Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

TP85
Forum-lid

TP85 18 mei 2025 21:58

Hopelijk halen je 'concurrenten' jou niet op deze manier bij ;)

"The timing is based on gross time, i.e., the “gun time” of the respective start block. For the route closure and the “catcher car,” the time from the first participant on the route is relevant."

Deze startvolgorde en gun time lijken puur bedoeld om duur wegafsluiting te minimaliseren (los van het feit dat aanwonenden al dan niet onwetend altijd hun oprit af kunnen rijden...). Het gevaar van snellere renners die door groot veld gaan knallen zien ze blijkbaar niet.

Gun time gaat ertoe leiden dat mensen nóg vroeger in (of voor) vak gaan staan.

Startlocatie is een prima verbetering. Op andere vlakken zie ik dat nog niet terug.

TP85
Forum-lid

TP85 26 mei 2025 14:33

Mocht iemand interesse hebben om mijn inschrijving over te nemen, stuur s.v.p. even een bericht. Mag voor 50% van originele 3RIDES inschrijfprijs weg.

Inschrijving kan volgens FAQ van 3RIDES zowel nog naar andere naam deelnemer als andere discipline worden omgezet. Inschrijving is nu voor de UCI Gran Fondo World Series (a.s. zondag), maar kan dus ook worden omgezet naar UCI Gravel World Series (a.s. zaterdag).

Rikkie99
Forum-lid

Rikkie99 26 mei 2025 19:03

Lijkt wel vervloekt deze gran fondo. Vorig jaar vermoeden van hartproblemen waardoor ik niet kon starten (bleek gelukkig niks aan de hand) en dit jaar een infectie te pakken en flink aan de antibiotica en dus wederom niet aan de start zondag. Succes en veel plezier voor iedereen die hem wel gaat rijden!

TP85
Forum-lid

TP85 26 mei 2025 21:24

Hopelijk goed herstel en daarna weer genoeg andere mooie tochten die op je pad komen. Veel beterschap!

P.s. mijn inschrijving is inmiddels overgenomen.

Gravelist
Forum-lid

Gravelist 01 jun 2025 07:46

Race is zojuist gecanceld

Der Start für den 3RIDES Gran Fondo muss aus Sicherheitsgründen abgesagt werden. Grund ist die anhaltend labile Wetterlage und Gewittersituation. «Wir können den Start aus Sicherheitsgründen nicht verantworten», so Björn Müller, CEO von 3RIDES Aachen. «Es tut mir in der Seele weh, wir sind am Boden zerstört.»

The start of the 3RIDES Gran Fondo has been canceled for safety reasons. The reason is the continuing unstable weather conditions and thunderstorms. “We cannot justify starting the race for safety reasons,” said Björn Müller, CEO of 3RIDES Aachen. “It pains me deeply; we are devastated.”

basvv
Forum-lid

basvv 01 jun 2025 11:52

Heel zonde, maar wel een begrijpelijke beslissing. Ik ben, toen duidelijk werd dat het afgeblazen werd, zelf de eerste 70km gaan fietsen (eigenwijs..) maar heb een paar hele forse buien over me heen gekregen en heb afdalingen gereden waar centimeters water op de weg stonden. Van het voorspelde onweer heb ik niks meegekregen overigens.

Overigens viel me, net als vorig jaar, het zeer grote aantal op de weg geparkeerde auto's op in de eerste 10-15km. Dat was toch wel interessant geworden met grote pelotons die vroeg in de race op hoge snelheid door die dorpjes passeren.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 01 jun 2025 17:28

Zo jammer. Ik weet niet of dit nu echt noodzakelijk was, maar we leggen er ons bij neer. Nog wat van thuis uit gaan fietsen, niks onweer gehad (op 45km van Aachen), zelfs geen druppel regen.

Ik denk dat dit einde verhaal is voor 3rides.
Afbeelding

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 01 jun 2025 17:41

Was vandaag in de Eifel, toevallig, niet op de hoogte van enige cyclo. Zag wel overal afzettingsborden. Vertrok 9h30 uit Schevenhütte; geen spat regen en grotendeels droge weg. Maar: zekerheid voor alles!

LethalP
Forum-lid

LethalP 02 jun 2025 22:42

Ik had eigenlijk vandaag wel een (uitgebreider) pers statement van de organisatie verwacht over de afgelasting. En dan met name over de gevaarzetting mocht het wel door zijn gegaan met het weer wat we zelf niet hebben waargenomen.
Vanuit het startvak was de communicatie enkel in het Duits en duurde het ook wel even voordat bij iedereen doordrong dat er niet meer gekoerst ging worden.

Vanuit de regen in het startvak leek het alles mee te vallen, ik ga er vanuit dat de organisatie de juiste beslissing heeft genomen getuige het bericht hierboven van een forse laag water op de wegen.

Het inschrijfgeld was niet mals, maar daar bovenop heb ik ook diverse renners gesproken die er een weekend voor uitgetrokken hebben inclusief overnachting(en) waardoor het voor een aantal wel een duur geintje is geworden zonder hetgeen ze voor zijn afgezakt naar Aachen.

Uiteindelijk nog 4 uurtjes in Zuid-Limburg gefietst waar de wegen (nagenoeg) droog waren, getuige de vele kaderplaatjes die ik gespot heb onderweg hebben gelukkig velen van ons toch nog wat uit de dag gehaald.

jbams
Forum-lid

jbams 06 jun 2025 20:58

De communicatie was wel ook in het engels, maar dat kwam steeds na het duits. Misschien was je dan al gestopt met actief luisteren.

Ik baalde enorm, want inderdaad 2 hotelnachten, 2x 3 uur gereden, en een gezin een weekend achterlaten. Zo'n cyclo kost veel meer dan de 100 euro inschrijfgeld. Maanden naar toe getrained, om 5 uur opgestaan, vol wedstrijd spanning. Maar ja.

De last-minute weersvoorspellingen die ik in het startvak zag, maakte de beslissing wel om af te gelasten wel correct. Bij de start/finish voel het wel mee maar iets ten zuiden (waar we naar toe zouden gaan) zou het echt gaan spoken. Dan met een vol peleton die afdalingen in... ik ben blij dat ze voor onze veiligheid hebben gekozen.

Plaats reactie