Op mijn racer (een Red Bull Carbon SL3000 uit 2009) zit een Shimano Ultegra 6703 crankset, waarvan een paar kettingbladboutjes voor het middenblad niet meer goed aan te draaien zijn. Probleem is dat ik nergens passende kettingbladboutjes kan vinden, ondanks veel moeite.
Nu wil ik niet vanwege een paar boutjes de hele fiets met pensioen sturen. De rest werkt nog. Weet iemand een oplossing? Een fietsenmaker die ze nog heeft, een paar boutjes die je zelf hebt liggen, een alternatief? Of zou de 4703 crankset (zie ik nog te koop staan) een werkend alternatief zijn met de 6703 shifters en voorderailleur?
Het gaat dus om:
Midden en buitenblad:
Y1KY98160
Binnenblad:
Y1LK98010
Bedankt voor het meedenken!
Kettingbladboutjes voor een 6703 crankset
Als ik plaatjens bekijk van een degelijke crankset, lijken zo ongeveer alle gewone , totaal standaard van jaren '70 t/m 2000 kettingbladboutjens het te gaan doen....
Plaats anders eens een fotootje van zo'n boutje, dan komt bij mij automatisch de oplossing omhoog..
Plaats anders eens een fotootje van zo'n boutje, dan komt bij mij automatisch de oplossing omhoog..
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
-
- Forum-lid
Ja, die had ik gezien, maar of ze hetzelfde zijn, weet ik niet. De omschrijving is erg summier.
Nou, geen familie, maar wel een link. Mijn eerste racefiets was een tweedehands, opnieuw gespoten racer van een fietsenwinkel uit Rijssen, gerund door Herman Ponsteen. De baansprinter uit de jaren 70 heeft mijn eerste racer dus klaargemaakt. Het frame was overigens zó licht, met de torsiestijfheid van een zaterdagkrant, dat een baansprinter niet veel zou hebben gehad aan mijn Ponsteen