Je concludeert blijkbaar het één en ander zonder enige kennis van historie of kennis van je mede forumleden.kees0251 schreef: ↑08 jun 2025 09:26 Dat over le Grimpeur was dus inderdaad voor je tijd (hoewel je kennelijk weet dat die niet meer onder ons is) .....maar het staat je vrij om dat op te gaan zoeken...
Je bent zelf overigens een laaggeletterde lezer, ik schrijf altijd vorumpolietsie en kwoten...ik maak opzettelijke fouten, neemt iemand ze weer maar half over.
Ik begrijp trouwens nu dat (mijn) ironie vaak in Belgie niet aankomt, mijn excuses daarvoor.
Ik heb hier nog een doos met spulletjes hier staan die van het zeer gewaardeerde forumlid Le Grimpeur komen, dat even qua historie.
Ik ben van mening dat men in België, meer specifiek Vlaanderen, juist erg goed met ironie omgaat, veel beter dan in Nederland waar alles schreeuwerig en met de botte bijl wordt aangepakt.
Maar voor jouw informatie: ik ben een Nederlander van geboorte, heb op verschillende plekken in Nederland gewoond (noord-Holland, zuid-Holland, Brabant)
Maar ook in België, Frankrijk (nog steeds half) en zit per jaar vele weken in Italië en Spanje, landen waarvan ik de talen overigens ook spreek.
Over het kinderachtige fonetisch schrijven: het is ene keer misschien leuk maar als je dat trucje blijft herhalen dan lijkt het er toch erg veel op dat je de correcte spelling negeert omdat je gewoon niet weet hoe je het eigenlijk moet schrijven. Vandaar mijn opmerking over het mogelijk verhullen van laaggeletterdheid.
Geen probleem hoor! Maar probeer dan niet de alwetende pias uit te hangen hier.
En wat mij betreft stopt deze vete hier want we vervuilen dit topic hiermee volledig! Verder via PB aub.