Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 12 jun 2025 07:04

Ik heb de DVD Audio cd Pet Sounds, is zowel op de voorkant als achterkant af te spelen, 4 verschillende sporen met mono audio, stereo, originele opnames en alleen af te spelen met de goedkoopste cd/dvd speler...
Beach boys was de amerikaanse tegenhanger van The Beatles met een ingenieuze Brian Wilson als voorman.
Zijn broers waren zijn bandleden, maar de Wrecking Crew waren de echte muzikanten die de Beach Boys ondersteunden op Pet Sounds samen met Brian...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 jun 2025 07:50

Ik vind de BB soms wel lekker, al zal ik het niet snel spontaan zelf op zetten.
Maar op Pet Sounds staat natuurlijk wel een van de mooiste liefdesliedjes ooit gemaakt! Tijdloos fantastisch imho.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jun 2025 09:03

daniel1975 schreef: 12 jun 2025 07:50 Ik vind de BB soms wel lekker,
Er is in mijn ogen niet zoiets als The Beach Boys. Net zoals er geen Fleetwood Mac is. Het poppie Rumours kan je toch moeilijk vergelijken met prachtige Blues uit de beginperiode?
Zo ook hebben The Beach Boys een transitie gemaakt. De surf/California sound van de eerste platen is toch nauwelijks te vergelijken met Pet Sounds?

Leuk weetje over Pet Sounds: Paul McCartney heeft meermaals in interviews aangegeven dat Pet Sounds de belangrijks inspiratie voor Sgt Pepper is geweest.

The Beach Boys hebben overigens een tijdje in Nederland gezeten om het album Holland op te nemen. Was in de landerijen bij Baambrugge. Heb er zelfs een trainingsrondje aan gewaagd maar niet de juiste locatie kunnen vinden. Rondje was net iets verder dan rondje Katwijk wat ik toen regelmatig deed. Terug thuis de enige LP van The Beach Boys die ik toen had maar opgezet.

Holland heb ik ook in de collectie. Zit in een box met daarin ook een drie dubbel live album. Fenomenaal is dat. The Beach Boys hebben altijd veel aandacht besteed aan geluidskwaliteit.

Om bij Pet Sounds te blijven..........ik hoor een fietsbel...........ga rondeje Lopikerwaard doen........lekker trappen, trappen, trappen...............

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 16 jun 2025 12:17

rikkert schreef: 03 jun 2025 13:26
daniel1975 schreef: 03 jun 2025 08:55 Vrees dat je veel Di-rect fans geen plezier doet met Son Mieux, bijzondere keuze.
Qua sfeer en authentiek open lucht concert is De Kuip fantastisch. Heel jammer dat dit niet meer mag.
Ik kan Di-rect wel waarderen, Son Mieux ook wel. Ik heb de kaartjes kado gehad, geen hardcore Di-rect fan, maar heb er zker wel zin in.

Aan de andere kant: hoe rukker het voorprogramma, hoe beter de headliner lijkt. Of is dat te negatief.
Zaterdag geweest. Vond het echt een mooi concert. Alleen al Marcel Veenendaal (in nogal bijzondere outfits, maar hij kan het hebben), hoe goed hij zingt in zo'n groot stadion en dan dik twee uur lang. Petje af, als je sommige andere artiesten live hoort, echt vreselijk. De grote hits kwamen langs, in het begin en aan het einde, middendeel was wat mat. Maar meestal zo denk ik. Show was goed, aankleding was goed, weer was goed. Erg genoten!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 16 jun 2025 14:38

@Rikkert, kan het alleen maar bevestigen - wij waren de Donderdag - Son Mieux vonden wij ook gewoon goed, misstond helemaal niet in De Kuip. Maar dan Di-Rect, de oprechte emoties van die mannen, en zeker Marcel die gewoon 2u volle bak ging. Ja ook erg genoten.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 16 jun 2025 16:29

Ben ik dan een van de weinigen die Tim Akkerman een betere frontman vind bij Di-rect?
Tuurlijk, Marcel kan wel een potje zingen, maar vind 'm als frontman gewoon minder.

Vorige week tickets gehaald:
- Ska'd For Life (ska festival in de DB's 2026) Bands TBA, maar afgelopen editie was zó tof dat ik gelijk weer kaarten heb gehaald
- Here's the Thing (indiepunk/rock festival in 013) Bands als Sportsteam, Brogael, Cardigan Inn, The Pill
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 16 jun 2025 17:43

jwkeij schreef: 16 jun 2025 16:29 Ben ik dan een van de weinigen die Tim Akkerman een betere frontman vind bij Di-rect?
Tuurlijk, Marcel kan wel een potje zingen, maar vind 'm als frontman gewoon minder.
+1

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 16 jun 2025 17:48

Hahaha! Tis net wielrennen toch? “Hij is een klasbak hoor maar als kopman vind ik hem net wat minder “
;)
Adversity is the Catalyst of Change

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 16 jun 2025 17:55

jwkeij schreef: 16 jun 2025 16:29 Ben ik dan een van de weinigen die Tim Akkerman een betere frontman vind bij Di-rect?
Tja, het is anders. Het zijn echt twee verschillende figuren. Ik kan niet echt oordelen over Akkerman, nooit live gezien. Maar op een gebrek aan stage presence kun je de huidige zanger niet betrappen, er staat wel iemand.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2025 18:06

Ze zijn onvergelijkbaar. Ik durf de stelling wel aan dat Direct nu met Tim niet zou staan waar ze nu staan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 16 jun 2025 18:18

Ja, daar kan ik het mee eens zijn

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 16 jun 2025 18:33

daniel1975 schreef: 16 jun 2025 18:06 Ze zijn onvergelijkbaar. Ik durf de stelling wel aan dat Direct nu met Tim niet zou staan waar ze nu staan.
Dat is een 'open deur', tweeledig uitlegbaar. :lol: ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie