Training duurrit vraag
Over intervals en omslagpunt zijn bijbels volgeschreven. Als ik naar de stad ga op mijn stadfiets zit ik qua vermogen bij iedere keer opstappen boven mijn omslagpunt en dat is meer dan acht keer.
Ga lekker fietsen, lees een en ander, leer over jezelf.
Ga lekker fietsen, lees een en ander, leer over jezelf.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Ik heb niet getimed hoe lang ik gisteren boven mijn omslag heb gezeten. Ik denk 1 tot 3 min. Maar heb op hartslag gereden en je hebt altijd te maken met lag, dus heel precies is het niet.
Uhm klimmetjes waren gisteren Stichtse Rotonde Amersfoort, Pyramide en achter het vliegveld Soesterberg.
Een dag later heb ik geen spierpijn, maar benen voelen wel aan of ik wat heb gedaan. Mijn inschatting is dat het glycogeen aanvullen is. Ik weet niet hoe snel dit gebeurd. Anders wat lichte schade en dat je daarvan moet herstellen.
Zondag heb ik 100km gereden in mijn zone 1 en 2. De week ervoor ziek geweest. Dinsdag 55km gedaan in zone 1/2 maar was vermoeid en dus niet hersteld van de zondag. Hierdoor rustig aan gedaan.
Maar harder omhoogrijden geld vooral voor de Amerongseberg.
Uhm klimmetjes waren gisteren Stichtse Rotonde Amersfoort, Pyramide en achter het vliegveld Soesterberg.
Een dag later heb ik geen spierpijn, maar benen voelen wel aan of ik wat heb gedaan. Mijn inschatting is dat het glycogeen aanvullen is. Ik weet niet hoe snel dit gebeurd. Anders wat lichte schade en dat je daarvan moet herstellen.
Zondag heb ik 100km gereden in mijn zone 1 en 2. De week ervoor ziek geweest. Dinsdag 55km gedaan in zone 1/2 maar was vermoeid en dus niet hersteld van de zondag. Hierdoor rustig aan gedaan.
Maar harder omhoogrijden geld vooral voor de Amerongseberg.
Ik kom niet verder dan de intervals harder maken in combinatie met rustige duurtraining.
Met de klimmetjes zo uit mijn hoofd zijn toch wel makkelijk op te fietsen lijkt mij.
Amerongseberg vanaf de Zuidkant kan je wel mooi pacen voor 3-4 minuten.
Maar welke waardes kwamen uit de inspannings test ?
Met de klimmetjes zo uit mijn hoofd zijn toch wel makkelijk op te fietsen lijkt mij.
Amerongseberg vanaf de Zuidkant kan je wel mooi pacen voor 3-4 minuten.
Maar welke waardes kwamen uit de inspannings test ?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Heb je nog een herstelzone onder zone 1? Of is zone 1 je eerste zone?
Als zone 1 je eerste zone is moet je voor je duur rit ritjes sowieso vanaf zone 2 gaan rijden omdat je anders zo licht fietst dat je niet meer traint.
Als je bijv in een week 1 ritje rustige duur doet, 1 keer blokjes rond je omslagpunt en 1 keer VO2 max. Dan train je al je energiesystemen en zou je progressie moeten boeken.
Qua snelheid zit je nu wel goed want met warm weer is de lucht dunner en ga je sneller bij dezelfde inspanning.
Als zone 1 je eerste zone is moet je voor je duur rit ritjes sowieso vanaf zone 2 gaan rijden omdat je anders zo licht fietst dat je niet meer traint.
Als je bijv in een week 1 ritje rustige duur doet, 1 keer blokjes rond je omslagpunt en 1 keer VO2 max. Dan train je al je energiesystemen en zou je progressie moeten boeken.
Qua snelheid zit je nu wel goed want met warm weer is de lucht dunner en ga je sneller bij dezelfde inspanning.

-
- Forum-lid
Zone 0 is volgens mijn sportarts mijn herstelzone.
Met een duurrit in het weekend zit ik nu steeds in zone 2 met soms op de rand in mijn zone 1. Mijn snelheid ligt nu op 26.5 km/h, maar zou liever 28 a 29 willen rijden.
Met mijn ritten door de week kom ik nu op 28 a 29 km/h uit, maar vaak merk ik dat ik in de avonden wat harder rij.
Met een duurrit in het weekend zit ik nu steeds in zone 2 met soms op de rand in mijn zone 1. Mijn snelheid ligt nu op 26.5 km/h, maar zou liever 28 a 29 willen rijden.
Met mijn ritten door de week kom ik nu op 28 a 29 km/h uit, maar vaak merk ik dat ik in de avonden wat harder rij.
Dat!
Je stelt heel veel vragen die elk op een ander doel wijzen. Harder rijden, tempo hardheid opbouwen, boven je omslagpunt kunnen rijden, sneller de heuvels en de heuveltjes oprijden.
Ik zou ook wel eens willen weten hoe je op een inspanningstest scoort, zodat je gerichter advies kunt krijgen. Samen met anderen gaan rijden levert meestal de meeste en ook harde feedback op. Kun je met de D-groep mee, of met de C of de B of de A of de A-plus?
Je gemiddelden zeggen niet zoveel over hoe hard je werkt. Afhankelijk van omstandigheden (weer, wind, verkeer, tijd van de dag) moet je daarvoor een kruissnelheid tussen 28 en 30kmh aanhouden.
hun fietsen.
Misschien wel gewoon eens kijken bij tempo Soest. Ritje mee om te kijken of het je aanspreekt.
Als je dan vaker mee gaat wordt dat een ideale intervaltrainingen doordat je steeds bij bochtjes moet aanzetten, soms even een stukje knallen op een klim of brug. Een rijden ook niet in groepen van 20 ofzo he. Splitsen groepen op in kleine groepjes. Geef het een keer een kans, wie weet valt het best mee
Als je dan vaker mee gaat wordt dat een ideale intervaltrainingen doordat je steeds bij bochtjes moet aanzetten, soms even een stukje knallen op een klim of brug. Een rijden ook niet in groepen van 20 ofzo he. Splitsen groepen op in kleine groepjes. Geef het een keer een kans, wie weet valt het best mee

-
- Forum-lid
Fiets jezelf ook met hun mee?
Leer te accepteren dat als je een rustige duurtraining (zone 1) rijdt dat je soms wordt ingehaald door wielrenners of zelfs door een e-bike.
Laat anderen lekker gaan en jouw training niet beïnvloeden.
Zeker als je wat meer gepolariseerd traint hoeft het niet altijd hard te gaan. Dan weet je wel dat jij als het nodig is ook wel langer harder kunt gaan maar dat dit niet het doel van die dag is.
Als je die rust krijgt en je trainingsvolume uitbreidt en consequent blijft fietsen dan zul je merken dat je conditie verbetert.
Laat anderen lekker gaan en jouw training niet beïnvloeden.
Zeker als je wat meer gepolariseerd traint hoeft het niet altijd hard te gaan. Dan weet je wel dat jij als het nodig is ook wel langer harder kunt gaan maar dat dit niet het doel van die dag is.
Als je die rust krijgt en je trainingsvolume uitbreidt en consequent blijft fietsen dan zul je merken dat je conditie verbetert.
-
- Forum-lid
Ik ben al een tijd lid van Tempo ivm verzekering. Ik ben wel eens meegeweest, dat vond ik wel gezellig.
Ik heb alleen al snel dat of het me te rustig gaat of ik moet op mijn tenen lopen om mee te kunnen. Daarnaast geeft me het een onveilig gevoel. Zeker op het eind van een rit als je moe bent. Ik lees ook wel eens dat er ongelukken gebeuren.
Met alleen fietsen kan ik mooi mijn eigen intensiteit kiezen, heb ik meer overzicht en kan ik mijn eigen route bepalen.