Het grote domme vragen topic
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Ik zou er Harley-Davidson stickers op plakken 
Maar mevrouw MeHedinges rijdt ook op een elektrieke fiets twee of drie keer per week haar woon-werk van 25 km enkele reis. Sneller dan op de racefiets, heen rustig en bijna niet bezweet. Terug lekker doortrappen als work-out. Niets mis mee. En ee/e/E-racers zijn een prima alternatief als de snelheid er op leeftijd of door blessures wat uitgaat.
Maar mevrouw MeHedinges rijdt ook op een elektrieke fiets twee of drie keer per week haar woon-werk van 25 km enkele reis. Sneller dan op de racefiets, heen rustig en bijna niet bezweet. Terug lekker doortrappen als work-out. Niets mis mee. En ee/e/E-racers zijn een prima alternatief als de snelheid er op leeftijd of door blessures wat uitgaat.
De pogingen van de ontwerpers om de e-racers zo veel mogelijk op een "echte" racefiets te laten lijken, is impliciet toegeven dat ze zich eigenlijk schamen voor de extra-aandrijving.
In vroeger jaren zagen de e-bikes er ook uit als fietsen met een smerig gezwel. Dat was toepasselijk.
Niet zijken maar reiden !
Ik snap niet dat er mensen zijn die er een probleem van maken dat iemand een e-racer koopt. Laat diegene toch.
Ik kan me best voorstellen dat ik over een aantal jaren geen berg meer omhoog kom, maar wel nog steeds graag bergop wil fietsen. Een e-racer zou dan ideaal zijn, met wat extra ondersteuning op het moment dat de benen niet meer voldoende zijn.
Ik zie het bij een maat en zn pa. Zn pa kan op het vlakke nog wel bijblijven, maar bergop begon een probleem te worden. Hierdoor ging hij steeds vaker niet meer mee. Sinds hij een e-racer heeft zet hij bergop de ondersteuning aan, en kan zo gewoon weer lekker mee. Ze wonen trouwens in Engeland vlak bij Noord Wales, en daar zijn dan meestal ook hun fiets routes.
Aanrader trouwens, Noord Wales is prachtig om te fietsen. Als je van zeer steile klimmen houdt helemaal
Ik kan me best voorstellen dat ik over een aantal jaren geen berg meer omhoog kom, maar wel nog steeds graag bergop wil fietsen. Een e-racer zou dan ideaal zijn, met wat extra ondersteuning op het moment dat de benen niet meer voldoende zijn.
Ik zie het bij een maat en zn pa. Zn pa kan op het vlakke nog wel bijblijven, maar bergop begon een probleem te worden. Hierdoor ging hij steeds vaker niet meer mee. Sinds hij een e-racer heeft zet hij bergop de ondersteuning aan, en kan zo gewoon weer lekker mee. Ze wonen trouwens in Engeland vlak bij Noord Wales, en daar zijn dan meestal ook hun fiets routes.
Aanrader trouwens, Noord Wales is prachtig om te fietsen. Als je van zeer steile klimmen houdt helemaal
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mevr75 heeft ook 2jr met een Scott eride gereden. Gedoe met zenuwbanen, kracht die op de meest onverwachte momenten wegviel uit haar benen: e-racer was een geweldige optie! Inmiddels zijn tegen alle verwachtingen in de oorzaken gevonden en rijdt ze alweer 2jr womanpower ipv e-power. Was echt een grandioze oplossing. Iedereen die loopt te zeiken over zo'n ding mist gewoon een empatisch gen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
hear hear @derxx en @daniel1975!
Ook helemaal eens. Beslis voor jezelf dat je nooit aan de e-racer gaat maar beoordeel een ander niet wanneer hij/zij die keuze maakt. Het is juist fantastisch dat die optie er is.
Ze moeten er natuurlijk geen wedstrijden mee gaan rijden tussen de non-e-racers
Ze moeten er natuurlijk geen wedstrijden mee gaan rijden tussen de non-e-racers

Ik zal later ook geen moment twijfelen om een e-racer te kopen. Ik snap echt het probleem niet.
M'n vrouw fietste vroeger niet. Punt.
Sinds 4 jaar of zo een elektrische fiets en sindsdien een 3.000 km per jaar. Da's alleen maar positief toch?
Op bv de Ventoux word je tegenwoordig ook door heel wat e-fietsen ingehaald. Kan me echt geen zier schelen (zolang ze niet met een dikke grijns voorbijkomen).
M'n vrouw fietste vroeger niet. Punt.
Sinds 4 jaar of zo een elektrische fiets en sindsdien een 3.000 km per jaar. Da's alleen maar positief toch?
Op bv de Ventoux word je tegenwoordig ook door heel wat e-fietsen ingehaald. Kan me echt geen zier schelen (zolang ze niet met een dikke grijns voorbijkomen).
-
Patrick VB
- Forum-lid
- CampaYolo
- Forum-lid
Er zullen een hoop redenen zijn om elektrisch te fietsen en iedereen staat gelukkig vrij om zelf te kiezen op wat voor fiets hij/ zij stapt.
Ik veroordeel ook niemand. Geniet zoals je zelf wil.
Dat wil niet zeggen dat ik het altijd begrijp.
Met de racefiets een alpencol op rijden is voor mij een sportieve uitdaging.
Dit op een elektrische racefiets doen voelt voor mij als in de sportschool 100 kilo aan een halter hangen om dit vervolgens met een heftruck op te tillen.
Ik veroordeel ook niemand. Geniet zoals je zelf wil.
Dat wil niet zeggen dat ik het altijd begrijp.
Met de racefiets een alpencol op rijden is voor mij een sportieve uitdaging.
Dit op een elektrische racefiets doen voelt voor mij als in de sportschool 100 kilo aan een halter hangen om dit vervolgens met een heftruck op te tillen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.