Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 15 mei 2025 14:01

Niet als je het geheel van de statistiek bekijkt:

” De eerste kampioen van de Eredivisie was Ajax. In totaal (inclusief de kampioenschappen van voor de invoering van de Eredivisie) hebben de Amsterdammers 36 landstitels bij elkaar gevoetbald. Ook PSV (25 titels) en Feyenoord (16) wisten zich meerdere malen tot beste van Nederland te kronen.
😇
Adversity is the Catalyst of Change

el_loco
Forum-lid

el_loco 15 mei 2025 14:17

scottpch64 schreef: 15 mei 2025 13:56
el_loco schreef: 15 mei 2025 13:07 Tja, eens in de zoveel jaar mag een provincieclubje weer eens `trots` zijn omdat ze Ajax het kampioenschap in de laatste speelronde afhandig weet te maken en verkneukeld de rest van Nederland zich voor de tv. Als je verder niks te vieren heb is dat dan weer genoeg om een jaar of 10 verder op te kunnen (waarin wij gewoon weer 4 of 5 keer kampioen worden...)
Verder is het natuurlijk bizar dat Ajax überhaupt bovenaan stond, want dat Psv dat heeft laten gebeuren is bizar. Beide ploegen hebben dit op basis van een periode van wanprestatie niet verdiend eigenlijk.
Kijk de statistieken er even op na van de laatste 50jr, dan weet je wie het meest succesvol is geweest... :D
Dat provincieclubje uit het zuiden!
Sinds 1974 de meeste titels in de eredivisie... :like:
De laatste 50 jaar, ja zo ken ik er nog meer. Hoeveel sterren staan er op jullie shirt ook alweer? :D Met provincieclubje bedoelde ik overigens niet Psv hoor, maar wel grappig dat je het zo opvat ;)

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 15 mei 2025 15:07

Ik heb niets tegen voetbal, ik kijk er graag naar.
Ik snap ook dat je supporter bent van een club.
Ik heb wel mijn bedenkingen over hoe mensen zich met heel hun lief en leven aan een club binden alsof ze er onderdeel van zijn.
Infantiel gedoe.
Afbeelding
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 15 mei 2025 15:47

el_loco schreef: 15 mei 2025 14:17
el_loco schreef: 15 mei 2025 13:07 Tja, eens in de zoveel jaar mag een provincieclubje weer eens `trots` zijn omdat ze Ajax het kampioenschap in de laatste speelronde afhandig weet te maken en verkneukeld de rest van Nederland zich voor de tv. Als je verder niks te vieren heb is dat dan weer genoeg om een jaar of 10 verder op te kunnen (waarin wij gewoon weer 4 of 5 keer kampioen worden...)
Verder is het natuurlijk bizar dat Ajax überhaupt bovenaan stond, want dat Psv dat heeft laten gebeuren is bizar. Beide ploegen hebben dit op basis van een periode van wanprestatie niet verdiend eigenlijk.
Kijk de statistieken er even op na van de laatste 50jr, dan weet je wie het meest succesvol is geweest... :D
De laatste 50 jaar, ja zo ken ik er nog meer. Hoeveel sterren staan er op jullie shirt ook alweer? :D Met provincieclubje bedoelde ik overigens niet Psv hoor, maar wel grappig dat je het zo opvat ;)
:lol:

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 15 mei 2025 15:49

CampaYolo schreef: 15 mei 2025 15:07 Ik heb niets tegen voetbal, ik kijk er graag naar.
Ik snap ook dat je supporter bent van een club.
Ik heb wel mijn bedenkingen over hoe mensen zich met heel hun lief en leven aan een club binden alsof ze er onderdeel van zijn.
Infantiel gedoe.
Afbeelding
Bwoa!! Zo gaan we hier toch ook vaak om met bepaalde renners? ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2025 16:36

el_loco schreef: 15 mei 2025 14:17
Sommige mensen hebben het genoegen die tijd vóór de laatste 50 jaar niet meegemaakt te hebben. Ik heb ook niet genoten van de Tour van Jan Janssen e.d.

Ik ben overigens fan van Vitesse. Ik kan wel wat mindere jaren verdragen.
Fan zijn van (op papier) de beste getuigd sowieso niet van mentale veerkracht :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2025 16:50

En dit is dus waarom bijna iedereen buiten Adam zich nu weer kapot lacht.
Het grote Ajax kan zelfs als ze niet winnen de arrogantie niet even verstoppen.
Ik heb het niet nagezocht, maar wie wonnen de laatste 10jr de Eredivisie?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

N.eelis
Forum-lid

N.eelis 15 mei 2025 18:23

daniel1975 schreef: 15 mei 2025 16:50
En dit is dus waarom bijna iedereen buiten Adam zich nu weer kapot lacht.
Het grote Ajax kan zelfs als ze niet winnen de arrogantie niet even verstoppen.
Ik heb het niet nagezocht, maar wie wonnen de laatste 10jr de Eredivisie?
4x Ajax, 4x PSV, 2x Feyenoord

:mrgreen:

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 15 mei 2025 18:36

Laatste 50jr nogmaals is PSV het meest succesvol in de Eredivisie.
Daar kunnen de godenzonen van 020 nog een puntje aan zuigen, kwa arrogantie echter zijn ze koploper! ;)
Maandag weer op de platte kar voor een mooie tocht door de stad, gelukkig kan dat zonder vernielingen zoals in Amsterdam en Rotterdam...

pino
Forum-lid HC

pino 15 mei 2025 18:44

huid - beer - verkoop

Nog even wachten voor we gaan lachen.
Niet zijken maar reiden !

bever
Forum-lid

bever 15 mei 2025 18:45

Sulla schreef: 15 mei 2025 12:32

Nu is er geen beter vermaak dan leed vermaak.........maar blijft toch wel een beetje 'lachen als een boer met kiespijn' als je eigen cluppie daar toch op de 3e plaats achter blijft steken.
4e in de KKD bedoel je ;)

el_loco
Forum-lid

el_loco 15 mei 2025 19:19

Als je heel selectief een periode gaat uitzoeken waarover je de beste bent (laatste 5 jaar, 10 jaar, 50 jaar, whatever) dan kun je natuurlijk altijd wel iets vinden, maar als je objectief de meeste kampioenschappen hebt dan is dat arrogantie? Wij waren dit jaar absoluut niet de beste over het hele seizoen, eigenlijk alleen in de topwedstrijden. Maar ik had het wel lekker gevonden om #37 te kunnen inlijsten, het is niet anders. (al hoop ik heeeeel stiekem nog wel op een `de graafschapje` van Psv bij Sparta (dé club van Rotterdam ;) )
Ik vind het gewoon een beetje triest dat die Groningers als doorgesnoven idioten over dat veld razen en een gelijkspel waar ze zelf geen kloot mee opschieten vieren als een overwinning, maar goed, dat zal dan wel arrogant zijn. Wel blij met Champions League voetbal, want dat is eigenlijk al boven verwachting met deze selectie.

Plaats reactie