Het grote domme vragen topic
1ste wereld oplossing voor 1ste wereld probleem: ik trof met wat anders opbergen nog een nieuwe houder van Garmin in een doos aan, niet uitgerekt, en die past op de naaf. Vorig jaar had ik een nieuwe sensor gekocht na het molesteren van het dekseltje, heb toen de oude houder herbruikt. Had daar niet meer aan gedacht dat ik er nog een had.
-
- Forum-lid
Is niet nodig, 11sp cassette Shimano past ook op die 10sp body, net als 9 en 10 sp cassettes...
[/quote]
Dat dacht ik dus ook; maar het kleinste tandwiel past net niet op de body dus die kan ik ook niet goed positioneren t.o.v. de rest. Of de sluitring er dan nog op kan heb ik niet geprobeerd.
Oh - en of er nog een 10 speed spacer opzat heb ik al gecheckt
[/quote]
Dat dacht ik dus ook; maar het kleinste tandwiel past net niet op de body dus die kan ik ook niet goed positioneren t.o.v. de rest. Of de sluitring er dan nog op kan heb ik niet geprobeerd.
Oh - en of er nog een 10 speed spacer opzat heb ik al gecheckt

Klopt niet, in principe past een 11 speed cassette niet op een 10 speed body.
Maar er zijn 11 speed cassettes die wel op een 10 speed body passen, hg800 en hg700, de r8000 en r8000 passen dus niet.
Of je body kan vervangen hangt van wielset af.
Maar er zijn 11 speed cassettes die wel op een 10 speed body passen, hg800 en hg700, de r8000 en r8000 passen dus niet.
Of je body kan vervangen hangt van wielset af.
Dat is idd een mooie oplossing, mocht een nieuwe body niet mogelijk zijn. Een nieuwe body zorgt er nl voor dat ik volgende keer gewoon een nieuwe standaard 11sp cassette erop kan zetten, dus dat zou optie 1 zijn.kxlight schreef: ↑23 mei 2025 13:30 Dit kan ook n oplossing zijn:
https://www.deltabikes.nl/product/shima ... e-ketting/
Waarom 2 ee's ?
Zo ongeveer alle produkten waar iets van elektriek mee gemoeid is, zijn getooid met e of E.....
Een E racer is overigens een contradictio in terminis....
Zo ongeveer alle produkten waar iets van elektriek mee gemoeid is, zijn getooid met e of E.....
Een E racer is overigens een contradictio in terminis....
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mwa, deze staat bij mij in de schuur, knappe vent als je mij bij kunt houden 
Tegenwind 46 op de GPS is serieus trappen als je het zelf moet doen.....

Tegenwind 46 op de GPS is serieus trappen als je het zelf moet doen.....

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!