Vraagje over caravan de Gulperberg op?
Dat bord kan ik me niet herinneren maar met mijn herinnering van de keren dat ik daar gefietst heb leek het mij al vreemd dat ik daar naar boven moest.
Maar zelfs de caravanrouteplanner van de ANWB stuurt mij die kant op.
Maar zelfs de caravanrouteplanner van de ANWB stuurt mij die kant op.
-
- Forum-lid HC
Hangt volledig aan de auto en caravan af.
Ik heb in het verleden wel eens met een 1.2 liter Honda Jazz over de steile wegen in de Eifel gereden, met een normale aanhanger. Daar was die auto niet blij mee. Nu met een 1.5 turbo en een caravan van zo'n 1.100 kg geen enkel probleem om de Gulperberg op te komen.
Ik heb in het verleden wel eens met een 1.2 liter Honda Jazz over de steile wegen in de Eifel gereden, met een normale aanhanger. Daar was die auto niet blij mee. Nu met een 1.5 turbo en een caravan van zo'n 1.100 kg geen enkel probleem om de Gulperberg op te komen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is het probleem ook niet. Vanuit stilstand wegrijden op nat wegdek, daar ligt de uitdaging als je combi op het randje is.
Gulperberg prima te doen overigens, Bergweg zou ik niet doen omdat ie zo smal is (en niet mag).
Gulperberg prima te doen overigens, Bergweg zou ik niet doen omdat ie zo smal is (en niet mag).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Ik heb het idee dat Theo zich vooral zorgen maakt over achteruit rijden met een caravan.
Geheel terecht hoor! Ik heb nog dagelijks moeite met mijn aanhanger netjes te parkeren in de achteruit! (Was het nu links of rechtsom sturen?!)
Geheel terecht hoor! Ik heb nog dagelijks moeite met mijn aanhanger netjes te parkeren in de achteruit! (Was het nu links of rechtsom sturen?!)
Adversity is the Catalyst of Change
Omhoog rijdend verkeer heeft toch voorrang? (behalve Zwitserse postbussen)Dubbeldekker schreef: ↑08 mei 2025 22:35 Ik heb het idee dat Theo zich vooral zorgen maakt over achteruit rijden met een caravan.
Niet zijken maar reiden !
Tip van een local, rijd maar over de Landsraderweg. Bovenaan ga je over de Panoramaweg naar de camping en dan heb je een hardstikke mooi uitzicht (als het niet mistig is tenminste). In je vakantie kun je dan de Bergweg en de Gulperbergweg opfietsen.
De Gulperberg met caravan is in principe met de auto prima te doen, het is alleen zo vervelend voor de fietsers daar. Zo breed is de weg niet, en ik heb al eens af moeten stappen voor een handige harry die daar met z'n pinda een tabbert of iets dergelijks naar boven probeerde te trekken en de hele weg nodig had (en evengoed niet boven kwam). Dat er beneden een verbodsbord staat dat maakt voor Handige Harry niet uit, de navigatie zegt: hier naar boven, dus hops... 
Nja, opzich wel goed voor de lokale garage die ondertussen vast al wat koppelingsplaten op voorraad heeft liggen
Nja, opzich wel goed voor de lokale garage die ondertussen vast al wat koppelingsplaten op voorraad heeft liggen

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben ook een beetje gespleten persoonlijkheid: op die momenten heb ik een hekel aan fietsers en op de fiets precies andersom 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Hahah zoo herkenbaar!
Adversity is the Catalyst of Change