Cube
-
- Forum-lid
Ja wel gezien uiteraard. Maar die kleuren spreken me ook niet erg aan. Bovendien kleine voorkeur voor shimano.Patrick VB schreef: ↑16 mei 2025 22:21Al eens naar de SLX gekeken?stansfield schreef: ↑16 mei 2025 16:05 Oh dat beloof niet veel goeds.
Brengen ze trouwens elk jaar nieuwe modellen/kleuren uit? Er zit nu nu in de specs en kleuren ook net niet echt de ideale fiets bij die ik zou willen.
De Agree vind ik prijstechnisch wel heel interessant maar de AGREE C:62 SLT in het blauw vind ik wel erg mooi. Maar is wel een hele grote meerprijs voor Dura Ace.
De AGREE C:62 RACE heeft eigenlijk alles wat ik zoek. Ultegra en ook geïntegreerd stuur. Maar die kleur is echt een no go voor mij.
Beschikbaar (?) in 2 kleuren.
-
- Forum-lid
des goûts et des couleurs, on ne discute pas 
Persoonlijk vind ik de bordeauxrode uitvoering wel mooi.
Over de werking van SRAM met zijn verwisselbare batterijen ben ik zeer tevreden.
Persoonlijk vind ik de bordeauxrode uitvoering wel mooi.
Over de werking van SRAM met zijn verwisselbare batterijen ben ik zeer tevreden.
-
- Forum-lid
Dan ben ik eens benieuwd! Mijn nieuwe cube agree c62slx komt in week26 binnen! Ik hoop dat hij nog op tijd komt. Vertrek in week 27 naar Italië en wil hem dan testen!
Inmiddels rijd ik al bijna 3 jaar rond op de Scott Addict Gravel die ik zowel als gravelbike als wegfiets inzet. Op de weg kan wel doordat het voor een gravelbike een behoorlijk racy frame is. Toch merk je bijvoorbeeld bij het aanzetten dat het geen volbloed racer is.
En dan werk je sinds een klein jaar bij een nieuwe werkgever en die biedt de mogelijkheid om een fiets te leasen (kan ook gewoon nog naast een leaseauto
). Wel is er een maximum bedrag van € 3.500 bepaald. Dan kom je bij $p€ciliz€d niet veel verder dan een alu fiets met Tiagra en alu wielen van 2500 gram. En aangezien ik niet gevoelig ben voor het hebben van "premium" letters op mijn onderbuis, ga je toch op zoek naar een fiets die binnen dat budget valt. Wat kun je dan leasen? 105 Di2 moet wel lukken in combinatie met een carbon frame, maar dan kom je niet verder dan alu wielen.
Gelukkig zijn er onze Duitse vrienden van Cube. Die doen tenminste normaal met de prijsstelling. Of juist niet. Want ruim binnen het budget (namelijk € 3.299
) krijg je bij die gasten een carbon frame, carbon wielen van 1.500 gram, carbon stuur en zadelpen en Ultegra Di2. Gewicht in maat 56 met pedalen, bidonhouders en hidemybell? 8,5kg. Licht genoeg voor mij.
Zwart kan, maar is eigenlijk saai. Vooral als je ook kunt kiezen voor een jaren 90 flip-flop kleurtje. Alles tussen groen en paars in. Geen bingokaart vol met clichés over deze fiets, maar je merkt met aanzetten wel aardig veel verschil ten opzichte van de Scott. En het elektrisch schakelen is toch wel erg prettig. Ben nog wel een beetje op zoek naar de ideale zitpositie, maar dat komt wel. Op termijn nog een geïntegreerd stuurtje erop en dan is 'ie af. Ik ben blij. Of zoals Rafael van der Vaart zei: ich bin blei.

En dan werk je sinds een klein jaar bij een nieuwe werkgever en die biedt de mogelijkheid om een fiets te leasen (kan ook gewoon nog naast een leaseauto

Gelukkig zijn er onze Duitse vrienden van Cube. Die doen tenminste normaal met de prijsstelling. Of juist niet. Want ruim binnen het budget (namelijk € 3.299

Zwart kan, maar is eigenlijk saai. Vooral als je ook kunt kiezen voor een jaren 90 flip-flop kleurtje. Alles tussen groen en paars in. Geen bingokaart vol met clichés over deze fiets, maar je merkt met aanzetten wel aardig veel verschil ten opzichte van de Scott. En het elektrisch schakelen is toch wel erg prettig. Ben nog wel een beetje op zoek naar de ideale zitpositie, maar dat komt wel. Op termijn nog een geïntegreerd stuurtje erop en dan is 'ie af. Ik ben blij. Of zoals Rafael van der Vaart zei: ich bin blei.

Cube Agree Pro '25
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
Echt mooi kleurtje. Ik heb de zwarte. Ik durfde dit kleur niet aan zonder die in het echt gezien te hebben.Neil schreef: ↑28 jun 2025 22:18 Inmiddels rijd ik al bijna 3 jaar rond op de Scott Addict Gravel die ik zowel als gravelbike als wegfiets inzet. Op de weg kan wel doordat het voor een gravelbike een behoorlijk racy frame is. Toch merk je bijvoorbeeld bij het aanzetten dat het geen volbloed racer is.
En dan werk je sinds een klein jaar bij een nieuwe werkgever en die biedt de mogelijkheid om een fiets te leasen (kan ook gewoon nog naast een leaseauto). Wel is er een maximum bedrag van € 3.500 bepaald. Dan kom je bij $p€ciliz€d niet veel verder dan een alu fiets met Tiagra en alu wielen van 2500 gram. En aangezien ik niet gevoelig ben voor het hebben van "premium" letters op mijn onderbuis, ga je toch op zoek naar een fiets die binnen dat budget valt. Wat kun je dan leasen? 105 Di2 moet wel lukken in combinatie met een carbon frame, maar dan kom je niet verder dan alu wielen.
Gelukkig zijn er onze Duitse vrienden van Cube. Die doen tenminste normaal met de prijsstelling. Of juist niet. Want ruim binnen het budget (namelijk € 3.299) krijg je bij die gasten een carbon frame, carbon wielen van 1.500 gram, carbon stuur en zadelpen en Ultegra Di2. Gewicht in maat 56 met pedalen, bidonhouders en hidemybell? 8,5kg. Licht genoeg voor mij.
![]()
Met deze foto's te zien toch een klein beetje spijt...

Jij hebt denk ik een 54 nodig? Een paar weken geleden hadden ze in Venlo nog een 56 staan maar die zal denk ik net te groot zijn
Cube Agree Pro '25
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85