.
Afbeelding

Plaats reactie