Factor
Mooie fiets die Monza, kwam alleen op de Amerikaanse site uit en toen dacht ik wel goede prijs als ik die van dollars naar euro omreken.
Alleen toen was de euro prijs op de EU website wel echt hoog, zie dat bij Cervelo en Specialized ook dat zelfde fiets in VS aanzienlijk goedkoper is.
Komt dit puur door het missen van BTW of zitten er ook nog dingen achter
Alleen toen was de euro prijs op de EU website wel echt hoog, zie dat bij Cervelo en Specialized ook dat zelfde fiets in VS aanzienlijk goedkoper is.
Komt dit puur door het missen van BTW of zitten er ook nog dingen achter
- daniel1975
- Forum-lid HC
Das die importheffing die Trump beweert dat de EU heeft 
Maar serieus: het voelt echt enorm dat we hier genaaid worden.
Maar serieus: het voelt echt enorm dat we hier genaaid worden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Hoeveel mm verschil gaat er zijn als de schuine buis bv in maat 58 73,5 graden is en mijn Sensa maat 58 73,0 graden.daniel1975 schreef: ↑24 apr 2025 12:21 Mooie Bianchi!!
Maar serieus: is het nu zo moeilijk om in een geo-tabel ook gewoon even de bovenbuislengte te vermelden? Er is meer dan alleen stack&reach.
Reach is 8mm langer van een Factor 39,3mm vs 40,1mm.
https://geometrygeeks.bike/compare/fact ... 2021-58-l/
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar dat is toch de vraag niet Rene? 
Bovenbuislengte is best een essential als het gaat om geometry. Kleine moeite om
die tabel compleet te maken imho.
Bovenbuislengte is best een essential als het gaat om geometry. Kleine moeite om
Klopt,Canyon hanteert ook weer een andere methode van meten met Reach+ en Stack +.daniel1975 schreef: ↑26 apr 2025 09:17 Maar dat is toch de vraag niet Rene?
Maar het is een kleine moeite om dit te vermelden.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Canyon geeft ook de normale s&r aan. En een hele complete geo-tabel.
Uiteindelijk gaat het om zitbuishoek en reach. Dat neemt niet weg dat voor sommigen (ouderen met minder ruimtelijk inzicht
) de bovenbuislengte heel veel informatie kan geven. Kleine moeite om hem erin te zetten.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
https://geometrygeeks.bike/compare/fact ... a-2025-54/
Toch zegt mijn gevoel dat een 56 groot zat is.
Waarschijnlijk als gevolg van mijn ruimtelijk inzicht
Voor mij persoonlijk (iets te lange benen in verhouding) zijn die tussenmaten vsn Pina echt geweldig.
Toch zegt mijn gevoel dat een 56 groot zat is.
Waarschijnlijk als gevolg van mijn ruimtelijk inzicht
Voor mij persoonlijk (iets te lange benen in verhouding) zijn die tussenmaten vsn Pina echt geweldig.
Dan valt het nog goed mee met jouw ruimtelijk inzicht
De Factor is een heel klein beetje langer en een spacertje hoger in 56. Om hetzelfde te zitten zou je stuurpen, of de reach van je stuur een half centimetertje korter moeten.
Gezien je nu al geen gek lange stuurpen hebt, sla je de spijker op z'n kop dat het tussenmaatje voor jou Ideaal is. De Pina lijkt de best passende van de 3. Daarmee wordt het enduranceverhaal van de Factor wel een beetje ontkracht...
De Factor is een heel klein beetje langer en een spacertje hoger in 56. Om hetzelfde te zitten zou je stuurpen, of de reach van je stuur een half centimetertje korter moeten.
Gezien je nu al geen gek lange stuurpen hebt, sla je de spijker op z'n kop dat het tussenmaatje voor jou Ideaal is. De Pina lijkt de best passende van de 3. Daarmee wordt het enduranceverhaal van de Factor wel een beetje ontkracht...
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat dus….. dat dacht ik direct al bij de stack&reach, dus vandaar dit vergelijk eens gepakt. Even 56 vs 56, dan is het gewoon Pina geometry.
EDIT: Dogma X erbij gezet also échte endurance racer.
https://geometrygeeks.bike/compare/pina ... 023-560-1/
Je kan die toch ook berekenen op basis van de geo getallen die ze wel delen?daniel1975 schreef: ↑26 apr 2025 09:17 Maar dat is toch de vraag niet Rene?