Waar woon je?Danny091283 schreef: ↑01 mei 2025 14:10Hogere versnelling met zelfde omwentelingen is sneller fietsen. Dus vandaar.nijkie schreef: ↑01 mei 2025 14:07 Waarom wil je op een zwaardere versnelling gaan rijden?onnodige belasting van de been spieren.
Interval training ,gaatjes dichtrijden en in combinatie met rustige training sneller herstellen van een inspanning.Belangrijk is blijven eten om de tank gevuld te houden.
Qua conditie kan ik wel 4 uur of meer fietsen, maar ik zou graag wat sneller willen.
Training duurrit vraag
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik neem aan Soest, staat er als locatienijkie schreef: ↑01 mei 2025 16:55Waar woon je?Danny091283 schreef: ↑01 mei 2025 14:10Hogere versnelling met zelfde omwentelingen is sneller fietsen. Dus vandaar.nijkie schreef: ↑01 mei 2025 14:07 Waarom wil je op een zwaardere versnelling gaan rijden?onnodige belasting van de been spieren.
Interval training ,gaatjes dichtrijden en in combinatie met rustige training sneller herstellen van een inspanning.Belangrijk is blijven eten om de tank gevuld te houden.
Qua conditie kan ik wel 4 uur of meer fietsen, maar ik zou graag wat sneller willen.
-
- Forum-lid
Soest idd.
Als je jezelf een keer wil testen op Woensdag avond is er een rit GeleRijders in Arnhem met div snelheden en de afstand is 54km met een glooiend parcours.
Auto zet je vast bij het eindpunt dan is het 3km naar de start.
https://gelerijders.com/
Snelheden liggen aan de bovenkant van wat er staat op de site.
Gisteren C groep met 7 man gem snelheid was 36.2km/u maar daar zitten nog groepen onder en erboven.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Ik zit hier ook bij een fietsclub, maar ik vind in een groep fietsen niet fijn. Ik voel me er onprettig bij.
Da's iets waar je minstens een paar maanden (bij 1x perweek)aan moet wennen....
Ik zou me overigens niet te veel voorstellen van de (op zich juiste) redenering, meer kracht+ zelfde cadans= sneller,,,,
Bij fietsen komt het nooit op absolute kracht aan, maar altijd "sustanainable power", waarbij sustainable kan verschillen, maar nooit 0 is..
Fietsen is vermogen leveren en dat kan je trainen volgens overal beschreven methodieken, krachttraining KAN een rolletje spelen, maar niet in die mate die je je voorstelt.
Ik zou me overigens niet te veel voorstellen van de (op zich juiste) redenering, meer kracht+ zelfde cadans= sneller,,,,
Bij fietsen komt het nooit op absolute kracht aan, maar altijd "sustanainable power", waarbij sustainable kan verschillen, maar nooit 0 is..
Fietsen is vermogen leveren en dat kan je trainen volgens overal beschreven methodieken, krachttraining KAN een rolletje spelen, maar niet in die mate die je je voorstelt.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
Ik zie dat er al veel suggesties zijn gegeven,blijft er over harder trainen als je graag harder wil fietsen.Danny091283 schreef: ↑01 mei 2025 20:22 Ik zit hier ook bij een fietsclub, maar ik vind in een groep fietsen niet fijn. Ik voel me er onprettig bij.
Overigens geen idee over welke snelheid het gaat en wat je doel is qua snelheid, afstand en hoogtemeters.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Ik heb vanavond 1.5 uur gefietst en interval gedaan en daarbij 8x boven mijn omslagpunt gezeten.
Mijn doel is niet echt iets concreets. Ik wil vooral sneller worden en wat makkelijker omhoog fietsen op de klimmetjes hier in de buurt.
Snelheid vind ik lastig, want is van veel factoren afhankelijk. Wind, stoplichten en kruispunten op je route, vorm van de dag, warm of koud maakt ook vaak wel wat uit. Wat ik vooral wil is mezelf wat fitter voelen en ben ook nog wel zo dat ik een klein beetje competitief ben ingesteld.
Mijn doel is niet echt iets concreets. Ik wil vooral sneller worden en wat makkelijker omhoog fietsen op de klimmetjes hier in de buurt.
Snelheid vind ik lastig, want is van veel factoren afhankelijk. Wind, stoplichten en kruispunten op je route, vorm van de dag, warm of koud maakt ook vaak wel wat uit. Wat ik vooral wil is mezelf wat fitter voelen en ben ook nog wel zo dat ik een klein beetje competitief ben ingesteld.
-
- Forum-lid
Wie heeft je overslagpunt bepaald? En hoe?
-
- Forum-lid
Sportarts met een inspanningstest.
Waarom krijg ik altijd dit soort vragen. Net of het onbetrouwbaar is
Een voorbeeld van : Ik heb vanavond 1.5 uur gefietst en interval gedaan en daarbij 8x boven mijn omslagpunt gezeten.Danny091283 schreef: ↑02 mei 2025 06:53 Sportarts met een inspanningstest.
10 sec-20 sec -30sec.Welke interval heb je gedaan en de rest van de week?
Omslagpunt hartslag of vermogen.
Je wilt graag harder fietsen,maar we hebben geen data van je,dus wat voor een antwoorden verwacht je dan?
"makkelijker omhoog fietsen op de klimmetjes hier in de buurt" welke klimmetjes heb je het dan in de omgeving Soest?
Ik ga even naar de Posbank vandaag,heerlijk weer nog om buiten te spelen;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.