Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 18 mei 2025 17:41

Leuk om te lezen.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 18 mei 2025 19:43

Mooi om te lezen mensen!!
Mijn vrouw en ik maken al decennia lang teksten voor musea.(in opdracht )
Uitleg, boeken, folders etc.
Maar dit voegt weer een nieuwe dimensie toe!
Ik ga binnenkort een keer kijken
Adversity is the Catalyst of Change

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 18 mei 2025 20:19

daniel1975 schreef: 18 mei 2025 13:28
JPAR schreef: 01 mei 2025 19:43
Crimby schreef: 01 mei 2025 18:51

Werkt dat een beetje? Een hele verdieping met slaapkamers met 1 airco?
Dat was een beetje een dilemma. Er komt een zwaardere om dat te kunnen realiseren. Hij wordt dan in het trapgat geplaatst, zodat hij beide verdiepingen kan koelen. Op de eerste verdieping zijn dat twee slaapkamers en een werkkamer (hiervan kan de deur in de avond dicht). Op de tweede verdieping zijn het twee slaapkamers, waarvan één niet als dusdanig gebruikt wordt en dus de deur dicht kan.
Wat kost dat grapje ongeveer? Wij zijn ook aan het kijken.
Beter koelen dan terugleveren ;-)
€5800,-
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 19 mei 2025 07:39

Ik heb een maandje geleden mijn 17jr oude airco die op de overloop hing en kapot gegaan was, vervangen door een nieuwe.
Tevens op onze slaapkamer en op een andere kamer 2 kleine laten hangen met op het dak 1 grote buitenunit, alles van Daikin.
In theorie kunnen ze alle 3 gelijk aangeschakeld worden, in praktijk vaak maar 2.
Voorheen dus maar 1 airco op de overloop die alle slaapkamers kon "bedienen", nu iets meer mogelijkheden.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 19 mei 2025 08:11

Snoertje voor de koelbox om in de auto aan te kunnen sluiten. Box kwam bij schoonpapa vandaan maar snoertjes in alle chaos niet meer terug kunnen vinden. Dus maar een aangeschaft. Verheug me nu al op de koude cola als ik naar Frankrijk rijdt.

Overigens stuurde de kampeerboer waar ik het vandaan haalde er 10 op. Kwamen met 10 van hun leverancier, sturen ze de hele doos op. Konden er weer 9 terug :-(
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2025 14:53

Kaartjes voor Rooftop Roetsj
Lunch Surfbar
Paar Salomon wandelschoenen

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 30 mei 2025 15:07

Gastheerg schreef: 30 mei 2025 14:53 Kaartjes voor Rooftop Roetsj
Lunch Surfbar
............
Ik hoop dat ik nog kaartjes kan krijgen voor de Roetsj als ik weer die kant op ga. ;)
En lunchen bij de surfbar heb ik laatst gedaan.
Qua eten niet bijzonder maar een geweldige sfeer en ambiance. :winkthumb:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2025 16:01

Friet rendang als lunch was niet slecht. En we zaten daar heerlijk in de zon.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 30 mei 2025 17:45

Gastheerg schreef: 30 mei 2025 16:01 Friet rendang als lunch was niet slecht. En we zaten daar heerlijk in de zon.
“Friet rendang” oef! Is dat de equivalent van frietje stoofvlees? De Limburgse variant (of origineel)

Lijkt me trouwens heerlijk zo’n frietje Rendang!
Ik krijg bijna zin om de keuken in te duiken op zoek naar ingrediënten 😇

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2025 18:38

Dubbeldekker schreef: 30 mei 2025 17:45 Lijkt me trouwens heerlijk zo’n frietje Rendang!
Culinair ben ik - blijkt keer op keer - een analfabeet. Er is nog zoveel te leren en 3 mei 2025 ga ik nooit vergeten. Voor het eerst zag ik Friet/Patat * met rendang. Was tijdens een wandeling naar diverse forten en lunch gedaan in Culemborg.
De bediening was ruk (een belediging is een beter woord) maar die Friet/Patat * met rendang.............GE-WEL-DIG

Vanmorgen De Rooftop Roetsj gedaan en daarna wat shoppen zoals nieuwe wandelschoenen en nog wat spullen voor toekomstige buiten-speel-projecten.
Ik heb geen uitgesproken hekel aan winkelen maar ik krijg er wel honger van.............
Bij de surfbar Rif010 kan je heerlijk zitten aan de Steigersgracht waar ook aan golfsurfen wordt gedaan op kunstmatige golven.
Daar hebben ze dus Friet/Patat * met rendang. De Friet/Patat * krijgt een 9.5. Met schil, krokant maar niet overcooked, gekruid maar niet te zout. Echte padjes en weinig kruimels! Prima!
Rendang was ook erg goed maar voor mij zijn dit soort gerechten niet snel te scherp. Tikje meer pepers had ik niet erg gevonden. Ik snap wel de afweging want veel mensen vinden te pittig ook echt te pittig.

Next step is natuurlijk dat ik het zelf ga maken. Ik kan prima Friet/Patat * maken en rendang lukt mij ook aardig. Moeder (kwam van Sumatar) van een Indonesische vriend heeft mij een paar dagen wegwijs gemaakt in die keuken in de vorm van privélessen.

Dus ik ga zelf een keer aan de knutsel en dit is toch een briljante vorm van fusion?

Als je wegloopt bij de Surfbar kom je nog langs de stroopwafel kraam..............beter gaat het leven niet worden :mrgreen:

Afbeelding

* doorhalen wat in jouw regio niet van toepassing is

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 30 mei 2025 21:35

Geweldig Gerard!
Je maakt me heel benieuwd. Ik heb zelf geen roots in Indie maar wel een hele goede vriendin (85 jaar oud) uit die regio en eentje die heerlijk kan koken en vertellen over gerechten. Ik zal eens bij haar te rade gaan over de rendang.

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 02 jun 2025 14:21

3 weken Engeland was niet goed voor de geldbuidel....

Barbour Int. Motorcycle Jacket van Silvermans van Mile End. De enige CWC Watch dealer ter wereld.
https://www.barbour.com/b-intl-original-waxed-jacket

Een paar Dr Martens van nappa leer. Exclusief gemaakt voor Holts/British Boots Company
Dus geen standaard paar uit de de door China overgenomen merknaam, maar origineel gemaakt in Engeland
https://www.britboot.co.uk/pages/about-us

Een sjaal van merinowol in Cornish Tartan
Elke kleur tartan heeft een speciale betekenis. Het witte kruis op een zwarte achtergrond is afkomstig van de vlag van Sint Piran, de beschermheilige van de tinmakers. Zwart en goud waren de kleuren van de oude koningen van Dumnonia. Rood voor de poten en snavel van de nationale vogel, de Alpenkraai en blauw voor het blauw van de zee rond Cornwall.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cornish_kilts_and_tartans

En, ook heel leuk: Harry Potter & The philosopher's stone
De speciale MinaLima uitgave.
MinaLima is de designstudio die alle rekwisieten voor de Harry Potter films heeft mogen ontwerpen.
https://minalima.com/product/book-harry ... ers-stone/
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Plaats reactie