Tubeless band op Fulcrum Racing 1 model 2009 ?
Hoi,
Heeft er iemand al geprobeerd of je een Tubeless (zonder binnenbad dus, a la UST) band op een normale Fulcrum Racing 1 (model 2009) kunt leggen en dit dan ook werkt ?
Ja, ik weet dat het officieel niet kan, maar vandaag viel me op bij het monteren van Michelin ProRace3 bandjes (met latex biba) dat ze bij het oppompen echt in de velgrand 'ploppen'. En dat geluid ken ik alleen van mijn Mavix X319 UST tubeless velgen als ik daar de UST band oppomp nadat ik er een nieuwe opgelegt heb.
Enig idee ? graag een praktijkervaring
Groeten
BigFloor
Heeft er iemand al geprobeerd of je een Tubeless (zonder binnenbad dus, a la UST) band op een normale Fulcrum Racing 1 (model 2009) kunt leggen en dit dan ook werkt ?
Ja, ik weet dat het officieel niet kan, maar vandaag viel me op bij het monteren van Michelin ProRace3 bandjes (met latex biba) dat ze bij het oppompen echt in de velgrand 'ploppen'. En dat geluid ken ik alleen van mijn Mavix X319 UST tubeless velgen als ik daar de UST band oppomp nadat ik er een nieuwe opgelegt heb.
Enig idee ? graag een praktijkervaring
Groeten
BigFloor
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
Ze zijn 2wayfit, dus dat zou moeten kunnen
Als er geen 2-way fit op je wielen staat kan je er ook geen tubeless banden opleggen, kortom met de Fulcrum Racing 1's die jij hebt ben je verplicht met een binnenband te rijden (niets mis mee trouwens).
Da's maar goed ook trouwens, want de meeste tot nu toe verkrijgbare tubeless banden zijn absolute stugge, zware ondingen...
Da's maar goed ook trouwens, want de meeste tot nu toe verkrijgbare tubeless banden zijn absolute stugge, zware ondingen...
Gang is alles!!
Ok, bedankt. Had inderdaad alleen Hutchinson Tubeless banden gevonden, daar kreeg ik al niet zo'n goed gevoel bij.
Blijft dus latex biba's.
Blijft dus latex biba's.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid HC
Waarom maak je gewone banden niet gewoon tubeless??
Waarom kan je de gewone velgen eigenlijk niet tubeless maken??
Wat is er anders aan?
Waarom kan je de gewone velgen eigenlijk niet tubeless maken??
Wat is er anders aan?
Op de site van Fulcrum zelf zie ik nu dat het velgprofiel aan de binnenkant anders is, blijkbaar zorgt dat voor de echte afdichting als je een tubeless band erop legt.
http://www.fulcrumwheels.com/jspfulcrum ... world=road
Hieronder een plaatje ervan
http://www.fulcrumwheels.com/jspfulcrum ... world=road
Hieronder een plaatje ervan
-
- Forum-lid HC
Het holletje onderin is idd wat vlakker. Maar met stans notube vloeistof en misschien een speciaal velglint kom je ook een eind denk ik.
Met deze vloeistof kan je ook gewone banden tubeless maken. Op mijn MTB gebruik ik dit, op de racer ga ik het binnenkort proberen. Ook lekrijden is dan als het goed is afgelopen.
Met deze vloeistof kan je ook gewone banden tubeless maken. Op mijn MTB gebruik ik dit, op de racer ga ik het binnenkort proberen. Ook lekrijden is dan als het goed is afgelopen.
Alles kan, althans veel..
Ik heb Mavic Elite wielen die ik tubeless rijd. Gaat prima, kan ook met wat minder bandenspanning, wel zo comfortabel.
Deze Mavic wielen hebben geen velglint nodig, dan lukt het/ kan het lukken. Heb je wel velglint nodig, dan moet je de velg tapen. (Ik weet niet of de Fulcrum dit nodig heeft..)
Wil je meer info, kijk dan op: notubes.com
Overigens ging mijn voorwiel erg makkelijk. Mijn achterwiel bleef lekken, maar met wat Sealant is dit opgelost.
Overigens ben ik er nog niet overuit of dit veel oplevert, maar ik wilde het proberen.
Groet
Ik heb Mavic Elite wielen die ik tubeless rijd. Gaat prima, kan ook met wat minder bandenspanning, wel zo comfortabel.
Deze Mavic wielen hebben geen velglint nodig, dan lukt het/ kan het lukken. Heb je wel velglint nodig, dan moet je de velg tapen. (Ik weet niet of de Fulcrum dit nodig heeft..)
Wil je meer info, kijk dan op: notubes.com
Overigens ging mijn voorwiel erg makkelijk. Mijn achterwiel bleef lekken, maar met wat Sealant is dit opgelost.
Overigens ben ik er nog niet overuit of dit veel oplevert, maar ik wilde het proberen.
Groet
Sten
-
- Forum-lid HC
T scheelt toch weer70 tot 100 gram per wiel. En als het goed is is lekrijden ook verledentijd. Rij je wel met non-tubeless banden?