Ik heb een Shimano tiagra hb-4600 voorwiel waarvan 1 conus uitgevreten is. Te lang zonder vet gereden denk ik. Nu twijfel ik of het de moeite waard is om de conus en lagers te vervangen.
De conus lijkt nog redelijk, maar er zitten wel 2 'puntjes'. Deze lijken echter geen slijtage maar alsof ze zo horen. Weet iemand wat die puntjes zijn? Kan het kwaad?
puntjes in conus shimano
-
- Forum-lid
Als je in staat bent om conussen met pitjes te vervangen, altijd doen. Het wordt nooit beter.
Mooi ouderwets naaf reviseren. Niet altijd even makkelijk de juiste conus te vinden.
(tech docs is your friend)
Mooi ouderwets naaf reviseren. Niet altijd even makkelijk de juiste conus te vinden.
(tech docs is your friend)
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Ik was niet zo scherp toen ik dit postte. De puntjes zitten niet op de conus maar in de cup. De conus kan ik wel vervangen, maar ik twijfel dus of de cup nog goed genoeg is.
![Afbeelding]()
Ik zal nog proberen een foto bij te voegen. Op mn mobiel lukt dat niet...
Ik zal nog proberen een foto bij te voegen. Op mn mobiel lukt dat niet...
In zijn algemeenheid kun je de cup niet vervangen. En wat is goed genoeg? Het loopt wellicht niet al te lekker, maar schoonmaken en een dot vet erin: je zult de (extra) weerstand niet voelen. Estetisch misschien niet verantwoord, maar je kunt er nog een hele tijd mee doorrijden.