Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Standert racefiets?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mei 2025 11:41

Zullo is inderdaad ook fraai. Ze maken ook een gravelracer, dus schijfremmen op een racer moet ook geen probleem zijn. Wat betreft interne kabels op een stalen fiets, is dit interessant leesvoer: https://forum.customframeforum.com/t/in ... ource/2473

Aftermarket vorken voor interne routing bestaan ook al.

Sram Etap helpt ook een handje.

Je kunt er altijd een mailtje aan wagen om te vragen wat ze kunnen doen.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mei 2025 11:59

Wat betreft een carbon fiets uit het schap vs custom staal: Dat blijft altijd lastig. Uiteindelijk krijg je bij die carbon fiets natuurlijk meer "waar voor je geld" wat betreft gewicht en stijfheid. Rationeel gezien kies je die, maar hoeveel ratio komt er kijken bij het kopen van een fiets van 4 a 5000€? Waarom dan geen Cube of Sensa?

Ook gaat het straks misschien over een halve of kwart km/h verschil in snelheid. Laat je daar wellicht de mooiste, unieke fiets voor schieten?
Campagnolo Ultra Dork

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 06 mei 2025 13:02

Ja die snelheid maakt me echt niet zoveel uit.
Ik moet er vooral blij van worden en best lekker op kunnen fietsen natuurlijk.
Sommige nieuwere merken spreken mij wel aan, maar Cube en vooral Sensa horen daar niet direct bij.
Hoewel Cube wel een paar mooie fietsen maakt tegenwoordig (met leuke kleurencombi's),

Sensa zit bij mij in de Skechers-hoek :-) No offence verder richting de Sensa-liefhebbers. Ieder zijn ding en smaak natuurlijk.
Er zijn ook veel mensen die zo'n Standert verschrikkelijk vinden. Daar zou ik dan mee moeten leven als ik eentje koop.

p.s. over 2 weken ben ik vlakbij het Gardameer. Mss ga ik even kijken bij Zullo. Dat lijken ze leuk te vinden zelfs (aldus hun vintage website).

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2025 11:04

Als de tijd het toelaat, zou ik zeker langsgaan. Het ergste wat je kan overkomen is een leuk gesprek en een goede kop koffie.

Sowieso is het de leukste manier om een fiets te kopen, echt bij de maker op bezoek.
Campagnolo Ultra Dork

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 08 mei 2025 14:32

Dát kan ik beamen! Voor mijn stalen WiND56 ben ik 4x op-en-neer naar Goes gereden. 4x 300km, maar dat was het méér dan waard. Heb zelf alle buizen en losse componenten aangeschaft en heb in 3 sessies mijn frame zien ontstaan waar ik bijstond. Echt absoluut een beleving.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

NickMa
Forum-lid

NickMa 09 mei 2025 09:25

Ik ben zelf al een tijdje in het bezit van een stalen Standert Pfadfinder, voor mij een perfecte fiets voor zowel 'gravel' als op de weg. Bevalt goed! Het mag dan wel een hipster merk zijn, maar ik word er blij van. Het blijft tenslotte allemaal emotie.

Afbeelding

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 09 mei 2025 12:12

Erg fraaie fiets zo.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 09 mei 2025 13:33

Zeker fraai!

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 09 mei 2025 13:36

stond nog niet zo lang geleden een testje in de fiets

https://www.fiets.nl/reviews/reviews-ra ... irkelzaag/
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 15 mei 2025 08:43

Mooi ding NickMa!

Er komt vandaag een nieuwe Kreissage RS uit begreep ik, dus dat wil ik ook even afwachten.
Die ene met dat harde alu-frame vragen jullie je af? Ja die :-)
Als die nieuwe een goede geo heeft en in leuke kleuren komt, dan is dat ineens een grote kanshebber voor mij.

Ik denk dat ik nu eerst zoiets ga kopen en daarna pas eens een handgemaakte stalen droom-fiets.
Daar moet je ook wel wat tijd voor uit trekken en die tijd gun ik mezelf nu niet.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 15 mei 2025 09:41

Mooie fiets @nickma : Waren die banden een beetje te monteren ?? Hoor veel wisselende verhalen van die Challenge banden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 15 mei 2025 10:20

harry_sz schreef: 15 mei 2025 08:43 Mooi ding NickMa!

Er komt vandaag een nieuwe Kreissage RS uit begreep ik, dus dat wil ik ook even afwachten.
Die ene met dat harde alu-frame vragen jullie je af? Ja die :-)
Als die nieuwe een goede geo heeft en in leuke kleuren komt, dan is dat ineens een grote kanshebber voor mij.

Ik denk dat ik nu eerst zoiets ga kopen en daarna pas eens een handgemaakte stalen droom-fiets.
Daar moet je ook wel wat tijd voor uit trekken en die tijd gun ik mezelf nu niet.
Hier zie ik net een berichtje over de nieuwe Kreissage RS voorbij komen: https://www.bikeradar.com/news/new-standert-kreissage

Plaats reactie