Via Aliexpress weer niet want alle prijzen zijn dan incl. btw.!
Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Laatst gewijzigd door Orlok op 21 apr 2025 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Goeie vraag idd! Ik heb afgelopen najaar een setje FFWD Tyro 2.0 gekocht voor m’n gravelbike. Ben er erg blij mee, maar soms denk ik wel: had ik niet net zo goed een CSC setje kunnen kopen? Ik heb in m’n racefiets een setje CSC wielen zitten en die doen het perfect.
Ik zal de lagers van de naven wellicht wat sneller moeten vervangen dan bij DT Swiss oid, maar die heb ik bij de FFWD’s ook al eens vervangen na zo’n 4.000 km. Al heb ik er wel veel mee in de nattigheid gefietst. Wat dat betreft doen ze het niet minder dan Fulcrum of iets dergelijks.
Ik zal de lagers van de naven wellicht wat sneller moeten vervangen dan bij DT Swiss oid, maar die heb ik bij de FFWD’s ook al eens vervangen na zo’n 4.000 km. Al heb ik er wel veel mee in de nattigheid gefietst. Wat dat betreft doen ze het niet minder dan Fulcrum of iets dergelijks.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat probeerde ik ook duidelijk te maken in mijn eerste antwoord. Ik ben best bereid om €500,- te betalen voor een origineel geintegreerd stuur. Maar A. het is amper op voorraad en B. dan moet je ook nog een veel te dure losse computerhouder á €70 erbij kopen. En die minimaal €799 voor bij Pinarello is helemaal koekoek. Dus de westerse bedrijven zijn ook wel deels zelf schuldig aan deze verschuiving naar China.
En kwaliteit moet wel gelijkwaardig zijn. Trek het even door naar auto’s: chinese merken rukken op, maar qua rijkwaliteit zijn ze nog lang niet allemaal gelijkwaardig aan europese auto’s.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik weet niet of Ali hier ook schuldig aan is, maar 65% van de pakketten heeft blijkbaar een lagere opgegeven waarde dan dat er daadwerkelijk betaald wordt.Orlok schreef: ↑21 apr 2025 18:26Niet, hun probleem.
https://aartjan.nl/blog/pakketje-china- ... en-postnl/
Ook lijkt het mij vrij eenvoudig om alleen (kloppende) btw af te dragen over producten waarbij om een btw factuur gevraagd wordt. Bij 98% van de losse pakketten hebben ze dan vrij spel.
Campagnolo Ultra Dork
Maar wat is een realistische prijs van zo’n product als je rekening houdt met dat Pinarello winst moet maken (China is al lang blij met de kostprijs eruit halen), Ineos moet sponsoren (had jij warme gevoelens gekregen van Pinarello als daar niet al die Tours mee gewonnen waren e.d?), Ze (meer) belasting moet betalen/doorrekenen en uiteraard dat er een paar stappen tussenhandel ontbreken.daniel1975 schreef: ↑21 apr 2025 18:46Dat probeerde ik ook duidelijk te maken in mijn eerste antwoord. Ik ben best bereid om €500,- te betalen voor een origineel geintegreerd stuur. Maar A. het is amper op voorraad en B. dan moet je ook nog een veel te dure losse computerhouder á €70 erbij kopen. En die minimaal €799 voor bij Pinarello is helemaal koekoek. Dus de westerse bedrijven zijn ook wel deels zelf schuldig aan deze verschuiving naar China.
En kwaliteit moet wel gelijkwaardig zijn. Trek het even door naar auto’s: chinese merken rukken op, maar qua rijkwaliteit zijn ze nog lang niet allemaal gelijkwaardig aan europese auto’s.
Ik ben niet roomser dan de paashaas. Ik bestel ook weleens kleine elektronica e.d. op Ali, maar dan weet ik ook zeker dat ik hier in Nederland precies hetzelfde product kan kopen in een webshop voor 3x zoveel.
Ik heb ook al 4x die wielen in mijn mandje gehad, maar ik kan niet op afrekenen drukken.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben verliefd geworden op Pinarello in het kleine fietsenwinkeltje van Wim Evertse in Zierikzee, lang geleden. Met carbon ingelijmde achtervork en carbon voorvork en geintegreerde lagers. Fascinerend clean voor die tijd. En daarna de Telekom fietsen en die van Petacchi. Op TV was interessant, maar de échte liefde was daar in dat kleine fietsenwinkeltje aan de Korte Nobelstraat.
En Evertse had ze waarschijnlijk in de winkel staan omdat Indurain er altijd op won...
Ik denk dat onder de paraplu van LVH ook wel een beetje overdreven winstmarges werden verwacht voor de fietsindustrie.
Pinarello is dan ook wel meteen een uiterste, maar zelfs de budgetmerken kunnen in de verste verte niet concurreren met die CSC wielen.

Ik denk dat onder de paraplu van LVH ook wel een beetje overdreven winstmarges werden verwacht voor de fietsindustrie.
Pinarello is dan ook wel meteen een uiterste, maar zelfs de budgetmerken kunnen in de verste verte niet concurreren met die CSC wielen.
Campagnolo Ultra Dork
- thestudent
- Forum-lid HC
Indurain reed op fietsen die de sterveling eigenlijk niet kon kopen. Gelast door Dario Pegoretti.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Giant levert ook prima carbonwielen in hun fietsen. Vaak in fietsen met een naar verhouding vriendelijke prijs.
Onderstaande wielset zit in een TCR met adviesprijs van €3999.
Moet dat setje écht €1000,- kosten?
https://www.giant-bicycles.com/nl/slr-2 ... ystem-2022
Onderstaande wielset zit in een TCR met adviesprijs van €3999.
Moet dat setje écht €1000,- kosten?
https://www.giant-bicycles.com/nl/slr-2 ... ystem-2022
Die staan vaak goedkoop op Marktplaats. Toch weer een ons zwaarder dan de CSC en hookless. Blijkbaar is dat geen blijvertje...
Ik denk dat carbon wielen ook wel echt in prijs zijn gezakt om te maken. Zowel wat betreft de velg als betere spaakrobots. Het is niet voor niks dat je tegenwoordig vanaf pakweg 4000€ standaard carbon wielen in je fiets krijgt.
Een wake up call voor de Westerse merken om wat met de prijs te doen? Ik hoop het. Ook het einde van de high end aluminium wielset is nabij.
Jammer alleen dat de instap aluminium set op hetzelfde niveau blijft hangen.
Ik denk dat carbon wielen ook wel echt in prijs zijn gezakt om te maken. Zowel wat betreft de velg als betere spaakrobots. Het is niet voor niks dat je tegenwoordig vanaf pakweg 4000€ standaard carbon wielen in je fiets krijgt.
Een wake up call voor de Westerse merken om wat met de prijs te doen? Ik hoop het. Ook het einde van de high end aluminium wielset is nabij.
Jammer alleen dat de instap aluminium set op hetzelfde niveau blijft hangen.
Campagnolo Ultra Dork