Giro 2025
-
- Forum-lid
KOOIJ!!
Adversity is the Catalyst of Change
Als de cijfers die Klein Verzet hier plaatste correct zijn, dan reed Yates gisteren 5 minuten sneller de col op dan Froome toen.Dubbeldekker schreef: ↑01 jun 2025 14:48 Inderdaad echt genoten van deze bizarre ontknoping, vooral ook met in gedachten nog die rit waar Froome er als een dolle vandoor “pufde” en Yates op een half uur reed op diezelfde klim.
..........
-
- Forum-lid
Visma blijkbaar, volgens ploegleider Reef, 0 valpartijen in 3 weken Giro. En dat is dus inclusief Kelderman en Kruijswijk .
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mag jij vinden, maar WK worden is talent x toevallig jouw type parcours x de tegenstanders op dat moment x de standaard geluksfactor die je altijd een beetje moet hebben om te winnen.
Kortom, Pedersen heeft echt niet per defintie de betere palmares. Zijn allebei toprenners.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
Eens dat heb ik ook totaal niet met een WK. Ik schaal een RVV, MSR of PRB hoger in.
Schitterende titel daar niet van en handig want die trui valt op in het peloton.
Schitterende titel daar niet van en handig want die trui valt op in het peloton.
-
- Forum-lid
Met dank aan de pauselijke zegen vandaag geen valpartij in de sprint.
Je hebt niet zoveel aan een ego als het je niet meer overwinningen brengt dan iemand die je als "knecht" omschrijft.lugosi schreef: ↑01 jun 2025 19:00Pedersen heeft duidelijk een andere persoonlijkheid dan VanAert. Pedersen is er niet vies van te werken maar is geen knecht. Hij heeft een ego en zegt dat ook zelf.Ernie C. schreef: ↑01 jun 2025 12:43 Overigens heb ik Pedersen meer zien werken dan van Aert deze Giro en toch kunnen weinigen het laten nog even een steek uit te delen richting Wout en Pedersen veren in z'n reet te steken. Zowel van Aert als Pedersen hebben twee problemen als het op de monumenten aankomt: Pogacar en vd Poel. Verder redelijk vergelijkbare renners, zelfde generatie en Wout heeft duidelijk het mooiere Palmares en heeft nuttiger kopwerk gedaan.
Of VanAert zijn palmares mooier is, dat weet ik nog zo niet. Die regenboogtrui gaat over alles over.
En vooral Pedersen heeft geen VdP complex en weet hoe hij VdP in de sprint de baas kan. Ik had hem dit jaar nog wel eens willen zien meeschuiven zonder lek te vallen.
Dat Wout nuttiger kopwerk gedaan heeft, dat lijkt me logisch. Als knecht zou het vreemd zijn als dat niet zo zou zijn.
Een ander verschil is dat ze nu in het later deel van hun carriere ook verschillend blijken, VanAert heeft de grootste moeite om nog een koers te winnen, terwijl Pedersen nog beter lijkt te worden.
Wout heeft natuurlijk ook 3 wereldtitels alleen niet op de weg, maar wel (ook) tegen vd Poel. Ik schat een WK ook niet hoger in dan een monument. Op de weg is de profcarrière van Wout nog wat korter dan die van Mads. Dat Mads dit jaar enorm sterk is, ga ik niet ontkennen, maar verder is er geen enkel jaar waarin significant beter was en een aantal waar Wout er ver bovenuit stak. Voor dit jaar en de rest van de carrières moet de rekening nog opgemaakt worden.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 02 jun 2025 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Prima Giro met voor mij toch een slot waar ik toch een beetje een kater van heb. Het maakt mij echt geen drol uit wie er had gewonnen. Alleen del Toro had voor mij geen respect voor de roze trui.
Wat anderen doen is niet relevant.
Hij heeft zelf een week lopen toeteren dat hij niks te verliezen had. Als dat zo is EN je rijdt in het roze kom je dood over de finish.
Je hebt jezelf dan zo toegetakeld dat je aan de zuurstof moet.
Je komt dan niet met bravoure dat sprintje van de achtervolgers winnen.
Basta!
Het weggeven in het begin van een grote ronde heb ik al problemen mee, maar dit is echt wel truien weggeven 2.0
Er zal wel een oliesjeik een wedkantoor hebben die bij winst van del Toro miljoenen uit moest keren. Nu Roglic en Ayuso eruit lagen was iedere andere winnaar een stuk goedkoper................. Als iets niet duidelijk is waarom het gebeurd heeft het heel vaak met geld te maken............
...........en in de wielersport is er ook nog het dopingspook. Heeft del Toro een ongelukkig plasje ingeleverd en mocht hij wel wachten op de contra maar dan niet op plek 1?
Het is mij te duister om het af te doen dat del Toro niet beter kon of twee Latijns-Amerikanen die elkaar niks gunnen.
Dat neemt niet weg dat Yates, van Aert en de rest van Visma een heel dik compliment verdienen. Yates onzichtbaar het klassement in geslopen en toeslagen op de dag waar voor hem de meeste revanches gevoelens op te rapen waren.
De frustratie van jaren terug als de optimale motivatie.
Misschien geen spectaculaire winnaar maar wel een met respect voor deze schitterende koers en haar historie.
Hij heeft zelf een week lopen toeteren dat hij niks te verliezen had. Als dat zo is EN je rijdt in het roze kom je dood over de finish.
Basta!
Het weggeven in het begin van een grote ronde heb ik al problemen mee, maar dit is echt wel truien weggeven 2.0
Er zal wel een oliesjeik een wedkantoor hebben die bij winst van del Toro miljoenen uit moest keren. Nu Roglic en Ayuso eruit lagen was iedere andere winnaar een stuk goedkoper................. Als iets niet duidelijk is waarom het gebeurd heeft het heel vaak met geld te maken............
...........en in de wielersport is er ook nog het dopingspook. Heeft del Toro een ongelukkig plasje ingeleverd en mocht hij wel wachten op de contra maar dan niet op plek 1?
Het is mij te duister om het af te doen dat del Toro niet beter kon of twee Latijns-Amerikanen die elkaar niks gunnen.
Dat neemt niet weg dat Yates, van Aert en de rest van Visma een heel dik compliment verdienen. Yates onzichtbaar het klassement in geslopen en toeslagen op de dag waar voor hem de meeste revanches gevoelens op te rapen waren.
De frustratie van jaren terug als de optimale motivatie.
Misschien geen spectaculaire winnaar maar wel een met respect voor deze schitterende koers en haar historie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jij schrijft wat velen denken denk ik.Gastheerg schreef: ↑02 jun 2025 08:51 Prima Giro met voor mij toch een slot waar ik toch een beetje een kater van heb. Het maakt mij echt geen drol uit wie er had gewonnen. Alleen del Toro had voor mij geen respect voor de roze trui.
Basta!
Met name zijn gedrag na de finish sloeg nergens op. Dan nog liever de tranen van Demi

Dat positieve plasje geloof ik haast niet. En als het zo is, dan gaat dat waarschijnlijk de doofpot in. Ze kunnen het na deze ontknoping niet meer rechtbreien om over paar weken met een positieve test aan te komen zetten. Dan weet iedereen hoe het zat. Maar het feit dat het om UAE gaat helpt niet in de beeldvorming.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Het was idd een gênante vertoning. Ik vind meestel dat Karsten Kroon nogal uit zijn nek zwamt, maar hij zei idd het juiste, je gaat niet zeggen: ik heb nog genoeg kansen. Je rijdt gewoon de ballen uit je broek voor de die roze trui. Tuurlijk Yates deed het slim, Van Aert was van grote waarde, maar de vertoning erachter was inderdaad gênant.
Ik hoop dat de reden was dat Carapaz en Toro elkaar het licht in de ogen niet gunden. En dat dat het was. De theorieën van Gerard hierboven over gokken en plasjes, zouden het alleen maar erger maken. Laat mij maar even in de waan dat dat niet waar is. Waar mee ik niet zeg dat het niet waar is.
Ik hoop dat de reden was dat Carapaz en Toro elkaar het licht in de ogen niet gunden. En dat dat het was. De theorieën van Gerard hierboven over gokken en plasjes, zouden het alleen maar erger maken. Laat mij maar even in de waan dat dat niet waar is. Waar mee ik niet zeg dat het niet waar is.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.