Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2025

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 13 jun 2025 12:45

Diplomatsch topantwoord. :winkthumb:

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 15 jun 2025 00:37

Hert voordeel van de twijfel die ik altijd aan Remco gegeven heb is bij deze voor mij eindelijk ingetrokken. Zijn woorde; ik voel me beter in form dan bij de vorige deelname en ik weeg 1.5kg lichter dan moet ik in staat die twee berop te kunnen volgen.Ik hak nu de knoop door die droom die zal niet uitkomen (sprookje)
De omkadering sprak ; we moeten nu gaan werken om die percentjes, die hij nu nog tekort komt in de volgende weken wegwerken maar dat zei men vorig jaar ook al. Window dressing , heet dat.
Edit; zelf sprak Remco dat hij zich niet meer zal verglijkenmet Tadej en jonas, vertstandig. Nu nog , de staf overtuigen, ik ben al ovretuigd.Ik hoop enkel dat ze met hem niet dezelfde toer opgaan als mert de Volder, die hebben ze ook helemaal leeggeknepen voor het zelfd doel.En dat moest toen tot een orgasme leiden P.Lefevre, en dat is er nooit gekomen.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 15 jun 2025 12:37

Evenepoel komt niet in de buurt, maar Soudal Quick-Step gelooft dat hij kloof nog kan dichten
Steels. “Het is wat het is. We weten nu waar we staan.”

“En voor mij zegt dit niks over wat de Tour zal brengen. Die is nog altijd een paar weken weg. Het heeft echt geen zin om alles overhoop te gooien of niet vast te houden aan de planning. Na deze Dauphiné zetten we de laatste rechte lijn richting de Tour in en dan zien we wel.”

De grote vraag is: kan Evenepoel nog naar het niveau van zijn twee concurrenten toegroeien? “Het is absoluut realistisch dat hij binnen drie, vier weken wel zijn voet naast die andere twee kan zetten”, blijft Steels optimistisch. “Deze Dauphiné is een loodzware wedstrijd. Daar zal hij al van profiteren. Vervolgens gaat Remco nog op hoogte. Het lijdt geen twijfel dat hij nog een stap vooruit zal zetten.”

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 15 jun 2025 12:51

Ik geloof er niet meer in, ivm klimwerk, daar werken ze nu al minimaal 2jaar aan en er is geen verbeterting te noteren, voor mij valse hoop.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 jun 2025 13:37

ottorongo2 schreef: 15 jun 2025 12:51 Ik geloof er niet meer in, ivm klimwerk, daar werken ze nu al minimaal 2jaar aan en er is geen verbeterting te noteren, voor mij valse hoop.
Dat Remco ooit het niveau van Pogacar kan halen denk ik niet. Zelfs in de grote rondes wordt Vingegaard moeik maar vergeet niet de Dauphine verleden jaar, de daaropvolgende sprong voorwaarts in de tour en zijn niveau nu al.
Niet vergeten dat Remco gedurende 15 maand 2 heel zware doodsmakken heeft gemaakt. Het werd dus eerder op tijd proberen klaar komen :lol: ipv de kloof met Vinnie en Poggi dichten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gravelist
Forum-lid

Gravelist 15 jun 2025 13:50

Vingegaard heeft ook een zware val gemaakt vorig jaar en dit voorjaar nog in het Baskenland. Dus dat argument van herstel telt voor hen beiden.

Wat Remco betreft: Hij moet zich niet blindstaren op die grote rondes als het plafond voorlopig maximaal derde is. Ik zie hem ook veel liever in de klassiekers strijd leveren met Pogacar en Van der Poel, niet dat ik meteen verwacht dat die gaat meedoen voor overwinningen in RVL of Roubaix maar denk dat het mijn kijkplezier meer te goede komt dan wat ik nu zie van hem

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 15 jun 2025 14:04

Evenepoel is een fantastische tijdrijder, heeft veel kwaliteiten maar tegen de Pogacar's van deze wereld komt hij tekort.
Geen schande, maar in een wielerland dat al sinds Van Impe in 76 wacht op een opvolger zijn de verwachtingen snel (te) groot.
Ook groot is zijn aantal crashes met zware impact. Naar mijn bescheiden mening, het zijn er gewoonweg te veel om daarna, na revalidatie, opnieuw niveau te halen. Door die soms maandenlange onderbrekingen kan hij onmogelijk wedijveren met atleten die nauwelijks periodes 'out' zijn.

el_loco
Forum-lid

el_loco 15 jun 2025 14:08

Nou, ik vind het voorbarig om de handdoek te gooien een maand voor de wedstrijd start. Er kan van alles gebeuren in zo`n eerste week Tour. In 2013 vielen topfavorieten Contador en Froome beide letterlijk uit en won Nibali. Als je niet meedoet kun je sowieso niet winnen... Dat ie niet hetzelfde niveau heeft als Pogacar en Vingegaard in een grote ronde was voor mij al langer duidelijk, maar dat betekent niet dat je hem niet kunt winnen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 jun 2025 17:23

Gravelist schreef: 15 jun 2025 13:50 Vingegaard heeft ook een zware val gemaakt vorig jaar en dit voorjaar nog in het Baskenland. Dus dat argument van herstel telt voor hen beiden.

Wat Remco betreft: Hij moet zich niet blindstaren op die grote rondes als het plafond voorlopig maximaal derde is. Ik zie hem ook veel liever in de klassiekers strijd leveren met Pogacar en Van der Poel, niet dat ik meteen verwacht dat die gaat meedoen voor overwinningen in RVL of Roubaix maar denk dat het mijn kijkplezier meer te goede komt dan wat ik nu zie van hem
De valpartij was verleden ja&ar voor beiden een doodsmak waarbij Vingegaard er waarschijnlijk nog iets erger aan toe was.
Dit jaar heeft Vinnie een volledig normale winter gehad met een valpartij in het voorjaar maar zeker geen doodsmak.
Remco zijn wintervoorbereiding was er niet en die zware val zal er ook serieus ingehakt hebben.
Ik denk dat er tegen de tour nog een deel van de kloof tussen Poggi en Vinnie zal gedicht worden, misschien wordt het zelfs spannend in de tour en krijgt Vinnie winstkansen.
Remco zal nog een stuk beter worden maar dit jaar derde lijkt mij het maximum.
Mits een jaar lang kwetsuurvrij fietsen en gericht trainen zie ik hem soms wedijveren met Poggi en Vinnie maar sporadisch dan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

marsman
Forum-lid

marsman 16 jun 2025 10:00

Ik zie uit naar de Tour, maar qua geel wordt het denk ik niet spannend. Pogi is gewoon buitenaards.

Ik heb de Dauphine niet zo gevolgd. Maar de keren dat ik met een schuin oog keek, vond ik Vingegaard (relatief uiteraard) tegenvallen. Wat zou er met hem gebeuren als hij wat meer wedstrijden zou rijden? Mist hij hardheid?

Remco is top, maar geen match voor beide heren als het op puur klimvermogen aankomt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 jun 2025 10:36

Ben met je eens dat het op papier voor geel niet heel spannend lijkt te gaan worden.

Maar er is altijd hoop :-). De minder plekken, zwak kan je het niet noemen, van Pogi zijn hitte en drie weken. Dus Vingegard heeft echt wel kans een keer een lekke band op een verkeerd moment.
Teveel risico in een afdaling en het is ineens spannend.

Er kan zoveel gebeuren. Evenepoel idem. Als die twee iets krijgen staat ie wel bovenaan.
Ik zou zeggen blijf het proberen. Sommige doen er wat langer over. Pogi is buitenaarts op dit moment.

gede
Forum-lid

gede 16 jun 2025 11:51

ottorongo2 schreef: 15 jun 2025 12:51 Ik geloof er niet meer in, ivm klimwerk, daar werken ze nu al minimaal 2jaar aan en er is geen verbeterting te noteren, voor mij valse hoop.
Wat een belachelijk staaltje 'renners afschrijven zonder zelf ooit wat bereikt te hebben. Echt, zum kotzen dit... De tour winnen is het allerhoogste in deze mondiale sport. Dat is heel weinigen gegeven. Evenepoel is jong, kan vanwege zijn korte tijd in deze sport waarschijnlijk nog progressie maken en als het op termijn toch niet lukt, zal hij nog een carrière hebben waarvoor 99% van de renners zou tekenen. Hem en zijn ploeg zo neersabelen omdat ze er nog volledig voor willen gaan, is van erg laag niveau. En dan druk ik me braaf uit.

Plaats reactie