Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
rikkert
- Forum-lid HC
rikkert
19 mei 2025 12:12
Soms zit je wat te filosoferen op de fiets, slaat nergens op en deze gedachtengang heeft ook geen nut: Maar... ik ben hooikoortspatient en heb in deze periode minder lucht dan normaal. Dus haal minder zuurstof naar binnen. En dus zou mijn bloed dan meer rode bloedlichaampjes aanmaken om toch aan mijn zuurstofbehoefte te voldoen? Zeg maar een soort van alternatieve hoogtestage. Als ik dan die zakken bloed aftap en in het najaar (dan heb ik een doel staan) er weer bij prop, zou dat dan een positief effect hebben?
Ga ik natuurlijk niet doen, want op mijn nivo boeit dat geen drol, maar ik zat met dat gisteren op de fiets eens af te vragen...en daar had ik alle tijd voor want met de pollen van nu in de lucht ben ik niet vooruit te branden.
Gewoon een brainfart....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
CDBE
- Forum-lid
CDBE
19 mei 2025 12:17
Mooi voorbeeld is tennis, mag je gebruiken je krijgt toch maar 3 maand schorsing, schandalig.
Een spray via een wondje van de kine en zou dan zo via massage in de spieren en dan in de bloedbaan.... laat mij niet lachen.
hetzelfde bij Contador, remember, cero cero cero cero. Geschorst voor 2 jaar dacht ik, tourzege kwijt.
Er draait veel meer geld omheen, zou het dat kunnen zijn?
Specialized Sl7 pro Sram Force
-
synapse
- Forum-lid
synapse
19 mei 2025 12:30
Theo V schreef: ↑19 mei 2025 11:52
Maar in het wielrennen hebben ze dan meestal een langere straf aan hun broek hangen.
Dat vind ik klasse justitie.
Geen klasse justitie, gewoon meten met twee maten
Courir c'est mourir un peu
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
19 mei 2025 20:14
CDBE schreef: ↑19 mei 2025 12:17
Mooi voorbeeld is tennis, mag je gebruiken je krijgt toch maar 3 maand schorsing, schandalig.
Een spray via een wondje van de kine en zou dan zo via massage in de spieren en dan in de bloedbaan.... laat mij niet lachen.
hetzelfde bij Contador, remember, cero cero cero cero. Geschorst voor 2 jaar dacht ik, tourzege kwijt.
Er draait veel meer geld omheen, zou het dat kunnen zijn?
Zelfs bij het wielrennen zelf wordt er groot onderscheid gemaakt wie je bent. De onbekende Shary Bossuyt, partner op de piste van Kopecky, wordt onschuldig bevonden aan het opzettelijk inbrengen van een bepaald produkt, maar krijgt er wel 2 jaar schorsing voor. Gekender wielrenners daarentegen...
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
20 mei 2025 08:15
Antidoping gaat meer over damage control dan over eerlijke en gezonde sport. Het wielrennen heeft al een slecht imago en strooit dus met flinke straffen. Voor andere sporten loont het om het zo klein mogelijk te houden.
Wordt in het wielrennen een echte topper gepakt, dan kan het ook weer lonnen om het onder het tapijt te vegen en dat is aantoonbaar gebeurd in het verleden. Er is weinig reden om aan te nemen dat het niet opnieuw kan gebeuren.
Campagnolo Ultra Dork
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
20 mei 2025 08:16
Op wie doel je? Lance?
Of de 1500 pagina's dossier van Froome?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
20 mei 2025 09:38
Wiggins, Froome, Van Avermaet in 2015.... er zullen nog wel voorbeelden zijn?
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
20 mei 2025 12:28
Bij Lance is het 100% zeker. Bij Sky/British Cycling zijn geen namen van renners genoemd, maar daar kun je eigenlijk niet niet omheen. Van Avermaet is niet bewezen dus zet ik niet in het rijtje.
Campagnolo Ultra Dork
-
rikkert
- Forum-lid HC
rikkert
21 mei 2025 07:47
Tja, iets met rook, en vuur.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
21 mei 2025 08:04
rikkert schreef: ↑19 mei 2025 12:12
Soms zit je wat te filosoferen op de fiets, slaat nergens op en deze gedachtengang heeft ook geen nut: Maar... ik ben hooikoortspatient en heb in deze periode minder lucht dan normaal. Dus haal minder zuurstof naar binnen. En dus zou mijn bloed dan meer rode bloedlichaampjes aanmaken om toch aan mijn zuurstofbehoefte te voldoen? Zeg maar een soort van alternatieve hoogtestage. Als ik dan die zakken bloed aftap en in het najaar (dan heb ik een doel staan) er weer bij prop, zou dat dan een positief effect hebben?
Ga ik natuurlijk niet doen, want op mijn nivo boeit dat geen drol, maar ik zat met dat gisteren op de fiets eens af te vragen...en daar had ik alle tijd voor want met de pollen van nu in de lucht ben ik niet vooruit te branden.
Gewoon een brainfart....
Ik ga van hooikoorts ( allergie populieren dus alleen rond mei en paar weken totdat het een keer goed heeft geregend ) eigenlijk nooit minder fietsen, ts meer in de ochtend bij het opstarten dat alles jeukt..,
-
rikkert
- Forum-lid HC
rikkert
21 mei 2025 08:31
Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik van begin mei tot begin juni vroeg in de ochtend fiets, en geen deuk in een pakje boter rijdt. En als ik thuiskom meteen onder de douche, anders sla ik helemaal rood uit. Ik heb gewoon geen lucht. Na begin juni gaat het weer prima.
Maar goed, mijn (hypothetische) vraag was, zou dat als een soort hoogtestage kunnen dienen?
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
21 mei 2025 19:41
fiedoo schreef: ↑20 mei 2025 09:38
Wiggins, Froome, Van Avermaet in 2015.... er zullen nog wel voorbeelden zijn?
Je moet nu niet alles op één hoop gaan gooien. VanAvermaet is in 2015 aangeklaagd én vrijgesproken voor het gebruik van een cortisone voor een achillespeesbehandeling met attest. De bewering dat hij ook Vaminolact gebruikt is onderuit gehaald doordat hij via het Riziv-dossier kon aantonen dat het middel zelfs nooit afgehaald werd. Het middel stond overigens niet op de dopinglijst. (Vaminolact is een aminozuurhoudende drank voor baby's gebaseerd op moedermelk)