Canyon
Prachtige fiets!
Maar wat is dat met dat stuur?
Maar wat is dat met dat stuur?
- daniel1975
- Forum-lid HC
“GBL wijt deze negatieve cijfers onder meer aan forse prijsdruk binnen de sector, veroorzaakt door hoge voorraden bij concurrenten en een toegenomen noodzaak tot prijsverlagingen.”Tjebakka schreef: ↑20 mei 2025 15:27 Helaas gaat het niet geweldig bij Canyon: https://nieuwsfiets.nu/2025/05/20/waard ... s-gedaald/
Canyon wordt langzaam maar zeker duurder (Matje&co moeten tenslotte ook betaald worden) en andere merken gingen na die absurde prijsstijgingen in Covid juist zakken. Dan is een ander kleurtje ipv de gemiddeld suffe kleuren bij Canyon of een iets aangepaste afmontage via de FM toch snel aantrekkelijk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf om niet voor een Canyon (Grizl) te gaan is dat ik her en der lees dat ze zeer specifieke onderdelen gebruiken die ze zelf niet op voorraad hebben. Bijvoorbeeld gaat je voorvork eraan dan is het nog niet zo makkelijk om een vervangende te kopen. Verhalen van fietsen die maandenlang op onderdelen wachten. Daarnaast vond ik het voor een internet fiets helemaal niet meer zo goedkoop (in verhouding) als het jaren geleden was.
Maar ze zullen er vast wel weer bovenop komen. Het zijn slimme mensen anders hadden ze nooit bereikt wat er vandaag de dag staat.
Maar ze zullen er vast wel weer bovenop komen. Het zijn slimme mensen anders hadden ze nooit bereikt wat er vandaag de dag staat.
Uw overweging is juist.
oyodental.nl biedt professionele tandheelkundige apparatuur online aan.
Canyon heeft nog steeds echt goede aanbiedingen aan de onderkant van hun prijsaanbod. Maar daarboven is het tov andere merken gewoon te duur geworden voor een postorder fiets, waarbij je nauwelijks iets kan wijzigen qua afmontage / stuurpenlengte etc (behalve bij dat peperdure customise programma).
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vraag mij dat af. Het is al eerder geschreven in dit topic, maar die mondiale sponsoring tegenwoordig moet ook betaald worden. Toen ze met relatief high-end materiaal voor een superscherpe prijs op de markt kwamen was het prijsverschil veel groter.
En veel modellen missen de wow-factor qua paintjob.
Dit is voor €7629 wel heel scherp (ivm 1200,- korting in de sale) voor een DA afgemonteerde fiets, maar qua uitstraling natuurlijk gewoon 3xs niks.
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... e=R100_P04
IMHO: laat de markt maar eens goed afkoelen. Want ik vind pricing overall nog steeds bezopen hoog. Een basisprijs van bijna 9K voor een een standaard wit frame met DA zonder verdere poespas is gewoon veel te veel.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Terwijl de middenklasse groepsprijzen wel weer redelijk zijn afgekoeld lijken de fietsenfabrikanten nu absurde prijzen te berekenen voor hun frames.
Voor 9K kun je zelf echt wel iets moois opbouwen momenteel.
Mijn Scott Gravel RC frameset kostte 2400,-, 1350,- voor de 825 di2 groepset. Houd je nog heel veel geld over voor zadel, stuur+pen, wielen, banden en klein grut. Dat heeft bij mij excl wielen ca 750 gekost. Kom je op 4.500. Wielen had ik al, maar setje Zipp 303 firecrest kost nu 1100 bij Mantel. Zou dus op 5.600,- uitkomen voor totaal.
Zelfbouw loont tegenwoordig idd. Ik dacht dat even geleden in dit topic een Canyon frame werd besproken, waarbij de losse aanschaf van het frame + gemonteerde onderdelen goedkoper waren dan de prijs die Canyon voor de volledig afgemonteerde fiets vroeg.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij de topmodellen van $pesh is dat vaak wel het geval.