Vrouwenwielrennen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ook.
Zou wel bijzonder zijn als Anna dat nu al kan terwijl de rest van het peloton die jaren doorgetraind en gekoerst heeft.
Zou wel bijzonder zijn als Anna dat nu al kan terwijl de rest van het peloton die jaren doorgetraind en gekoerst heeft.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Giro??uninvitedguest schreef: ↑07 mei 2025 21:40 Ben wel benieuwd hoe Van der Breggen zich houdt naarmate de Giro naar het einde gaat. Zo lang is ze uiteindelijk nog niet weer aan het koersen.
Als je het gaatje dicht rijdt wint Vos….daniel1975 schreef: ↑07 mei 2025 19:32Dat sowiso!
Maar bizar dat ze met een groep in 6km tijd dat gaatje niet kleiner houden en dichtrijden.
Tegenvaller van de dag (naast Vollering): PFP. Die had ik echt bij de 1e groep verwacht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus laat je een potentiele klassementrenster rijden?
Ik ben benieuwd. Mijn inschatting is dat Vollering (en haar team) fysiek kipkap zou moeten kunnen maken van de tegenstand, maar ze zal misschien wel weer een tactiek verzinnen om het speelveld gelijk te maken voor de rest. Ze komt totnogtoe heel relax over - hopelijk helpt dat klaar te blijven kijken.

-
- Forum-lid
Ik moest hier aan denken toen ik Van der Breggen gisteren de finale zag rijden.Uit het onderzoek van Blocken blijkt dat ook op ruime afstand van een motard de renner al 10% weerstand kwijtspeelt wanneer deze gevolgd wordt door zo'n gemotoriseerde tweewieler. Een scenario dat vaak voorkomt wanneer cameramannen befaamde koersen in beeld proberen te brengen. Zelfs als de motorrijder 40 meter voor de renner rijdt, levert dat de renner 10% voordeel op.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Yep, ik ook. Die eerste 2km van haar solo had ze echt voordeel. Maar evengoed sterk gereden. Ik ben geen fan van haar, maar ze is meer koersintelligent dan veel andere rensters.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze wil met een ruime voorsprong beginnengalileo2 schreef: ↑07 mei 2025 21:50Giro??uninvitedguest schreef: ↑07 mei 2025 21:40 Ben wel benieuwd hoe Van der Breggen zich houdt naarmate de Giro naar het einde gaat. Zo lang is ze uiteindelijk nog niet weer aan het koersen.