Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen

pino
Forum-lid HC

pino 13 mei 2025 10:47

Laatst ergens gehoord dart de 5 secondes na de finish, de enige tijd is die een renner voor zichzelf kan hebben. Je doet jarenlang werk, dan mag je zelf ook best genieten.
Niet zijken maar reiden !

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 mei 2025 10:52

pino schreef: 13 mei 2025 10:47 Laatst ergens gehoord dart de 5 secondes na de finish, de enige tijd is die een renner voor zichzelf kan hebben. Je doet jarenlang werk, dan mag je zelf ook best genieten.
Ik hoop toch dat ze op bed ook nog wat tijd voor zichzelf hebben. Gelukkig zijn er dan geen camera's in de buurt.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 13 mei 2025 10:55

Als je bijvoorbeeld laatste kilometer ingaat met een minuut voorsprong en juichend publiek zou ik stiekem toch al een beetje voorpret hebben.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 13 mei 2025 13:47

Ernie C. schreef: 13 mei 2025 10:22 Het gaat specifiek over Vos die oprecht enthousiast juicht en in algemene zin over sporters bezig zijn met randzaken tijdens het juichen zoals het befaamde vingertje voor de mond.

Het gebaar van Vollering hoort daar ook bij, niet omdat ze een naar mens is omdat ze dat doet, maar vooral omdat het imho laat zien dat ze teveel bezig is met wat anderen van haar denken of dat ze teveel in haar hoofd zit met de sores van een ander i.p.v. gewoon onbezorgd je eigen feestje vieren. Zelfs al heb je 250x gewonnen, is dat met 5 seconden vieren per keer een half uur op een mensenleven om even de tijd voor jezelf te nemen.
Uhh, Vos wint vaak op een geheel andere wijze dan Vollering; zelden solo. Vos heeft dus geen tijd om na te denken, Vollering des te meer.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 mei 2025 14:11

Dat speelt zeker mee, maar dat maakt de pure blijdschap niet minder mooi. Gewoon een fijne menselijke eigenschap op mee geconfronteerd te worden. Het staat gelukkig grotendeels los van de persoon.

Heb je tijd om te denken, dan komt er altijd een laagje zuur, nep o.i.d. overheen. Wat dat betreft is het net een echt feestje. Hoe meer moeite je steekt in de organisatie, hoe suffer het vaak wordt.
Campagnolo Ultra Dork

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 13 mei 2025 14:31

@ernie C.
In principe ben ik dat met je eens.
Hoe spontaner hoe leuker, dat geeft ook vaak de echte mens erachter beter weer en niet dat gemaakte.
Maar als Vollering er een uitlaatklep van maakt die zij misschien nodig heeft, van mij mag ze. Niet dat ik er op zit te wachten, maar alla.
Het geeft ook aan wie zij is en het lijkt dat ze nu een leukere club rondom zich heeft dan voorheen. Van de sporter Vollering mag je van alles vinden, maar oordeel aub niet te snel over wat je zelf niet kent. Zowel mentaal als fysiek.
En laten we wel wezen, hoeveel van de forumleden heeft ooit een professionele rit gewonnen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 mei 2025 14:42

CampaYolo schreef: 13 mei 2025 14:31het lijkt dat ze nu een leukere club rondom zich heeft dan voorheen.
Dat lijkt mij ook. En afgelopen winter ook wel paar hele goede interviews met haar gezien.
Ergens heb ik het ook wel met haar: die tranen en gedoe hoeft van mij ook niet, maar er staat wel een topsportster die niet wegloopt voor verantwoordelijkheid, die niet continue naar externe factoren wijst en gewoon gruwelijk hard kan fietsen.
Denk dat het peloton maar blij moet zijn dat ze niet de koersslimheid heeft van een Vos of PFP. Dan zou Demi nog veel meer winnen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 mei 2025 15:04

Jans schreef: 13 mei 2025 10:52
pino schreef: 13 mei 2025 10:47 Laatst ergens gehoord dart de 5 secondes na de finish, de enige tijd is die een renner voor zichzelf kan hebben. Je doet jarenlang werk, dan mag je zelf ook best genieten.
Ik hoop toch dat ze op bed ook nog wat tijd voor zichzelf hebben. Gelukkig zijn er dan geen camera's in de buurt.
Dat weet je niet, Jans ;) 8-)
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 mei 2025 15:06

daniel1975 schreef: 13 mei 2025 14:42
CampaYolo schreef: 13 mei 2025 14:31het lijkt dat ze nu een leukere club rondom zich heeft dan voorheen.
Dat lijkt mij ook. En afgelopen winter ook wel paar hele goede interviews met haar gezien.
Ergens heb ik het ook wel met haar: die tranen en gedoe hoeft van mij ook niet, maar er staat wel een topsportster die niet wegloopt voor verantwoordelijkheid, die niet continue naar externe factoren wijst en gewoon gruwelijk hard kan fietsen.
Denk dat het peloton maar blij moet zijn dat ze niet de koersslimheid heeft van een Vos of PFP. Dan zou Demi nog veel meer winnen.
Misschien heeft ze wel meer dan wij denken en weten. Ik denk dat ze niet heel lekker gekoerst heeft afgelopen jaren onder het juk van. Een Reuser koerst nu ook ineens anders. Ik ben wel benieuwd wat de invloed van de ploeg(leiding) is geweest.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 13 mei 2025 15:24

JPAR schreef: 13 mei 2025 15:06 Ik ben wel benieuwd wat de invloed van de ploeg(leiding) is geweest.
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de strikst (best-meest) gestructureerde ploeg nu niet de meest plezierige ploeg is om in te koersen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 13 mei 2025 15:28

Ik vond het verschil met Reusser in de Vuelta opvallend klein - had Demi dominanter verwacht, zeker omdat ze nu eigenlijk en eindelijk eens (bijna) alles goed deed. Van der Breggen was in de tweede bergrit fysiek ook sterker dan in de eerste.

Het gaat nog een leuke Tour worden op die manier, met de tandem Kopecky/van der Breggen, Reusser die een tijdrit krijgt...
Afbeelding

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 13 mei 2025 16:40

Mooi, kunnen we nu dan met zijn allen concluderen dat Danny Stam een slechte ploegleider is. Zijn ploeg heeft toevallig geld. En daar heeft die ploeg lang op kunnen leven.
Dat Puck Pieterse goed is weet iedereen, maar in die ploeg rijdt ook nog ene Paulien rond, beide goed gecoached. Bij visma begint het te komen (naast vos en fpf) Het vrouwenwielrennen gaat echt een tandje omhoog. Als de Italiaanse dames dezelfde begeleiding krijgen als de Nederlandse moet ik het nog zien.

Plaats reactie