Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Standert racefiets?

Hendrik77
Forum-lid

Hendrik77 15 mei 2025 11:45

harry_sz schreef: 15 mei 2025 08:43 Mooi ding NickMa!

Er komt vandaag een nieuwe Kreissage RS uit begreep ik, dus dat wil ik ook even afwachten.
Die ene met dat harde alu-frame vragen jullie je af? Ja die :-)
Als die nieuwe een goede geo heeft en in leuke kleuren komt, dan is dat ineens een grote kanshebber voor mij.

Ik denk dat ik nu eerst zoiets ga kopen en daarna pas eens een handgemaakte stalen droom-fiets.
Daar moet je ook wel wat tijd voor uit trekken en die tijd gun ik mezelf nu niet.
Dus je weet niets van de geo en je weet niets van de kleuren. Maar het is wel een grote kanshebber :?:

Ik vraag me af: hoe dan?

Verder is het een merk wat niet voorop loopt in de ontwikkeling van alu. Daar is men bij Trek (via Giant) en Speci (via Merida) echt al een stuk verder mee. Als ik dan zie dat een Emonda ALR en Allez Sprint frame goedkoper zijn dan een Standert, dan heb ik toch het vermoeden dat de influencers op een Standert hun werk goed doen als mensen op basis van een persberichtje een fiets overwegen.

Vriend van me heeft een kettensäge: echt niks bijzonders in vergelijking met bv iets simpels als een Trek Crockett. Zeker niets wat dat prijsverschil zou kunnen rechtvaardigen.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 15 mei 2025 11:53

Waarom kiest de ene een Opel (Trek) en de andere een Alfa Romeo (Standart)? Allebei van Stellantis en technisch gelijk, maar twee verschillende doelgroepen. Ik hou persoonlijk wel van die kleinere niet alledaagse merken. Maar ieder z'n eigen overwegingen en smaak natuurlijk.

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 15 mei 2025 12:22

Vind ik ook. Ik ben meer van de Alfa Romeo's (van VOOR Stellantis) :-)

Pitti Carabinieri
Forum-lid

Pitti Carabinieri 15 mei 2025 13:25

Er is een nieuwe kreissage RS! Met ook een nieuwe prijs! Gave fiets, maar wat een geld hee.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2025 13:45

Toch is zo'n aluminium Standerd wel heel erg de techniek van 20 jaar geleden zonder de voordelen.

Het is een beetje: Light, cheap, strong, pick two en dan kiezen voor een fiets die geen van de drie heeft en ook nog eens oncomfortabel is.

Zeker voor een tussenoplossing is het wel heel weinig waar voor je geld. Dan zou ik een stalen Wilier Jaroon gravelbike kopen o.i d. Die zie je ook niet op iedere straathoek en je houdt geld over om dat stalen droomframe ook een droomafmontage te geven.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2025 14:09

Of een Triebwerk die nu in de aanbieding is. Die lijkt mij veel meer waar voor het geld momenteel.
Campagnolo Ultra Dork

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 15 mei 2025 19:17

Ach ja dat waar voor je geld weet ik niet zo. Dat ligt er ook aan wat je het zelf waard vindt. Ik zoek ook niet de goedkoopste fiets.

Ik vind die nieuwe Kreissäge RS heel cool en heb hem dus besteld vandaag.
Los frame in de team-kleuren.

Ik vind hem cool en mooi en daar gaat het om.

Ik ga hem opbouwen met 105di2 en DT swiss arc1400 50mm wielen.
En Deda voorbouw en stuur.
Details moet ik nog uitzoeken.

Een Botecchia Roma, Pegoretti oid kan altijd nog. En die zijn ook te duur voor wat je krijgt volgens sommigen hier denk ik. Maar vind ik wel cool en mooi ook.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 15 mei 2025 20:28

Gaaf hoor. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto’s van de opbouw en het resultaat t.z.t.
Alvast gefeliciteerd. Mooi frame hoor.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 15 mei 2025 20:49

Gefeliciteerd met je keuze. En goed dat je je eigen koers vaart. Foto's zijn uiteraard welkom, net als de ervaring.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 15 mei 2025 22:35

Hendrik77 schreef: 15 mei 2025 11:45
harry_sz schreef: 15 mei 2025 08:43 Mooi ding NickMa!

Er komt vandaag een nieuwe Kreissage RS uit begreep ik, dus dat wil ik ook even afwachten.
Die ene met dat harde alu-frame vragen jullie je af? Ja die :-)
Als die nieuwe een goede geo heeft en in leuke kleuren komt, dan is dat ineens een grote kanshebber voor mij.

Ik denk dat ik nu eerst zoiets ga kopen en daarna pas eens een handgemaakte stalen droom-fiets.
Daar moet je ook wel wat tijd voor uit trekken en die tijd gun ik mezelf nu niet.
Dus je weet niets van de geo en je weet niets van de kleuren. Maar het is wel een grote kanshebber :?:

Ik vraag me af: hoe dan?

Verder is het een merk wat niet voorop loopt in de ontwikkeling van alu. Daar is men bij Trek (via Giant) en Speci (via Merida) echt al een stuk verder mee. Als ik dan zie dat een Emonda ALR en Allez Sprint frame goedkoper zijn dan een Standert, dan heb ik toch het vermoeden dat de influencers op een Standert hun werk goed doen als mensen op basis van een persberichtje een fiets overwegen.

Vriend van me heeft een kettensäge: echt niks bijzonders in vergelijking met bv iets simpels als een Trek Crockett. Zeker niets wat dat prijsverschil zou kunnen rechtvaardigen.
Die lasnaden van speci doen toch echt pijn aan mijn ogen.

Dat heeft standert een stuk beter voor elkaar.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mei 2025 09:25

Een originele keuze is altijd te waarderen. Ik had dan persoonlijk wel de blauwe gedaan. Met zo'n team frame ben je meteen veroordeeld tot Cersmicspeed, DT Swiss wielen en en MAAP kleding.

Een losse frameset lijkt mij ook de meest logische keuze. De losse framesets zijn niet eens zo duur, zeker de stalen niet, maar ook andere "exclusieve" aluminium frames zijn net zo duur of (fors) duurder.

Het lijkt erop dat de rest van de afmontage daar tegen min of meer adviesprijs gaat en dan wordt een fiets wel prijzig. Ga je zelf winkelen en opbouwen, dan kan je volgens mij nog aardig wat besparen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie