Het grote domme vragen topic
Ik heb nog twee frame protectors besteld (vallen er wel eens af) en dat was heel wat duurder dan dat vet.
Maar het gaat erom dat het een waanzinnige prijs is voor vet. €500 voor een kilo is waanzinnig kostbaar voor vet.
Net als dat veel mensen geen €20 voor een pot chocopasta gaan betalen.
Dogma F
@ramon ik ben om dezelfde reden ooit opzoek gegaan naar alternatieven. In mijn zoektocht ergens op een forum de tip gelezen om wit lithiumvet te verdunnen met (ptfe) kettingolie. Zo'n setje ratchets kost niet de wereld, dus wilde het best proberen. Ik had allebei al op voorraad liggen en het werkt bij mijn DT Swiss ratchet vrijlopen tot nu toe perfect. Zelfs wat weggehaald omdat ik direct na het servicen mijn vrijloop eerst bijna niet meer hoorde ratelen. Ook geen problemen met overslaan.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Het gaat erom dat de juiste hoeveelheid voor een prijs die de markt wil dragen bij jou terecht komt. Je hebt toch geen kilo's nodig? Waarschijnlijk kost dat potje meer dan het vet, maar so be it. Ik heb eens nagekeken, ik heb mijn potje Special Grease in januari 2019 gekocht en dat is nog steeds niet op. 3 DT Swiss wielsets in gebruik.
Voor €38,95 bende de man: https://www.hornbach.nl/p/wgb-dopsleute ... g/8502907/
Kort verlengstuk erbij, de schroevendraaier is een lang verlengstuk.
Hornybach verkoopt ook losse doppen, voor als je weer eens wat kwijt bent.
Dogma F
-
- Forum-lid
Ik heb zeer vloeibare Squirt Lube te pakken. Is dit nieuw, of heb ik pech? Ik heb het idee dat de werking van deze emulsie zeer beperkt is.
-
- Forum-lid
Ik maak gebruik van de Shimano PD-ES600 Pedalen. Naar mijn idee kan ik mijn voeten in de pedalen meer dan voorheen naar binnen en naar buiten bewegen. Mijn domme vraag is of het gebruikelijk is je pedalen na vijf jaar te vervangen? (Jaarlijks 5/6.000 kilometer.)
Ja, als je naar achterkant van spd-sl pedalen kijkt zie je dat het plastic(of carbon) bij duurdere modellen daar uitgesleten is.
Bij spd pedalen slijt het ook, maar mijn ervaring is dat het daar vooral schoenzool is die wegslijt door ijzer van spd pedalen en je voeten daardoor op en neer kunnen bewegen.
Bij spd pedalen slijt het ook, maar mijn ervaring is dat het daar vooral schoenzool is die wegslijt door ijzer van spd pedalen en je voeten daardoor op en neer kunnen bewegen.