Standert racefiets?
Zullo is inderdaad ook fraai. Ze maken ook een gravelracer, dus schijfremmen op een racer moet ook geen probleem zijn. Wat betreft interne kabels op een stalen fiets, is dit interessant leesvoer: https://forum.customframeforum.com/t/in ... ource/2473
Aftermarket vorken voor interne routing bestaan ook al.
Sram Etap helpt ook een handje.
Je kunt er altijd een mailtje aan wagen om te vragen wat ze kunnen doen.
Aftermarket vorken voor interne routing bestaan ook al.
Sram Etap helpt ook een handje.
Je kunt er altijd een mailtje aan wagen om te vragen wat ze kunnen doen.
Campagnolo Ultra Dork
Wat betreft een carbon fiets uit het schap vs custom staal: Dat blijft altijd lastig. Uiteindelijk krijg je bij die carbon fiets natuurlijk meer "waar voor je geld" wat betreft gewicht en stijfheid. Rationeel gezien kies je die, maar hoeveel ratio komt er kijken bij het kopen van een fiets van 4 a 5000€? Waarom dan geen Cube of Sensa?
Ook gaat het straks misschien over een halve of kwart km/h verschil in snelheid. Laat je daar wellicht de mooiste, unieke fiets voor schieten?
Ook gaat het straks misschien over een halve of kwart km/h verschil in snelheid. Laat je daar wellicht de mooiste, unieke fiets voor schieten?
Campagnolo Ultra Dork
- harry_sz
- Forum-lid
- Contact
Ja die snelheid maakt me echt niet zoveel uit.
Ik moet er vooral blij van worden en best lekker op kunnen fietsen natuurlijk.
Sommige nieuwere merken spreken mij wel aan, maar Cube en vooral Sensa horen daar niet direct bij.
Hoewel Cube wel een paar mooie fietsen maakt tegenwoordig (met leuke kleurencombi's),
Sensa zit bij mij in de Skechers-hoek
No offence verder richting de Sensa-liefhebbers. Ieder zijn ding en smaak natuurlijk.
Er zijn ook veel mensen die zo'n Standert verschrikkelijk vinden. Daar zou ik dan mee moeten leven als ik eentje koop.
p.s. over 2 weken ben ik vlakbij het Gardameer. Mss ga ik even kijken bij Zullo. Dat lijken ze leuk te vinden zelfs (aldus hun vintage website).
Ik moet er vooral blij van worden en best lekker op kunnen fietsen natuurlijk.
Sommige nieuwere merken spreken mij wel aan, maar Cube en vooral Sensa horen daar niet direct bij.
Hoewel Cube wel een paar mooie fietsen maakt tegenwoordig (met leuke kleurencombi's),
Sensa zit bij mij in de Skechers-hoek

Er zijn ook veel mensen die zo'n Standert verschrikkelijk vinden. Daar zou ik dan mee moeten leven als ik eentje koop.
p.s. over 2 weken ben ik vlakbij het Gardameer. Mss ga ik even kijken bij Zullo. Dat lijken ze leuk te vinden zelfs (aldus hun vintage website).
Als de tijd het toelaat, zou ik zeker langsgaan. Het ergste wat je kan overkomen is een leuk gesprek en een goede kop koffie.
Sowieso is het de leukste manier om een fiets te kopen, echt bij de maker op bezoek.
Sowieso is het de leukste manier om een fiets te kopen, echt bij de maker op bezoek.
Campagnolo Ultra Dork
Dát kan ik beamen! Voor mijn stalen WiND56 ben ik 4x op-en-neer naar Goes gereden. 4x 300km, maar dat was het méér dan waard. Heb zelf alle buizen en losse componenten aangeschaft en heb in 3 sessies mijn frame zien ontstaan waar ik bijstond. Echt absoluut een beleving.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Ik ben zelf al een tijdje in het bezit van een stalen Standert Pfadfinder, voor mij een perfecte fiets voor zowel 'gravel' als op de weg. Bevalt goed! Het mag dan wel een hipster merk zijn, maar ik word er blij van. Het blijft tenslotte allemaal emotie.

Erg fraaie fiets zo.
-
- Forum-lid
Zeker fraai!
stond nog niet zo lang geleden een testje in de fiets
https://www.fiets.nl/reviews/reviews-ra ... irkelzaag/
https://www.fiets.nl/reviews/reviews-ra ... irkelzaag/
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master
KTM Scarp Master
- harry_sz
- Forum-lid
- Contact
Mooi ding NickMa!
Er komt vandaag een nieuwe Kreissage RS uit begreep ik, dus dat wil ik ook even afwachten.
Die ene met dat harde alu-frame vragen jullie je af? Ja die
Als die nieuwe een goede geo heeft en in leuke kleuren komt, dan is dat ineens een grote kanshebber voor mij.
Ik denk dat ik nu eerst zoiets ga kopen en daarna pas eens een handgemaakte stalen droom-fiets.
Daar moet je ook wel wat tijd voor uit trekken en die tijd gun ik mezelf nu niet.
Er komt vandaag een nieuwe Kreissage RS uit begreep ik, dus dat wil ik ook even afwachten.

Als die nieuwe een goede geo heeft en in leuke kleuren komt, dan is dat ineens een grote kanshebber voor mij.
Ik denk dat ik nu eerst zoiets ga kopen en daarna pas eens een handgemaakte stalen droom-fiets.
Daar moet je ook wel wat tijd voor uit trekken en die tijd gun ik mezelf nu niet.
-
- Forum-lid
Hier zie ik net een berichtje over de nieuwe Kreissage RS voorbij komen: https://www.bikeradar.com/news/new-standert-kreissageharry_sz schreef: ↑15 mei 2025 08:43 Mooi ding NickMa!