Heeft iemand een idee hoe het komt dat de namen van mijn gemaakte routes worden veranderd door mijn Garmin als ik ze erop zet.
Vandaag weer 10 routes erop gezet ivm. fietsvakantie en dan had ik de namen zo gezet met eerst de 2 cijfers van de datum en daarna de plaats van bestemming. En toen ik keek waren de namen allemaal veranderd. En dat is niet de eerste keer maar het gebeurt heel vaak. Nu heb ik uit moeten zoeken welke route wat was en in de Garmin zelf de naam weer moeten veranderen.
Ik vind dat erg gek.
Garmin Edge 800
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
De Edge 800 is voor mij al weer een tijdje geleden. Hoe maak je de route? In welke software? Hoe geef je die de naam met de 2 cijfers? Is dat in de software? Of in de Verkenner (als je Windows gebruikt)? En in welke namen veranderen de routes dan op je Garmin? Is dat een willekeurige naam of iets anders? Hoe zet je de routes op de Garmin Edge 800? Via het mapje 'New Files'? En welke bestandsextensie heeft de route?
Oftewel heel veel vragen.
Oftewel heel veel vragen.
-
- Forum-lid
Niet met Garmin, maar heb vaak hetzelfde. Gebruik Brouter, volgens mij wordt het naampje gebruikt dat ik meegeef als ik route exporteer.
Als ik nadien in verkenner de naam wijzig, en dan naar de navi overzet, dan pakt mijn navi toch de oorspronkelijke naam. Dat is mijn working theorie voor nu.
Als ik nadien in verkenner de naam wijzig, en dan naar de navi overzet, dan pakt mijn navi toch de oorspronkelijke naam. Dat is mijn working theorie voor nu.
-
- Forum-lid
Kijk met een teksteditor in je GPX-bestand (ik ga ervanuit dat het een GPX-bestand is) en daarin zie je waarschijnlijk ergens bovenaan tussen <name></name> tags de oorspronkelijke naam staan. Als je die veranderd in je teksteditor dan zou het probleem opgelost kunnen zijn.
Nee dit is idd het probleem. De naam in de verkenner is niet de naam die het bestand krijgt op de garmin. Hij gebruikt de naam in het bestand.Tussendoor schreef: ↑15 jun 2025 20:30 Kijk met een teksteditor in je GPX-bestand (ik ga ervanuit dat het een GPX-bestand is) en daarin zie je waarschijnlijk ergens bovenaan tussen <name></name> tags de oorspronkelijke naam staan. Als je die veranderd in je teksteditor dan zou het probleem opgelost kunnen zijn.
Uit het Garmin 800 deel 2 topic:viewtopic.php?p=935673&hilit=garmin+800 ... te#p935673
Iets naar boven scrollen.
Iets naar boven scrollen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Ik weet genoeg bedankt.
Alleen jammer dat ik geen bericht van een melding kreeg op mijn nieuwe email adres. Ik heb dat enige tijd geleden al aangepast in mijn account.
Alleen jammer dat ik geen bericht van een melding kreeg op mijn nieuwe email adres. Ik heb dat enige tijd geleden al aangepast in mijn account.