Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 04 apr 2025 19:04

scottpch64 schreef: 04 apr 2025 17:29 En wanneer je bovenop de stem nog een dunne spacer plaatst die je aanpast aan de kromming/bolling van het stuur zodat de topcap wel mooi aansluit?
Dat is mijns inziens geen gezicht.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 04 apr 2025 19:47

Nou ben ik zeker niet negatief over de kwaliteit van Chinese spullen, maar imitaties van de dure merken horen daar niet bij.
Weet je zeker dat het Chinarello stuur betrouwbaar is?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2025 20:20

Ziet er solide uit, voelt solide en carbon kraakt eerst voor het breekt ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Jack77
Forum-lid

Jack77 04 apr 2025 21:59

daniel1975 schreef: 04 apr 2025 20:20 ... carbon kraakt eerst voor het breekt ;-)
De tijd tussen het gekraak en het breken durft variëren. O.a. MVdP kan erover meespreken.

(Waarmee ik niet bedoel dat Chinese producten per definitie slecht zijn. Je hebt gewoon veel variatie in kwaliteit; idem wat de service naverkoop betreft. Het komt erop aan om de uitstekende producten te vinden.)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2025 22:30

Een stuur met veel positieve beoordelingen durf ik wel aan. En het is met 399gr (zelf gewogen) ook geen extreem lichtgewicht.
Liever zo’n oversized gevormd geïntegreerd stuur dan een lichtgewicht dun stuurtje.

Afbeelding
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

oystein
Forum-lid

oystein 10 mei 2025 22:15

Ik heb recentelijk een complete Toseek set besteld dat is dan incl. zelf gewogen op de weegschaal:
Stuur TR30 380 mm - 243 gram
Stuurpen K04 80mm - 139 gram
Zadelpen TS160 27.2 / 350 mm - 195 gram

Het is voor mijn carbon Merida Scultura Edurance uit 2023.
De Merida heeft reeds een carbon zadelpen af fabriek maar zoals je zelf een fiets zou opbouwen vindt ik wel dat je de cockpit + zadelpen van hetzelfde merk zou moeten zijn. Voor die paar tientjes extra kon ik de verleiding niet weerstaan 😉
De complete set heeft mij ca. 90 Euro gekost.

Het stuur heb ik al op sterkte getest door het midden op een dikke balk te leggen zodat de beugels vrij van de vloer bleef en dan mijn volle gewicht (90 kg) in de beugels gestaan en een beetje op en neer geveerd. Gebeurde niks dus dat is al fijn om te constateren.

Ik heb net de materialen binnen om de remleidingen e.d in te korten want had al eens een kortere stuurpen gemonteerd om te testem en het stuur is nu ook iets smaller dan het Merida stuur.

Het enig waar ik geen rekening mee had gehouden is dat het aero stuur meteen naast de klemming breder uitloopt en er dan geen ruimte is om een klemband van de computerhouder ernaast te hebben.
Ik heb nu een Tusita computer beugel en die is al 11 mm breed. Ik overweeg om een 3D adapter te laten printen wat neerkomt dat ik dan onder mijn stuurpen 2x M4 of M5 draadbussen krijg waat dan een CloseTheGap Raceday Evo FI of iets dergelijks onder kan schroeven.
De adapter moet ik dan onder mijn stuurpen lijmen maar met de juiste lijm / epoxuy komt dat nooit meer los 😅

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 11 mei 2025 07:13

Waarom geen combo gekocht op Ali? Stuur en stuurnok ineen, dat was nou een mooie upgrade geweest voor je Merida en een cleanere look...
Was je wel iets duurder uitgeweest maar ook lichter en had je geen probleem gehad met je computermount omdat er daarvoor bevestigingspunten aan het stuur zitten.

Probeer je remleidingen verder het frame in te duwen ipv ze meteen in te korten, dat kan je later nog van pas komen...

oystein
Forum-lid

oystein 11 mei 2025 07:26

Ik wilde nog de flexibiliteit houden om de stuurpenlengte eventueel aan te passen. Ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste houding en overweeg ook nog een bikefit.
En nu kan ook het stuur nog iets roteren mocht ik dat fijner vinden.
Een geintegreerde cockpit gaat toch uit van een bepaalde balhoofdhoek en een Endurance fiets is daarin net wat minder stijl al realiseer ik mij wel dat dit dan hooguit 0,5 - 1 graad scheelt.

Maar wie weet als het Toseek setje goed bevalt en weet dat de maatvoering goed is dat ik volgend jaar alsnog een geintegreerde (Toseek) cockpit koop,

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 11 mei 2025 13:07

En waarom niet gewoon een raceday type dm monteren? Die gaat gewoon op de boutjes van de stuurpen. Dan hoef je helemaal niets te knutselen

michiel831
Forum-lid

michiel831 11 mei 2025 13:54

Gisteren onderstaand stuur besteld. Alu pijpje maar wel 38cm in de drops als het goed is.
Rijd nu een 40cm stuur zonder flare dus wil wel eens met een 38 gaan testen.

Eigenlijk zoek ik een stuur met flare dat 38 in de drops is en zo'n 36 bij de shifters. Maar die zijn er alleen in carbon en ben daar toch nog altijd huiverig voor.
Misschien wel onterecht.

Maar gaan eerst maar eens met deze proberen. En voor dit geld is het niet een groot risico.

Heb op de baan al jaren goede ervaringen met een fouriers stuurtje 32cm breed. Dus alu pijpjes uit China vertrouw ik wel.

https://nl.aliexpress.com/item/10050079 ... pt=glo2nld

oystein
Forum-lid

oystein 12 mei 2025 07:06

scottwilko schreef: 11 mei 2025 13:07 En waarom niet gewoon een raceday type dm monteren? Die gaat gewoon op de boutjes van de stuurpen. Dan hoef je helemaal niets te knutselen
Ik vind de aansluiting bij de boutjes dan altijd redelijk lomp uitzien omdat de ook gemaakt zijn voor een brede spacing tussend de boutjes terwijl dat vrijwel nooit zo breed hoeft te zijn.
Mocht ik na een bikefit eenmaal de juiste maat hebben kan ik altijd nog een geintegreerde cockpit bestellen en dan de Raceday Evo FI alsnog over.

Soms zijn het kleine details waar ik op trigger waardoor ik iets niet mooi (of in dit geval lomp) vind .. dan komt het er ook niet op.

nielsve
Forum-lid

nielsve 21 mei 2025 13:14

Een Kocevlo geïntegreerd stuur gekocht voor een Dare MR1S.

https://nl.aliexpress.com/item/10050065 ... ry_from%3A

Er zitten twee balhoofcovers bij: eentje is te groot en eentje lijkt te passen. Maar bij diegene die lijkt te passen stelt zich het volgende probleem. Op de lager zit er nog een afsluitring die hoog op de lager komt te liggen. Die uitstulping past niet in de balhoofdcover waardoor die niet aansluit op het frame.

Bij de originele cover van die Dare valt die afsluitring wel mooi in de cover.

Daarnaast is er bij de Kocevlo nog een aluminium ring en men lijkt die onder de cover te plaatsen op de foto maar volgens mij is die niet relevant.

Ben geneigd om het stuur terug te sturen of weet iemand daar wel raad mee?

https://ibb.co/XZ4wPTkH (Kocevlo cover)
https://ibb.co/ycM2x36t (lager en afsluitring)
https://ibb.co/4R0G0pPF (origineel)

Plaats reactie