Telkens een rondje van goed 75km, zondag richting de heuvels en vandaag een vlakke rit. Wat een vinnig licht fietsje! Vandaag mijn eigen DT Swiss ERC 1400 met GP5000s TR er in gemonteerd, dat was wel een hele upgrade tov de Syncros wielen moet ik zeggen. De Schwalbe One banden op de Syncros wielen kwamen ook uit op 34mm, gaf me iets minder het echte race gevoel. Qua comfort merkte ik nauwelijks verschil met de GP5000 in 30mm.
De fiets die ik mee kreeg was de Husked Pink, groot minpunt vond ik wel de matte lak op de achtertrein, het is alsof het als een magneet vuil aantrekt. Op zo'n lichte kleur zag je heel snel vuile plekken, ondanks het mooie weer.
Ik heb momenteel een fiets dus ik ben niet gehaast, ik ga wachten tot ze (over een maand of 2?) de 2026 modellen releasen en zien welke kleuren en uitvoeringen er beschikbaar zijn. Benieuwd of ze ook een fiets gaan hebben met de nieuwe Sram Force, al is Ultegra ook prima, ik heb niet echt een voorkeur.
Qua maat zit ik wel nog een beetje in dubio. Ik heb eerder lange benen en een korter torso waardoor de M net iets te lang was qua reach. Ik zou van 110mm stuurpen naar 90mm moeten, en stuurbreedte 38cm. De S is meteen perfect qua specs, maar dan met 3cm spacers vs 1cm bij de M. Het gaat dan wel een heel klein fietsje lijken met een lange zadelpen, maar zo rijden de profs ook zeker(met dan minder spacers