Canyon
Niet hoe de sleeve zelf te verwijderen, alleen dit:
"Hieronder wat informatie betreft de vervanging van de sleeve:
We raden doorgaans aan om de zadelpensleeve te laten vervangen door een professional. Mocht je hier toch zelf mee aan de slag willen dan kun je onderstaande instructies raadplegen:
Verwijder eerst eventuele oude lijmresten door deze weg te krabben. Gebruik hiervoor geen agressieve middelen, omdat het bindmiddel van carbon ook een soort lijm is. Na het verwijderen van de lijmresten kun je de onderdelen het best ontvetten met alcohol. De bovenste centimeter van de insert en de bovenste 1,5 centimeter van de zadelbuis dien je te voorzien van lijm. Wij adviseren hiervoor Pattex alleslijm.
Vervolgens kan de insert met het lange stuk naar achter in het frame gestoken worden. Let op dat de insert goed is uitgelijnd met de locatie van de klembout. Hierna plaats je de zadelpen, zonder de bout te gebruiken. Na een hardingsperiode van 24 uur adviseren we om de sleeve ter hoogte van de zadelpenklem in te smeren met carbonpasta en de bovenste 3 cm van de zadelpen, tot de bovenkant va het frame te voorzien van montagevet. Vervolgens kan de zadelpenklem worden vastgedraaid en is de fiets klaar voor gebruik. "
"Hieronder wat informatie betreft de vervanging van de sleeve:
We raden doorgaans aan om de zadelpensleeve te laten vervangen door een professional. Mocht je hier toch zelf mee aan de slag willen dan kun je onderstaande instructies raadplegen:
Verwijder eerst eventuele oude lijmresten door deze weg te krabben. Gebruik hiervoor geen agressieve middelen, omdat het bindmiddel van carbon ook een soort lijm is. Na het verwijderen van de lijmresten kun je de onderdelen het best ontvetten met alcohol. De bovenste centimeter van de insert en de bovenste 1,5 centimeter van de zadelbuis dien je te voorzien van lijm. Wij adviseren hiervoor Pattex alleslijm.
Vervolgens kan de insert met het lange stuk naar achter in het frame gestoken worden. Let op dat de insert goed is uitgelijnd met de locatie van de klembout. Hierna plaats je de zadelpen, zonder de bout te gebruiken. Na een hardingsperiode van 24 uur adviseren we om de sleeve ter hoogte van de zadelpenklem in te smeren met carbonpasta en de bovenste 3 cm van de zadelpen, tot de bovenkant va het frame te voorzien van montagevet. Vervolgens kan de zadelpenklem worden vastgedraaid en is de fiets klaar voor gebruik. "
Het is vrij eenvoudig gelukt. Met een afgekorte houten steel, daar een klein schroefje ingeboord en de schroefkop laten uitsteken en dan voorzichtig de insert eruit getrokken. Alles schoongemaakt en met alleslijm geplakt. Is nu aan het uitharden.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16850
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En dan de tip om naar een professional te gaan. 
Als internetmerk je problemen laten oplossen door een ander.
Een niet-canyon fietsenmaker die de problemen met deze sleeve kent ziet je al komen.
Gelukkig zijn er ook canyon service centers.

Als internetmerk je problemen laten oplossen door een ander.
Een niet-canyon fietsenmaker die de problemen met deze sleeve kent ziet je al komen.
Gelukkig zijn er ook canyon service centers.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nieuwe/vernieuwde Ultimate en Endurance: https://media-centre.canyon.com/en-INT/ ... the-aeroad
In januari was de Endurace CF7 €2594,-. De lagere prijs kwam ongeveer een maandje later omdat het nieuwere model geïntroduceerd zou gaan worden. En dat nieuwere model is dus bijna €150,- goedkoper dan de vorige CF7.