Wielerseizoen 2025
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik hou van Italië alsof het mijn eigen zou zijn.
Als er een god bestaat is Italië absoluut zijn meesterstuk.
Maar de Giro als wedstrijd boeit me gewoon niet, nooit zo geweest. Sorry, kan er niets aan doen.
Ik prefereer Bormio vele malen boven Bourges d' Oisans. En toch.
Als er een god bestaat is Italië absoluut zijn meesterstuk.
Maar de Giro als wedstrijd boeit me gewoon niet, nooit zo geweest. Sorry, kan er niets aan doen.
Ik prefereer Bormio vele malen boven Bourges d' Oisans. En toch.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik deel de gedachten vanCampayolo wel een beetje. Tour zet ik de tv voor aan of 2e scherm op werk. Giro kijk is als het uitkomt of een mooie bergrit. Geen idee waarom eigenlijk.
Terwijl het vaak een mooiere open koers is tov de gesloten tour.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wat een mafklapper !!! https://www.dumpert.nl/item/100122694_1bb40c3a
- CampaYolo
- Forum-lid
Precies dat, maar de maand mei is stiekem vaak ook te mooi om zelf te gaan fietsen als je even tijd hebt tussen het werk door. En misschien ben ik stiekem ook wel verzadigd na het voorjaar.daniel1975 schreef: ↑15 mei 2025 22:29 Ik deel de gedachten vanCampayolo wel een beetje. Tour zet ik de tv voor aan of 2e scherm op werk. Giro kijk is als het uitkomt of een mooie bergrit. Geen idee waarom eigenlijk.
Maar in juli bijvoorbeeld lekker het huis schilderen met radio tour op en de ontknoping op tv volgen is een heel andere beleving.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid
Ja de Tour is wat dat betreft onovertroffen!
Als kind ging in vissen in de Zaanse polders met een transistor radio waar radio tour de Franse altijd op stond. (De tijd met Theo Coomen enzo!)
Dan snel naar mijn opa en oma fietsen om de koers op tv te volgen (mijn opa was ex-profrenner)
En daarna zelf een stukje fietsen op mijn racefiets die ik samen met mijn opa gebouwd had. En jezelf wanen dat je in de Tour reed, waarbij elke brug natuurlijk een col van eerste categorie was
Dat is echt het leuke van de Tour.
Nog steeds trouwens hoor: het is zomer, het is vakantie en je droomt van die mooie rivieren die je in bergetappes ziet!
Als kind ging in vissen in de Zaanse polders met een transistor radio waar radio tour de Franse altijd op stond. (De tijd met Theo Coomen enzo!)
Dan snel naar mijn opa en oma fietsen om de koers op tv te volgen (mijn opa was ex-profrenner)
En daarna zelf een stukje fietsen op mijn racefiets die ik samen met mijn opa gebouwd had. En jezelf wanen dat je in de Tour reed, waarbij elke brug natuurlijk een col van eerste categorie was
Dat is echt het leuke van de Tour.
Nog steeds trouwens hoor: het is zomer, het is vakantie en je droomt van die mooie rivieren die je in bergetappes ziet!
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt, dat is ijzersterk aan het imago van de tour. Met de kortegolfradio luisteren op vakantie. “NOS radio tourflits…..tourflits…”
Vakantiegevoel, mooi weer, mooie beelden.
En dat mist dit jaar bij de Giro. Geen extrewm boeiend parcours, geen prachtige heli-beelden door fantastische landschappen en mooie dorpjes, etc.
Vakantiegevoel, mooi weer, mooie beelden.
En dat mist dit jaar bij de Giro. Geen extrewm boeiend parcours, geen prachtige heli-beelden door fantastische landschappen en mooie dorpjes, etc.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Vandaag in Rund um Köln Arnaud De Lie opnieuw in competitie, maar zacht uitgedrukt, niet bepaald een succes.
https://www.wielerflits.be/nieuws/na-ve ... -deceptie/
Wie oh wie haalt deze renner uit het slop?
https://www.wielerflits.be/nieuws/na-ve ... -deceptie/
Wie oh wie haalt deze renner uit het slop?
-
- Forum-lid
Psychiaters?