Één racefiets jack voor in de bergen
Ik heb tot nu toe altijd m'n dagen goed kunnen uitkiezen, dus kies ik een dag dat het op de top ook nog mooi is. Enige uitzondering was Tourmalet met 11 graden boven (28 in het dal) maar toen was een windstopper genoeg om af te dalen.
Als je één jasje kan/mag meenemen zou ik een dun regenjasje nemen.
Het voorspelbare in de bergen is het onvoorspelbare weer. Dus liever iets extra meenemen wat je niet gebruikt, dan verkleumd en afgekoeld beneden aankomen. Levensgevaarlijk.koeroeur schreef: ↑10 jun 2025 20:24 Ik heb tot nu toe altijd m'n dagen goed kunnen uitkiezen, dus kies ik een dag dat het op de top ook nog mooi is. Enige uitzondering was Tourmalet met 11 graden boven (28 in het dal) maar toen was een windstopper genoeg om af te dalen.
Voor de Marmotte is een regenjack mee normaal gesproken genoeg. Klimmen zonder en dalen met. Op hete dagen doe ik dat met een windstopper ipv jack. Als er de hele dag regen wordt voorspelt wordt het lastiger, maar is de basis nog steeds hetzelfde. Arm/beenstukken worden toch alleen maar nat, daar zou ik dan niet aan beginnen. Ik zou het allemaal niet te ingewikkeld maken.
Heb deze als back-up besteld. Rapha loopt te klooien met de levering van m’n bestelling. Dan heb ik in ieder geval iets in huis voordat ik maandag weg ga.nijkie schreef: ↑06 jun 2025 08:52 Voor een klein prijsje https://www.decathlon.nl/sporten/fietse ... nREALw_wcB
Ga je geen spijt van krijgen, is echt een heel fijn ding. Klappert ook bijzonder weinig. Een heel stuk beter dan veel duurdere regenjacks die ik heb gehad (w.o. Sportful Hotpack No Rain).