Tubeless
-
- Forum-lid HC
Je moet eerste weten waar ie lekt voordat je weer extra/opnieuw gaat plakken.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van bij het ventiel beginnen, maar juist 180 graden, tegenover het ventiel dus. hoe minder tape bij het ventiel hoe beter.
Meer tape is alleen maar meer risico op lekken.
Schud anders even goed bij het ventiel met de latex die dicht vaak lekken bij het ventiel ook wel.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van bij het ventiel beginnen, maar juist 180 graden, tegenover het ventiel dus. hoe minder tape bij het ventiel hoe beter.
Meer tape is alleen maar meer risico op lekken.
Schud anders even goed bij het ventiel met de latex die dicht vaak lekken bij het ventiel ook wel.
Ja, het achterwiel heb ik deze week ook opnieuw tubeless gemaakt en die bleef na 1 keer hard zonder zelfs sealant eraan toe te voegen maar daar zit oorspronkelijke tape nog in.
Reynolds ATR (intern 23mm) met Schwalbe G-one. Tape is 25mm.
Ben wel nooit tot 5 bar gegaan want 4 bar was al echt hard opgepompt naar mijn mening.
Ben wel nooit tot 5 bar gegaan want 4 bar was al echt hard opgepompt naar mijn mening.
Op de rand van de band zit geen restanten van sealant ga ik vanuit.nielsve schreef: ↑16 mei 2025 10:31 Ja, het achterwiel heb ik deze week ook opnieuw tubeless gemaakt en die bleef na 1 keer hard zonder zelfs sealant eraan toe te voegen maar daar zit oorspronkelijke tape nog in.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Vanmorgen voor het eerst in m'n leven banden tubeless gemaakt. Nieuwe Schwalbe G-One R Pro 40mm om de nieuwe CSC wielset. Ik heb het velgtape wat bij de wielen kwam en Schwalbe ventielen. Ik was verbaast dat het zo soepeltjes ging, bij het voorwiel had ik een co2patroon nodig, bij het achterwiel kon ik het zo pompen zonder luchtverlies. Het enige wat ik niet had, was het ploppen van de banden.. Ze staan nu al een aantal uurtjes op spanning zonder verlies. Ploppen is dus geen must? Of ligt dat echt aan de combi wiel/band?
Het is wel een must dat de band zich overal goed in de velg zet. Of je geplop gehoord hebt of niet, belangrijk is dat je altijd visueel controleert of de band aan beide zijden rondom helemaal goed zit. Bij de meeste banden zie je dat heel snel aan de referentielijn op de band die net boven de velgrand uitsteekt.
-
- Forum-lid
2x rond moet voldoende zijn, je mag 'm nog wel wat harder oppompen dan 4bar.
Maak idd de band schoon aan de randen.
De rand van de band moet in de velgrand grijpen. Dat gaat gepaard met een plop. Ik rij al heel wat jaren tubeless op mountainbike en gravelbike, nog niet meegemaakt dat een band niet ploptN.eelis schreef: ↑16 mei 2025 13:19 Vanmorgen voor het eerst in m'n leven banden tubeless gemaakt. Nieuwe Schwalbe G-One R Pro 40mm om de nieuwe CSC wielset. Ik heb het velgtape wat bij de wielen kwam en Schwalbe ventielen. Ik was verbaast dat het zo soepeltjes ging, bij het voorwiel had ik een co2patroon nodig, bij het achterwiel kon ik het zo pompen zonder luchtverlies. Het enige wat ik niet had, was het ploppen van de banden.. Ze staan nu al een aantal uurtjes op spanning zonder verlies. Ploppen is dus geen must? Of ligt dat echt aan de combi wiel/band?
Dogma F
1 week geleden kon ik een pro one tle weggooien, lek niet te dichten en ook al behoorlijk versleten na 2300 km. Nieuwe gekocht en nog 100 km mee gereden, lek in de side wall vlak bij de velg:-( In de kliko er mee
Ik twijfel nu tussen Continental 5000 as TR of de pirelli p zero race TLR. Ik neig naar de Conti, omdat ik de cannondale als slechtweer fiets ga gebruiken
Iemand ervaringen met een van beide banden?
Ik twijfel nu tussen Continental 5000 as TR of de pirelli p zero race TLR. Ik neig naar de Conti, omdat ik de cannondale als slechtweer fiets ga gebruiken
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
Inmiddels reeds 5100km met de Pirelli p zero race TLR en nul lek. Had afgelopen november onderstaande 'snee' in deze band (nog niet helemaal door dus geen latex aan te pas gekomen) en ik rijd er al weer een paar duizend km mee door.arnold schreef: ↑17 mei 2025 20:17 1 week geleden kon ik een pro one tle weggooien, lek niet te dichten en ook al behoorlijk versleten na 2300 km. Nieuwe gekocht en nog 100 km mee gereden, lek in de side wall vlak bij de velg:-( In de kliko er mee

De slijtage indicator begint op de achterband inmiddels steeds verder te vervagen, ik verwacht rond de 6-7k km deze te moeten vervangen, ter info ik ben een louter droog weer-rijder.
-
- Forum-lid
Met Bison Max repair smeer je die snee zo weer dicht...